Ik heb wat problemen met het maken van een Mixed Mode CD in Nero v5.5.1.8,
ik ben gevraagd om voor een bandje een CD-R te branden met 4 .cda tracks en ook met hun videoclip, foto,s en wat filmpjes van sponsors.
Deze CD-R wordt als blauwdruk gebruikt om zo,n 30.000 cd,tjes te persen.
probleem 1: Ik krijg wel een mixed mode cd, maar in m,n cd speler zie ik de data als track 1, (niet afspeelbaar natuurlijk), de muziek begint pas bij track 2.
Op m,n computer kan ik de filmpjes gewoon afspelen.
probleem 2: Er mag absoluut geen kwaliteitsverlies optreden met de muziek, ik wil niet dat mijn geluidskaart er zich mee bemoeit. Als ik nu de originele .cda tracks drag ,n drop naar de audiokant worden er .wav files van gemaakt. Die worden natuurlijk wel weer omgezet naar .cda bij het branden, maar ik ben bang dat de kwaliteit er op achteruit gaat. Ik hoor het verschil niet zo, maar wat ik wil is een directe kopie maken van die .cda tracks zonder dat het nog een keer geinterpreteerd wordt door m,n geluidskaart of door Nero.
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor 30.000 mislukte cd tjes.
Wat gegevens: PII, win98se, 256ram,Creative Soundblaster Audio PCI 128,
externe brander Freecom classic(Mitsumi CR-4804TE),
Nero Burning Rom V 5.5.1.8
Ik kom er zelf niet uit, teveel terminologie waar ik niet bekend mee ben.
Dus als iemand tips heeft, graag !
ik ben gevraagd om voor een bandje een CD-R te branden met 4 .cda tracks en ook met hun videoclip, foto,s en wat filmpjes van sponsors.
Deze CD-R wordt als blauwdruk gebruikt om zo,n 30.000 cd,tjes te persen.
probleem 1: Ik krijg wel een mixed mode cd, maar in m,n cd speler zie ik de data als track 1, (niet afspeelbaar natuurlijk), de muziek begint pas bij track 2.
Op m,n computer kan ik de filmpjes gewoon afspelen.
probleem 2: Er mag absoluut geen kwaliteitsverlies optreden met de muziek, ik wil niet dat mijn geluidskaart er zich mee bemoeit. Als ik nu de originele .cda tracks drag ,n drop naar de audiokant worden er .wav files van gemaakt. Die worden natuurlijk wel weer omgezet naar .cda bij het branden, maar ik ben bang dat de kwaliteit er op achteruit gaat. Ik hoor het verschil niet zo, maar wat ik wil is een directe kopie maken van die .cda tracks zonder dat het nog een keer geinterpreteerd wordt door m,n geluidskaart of door Nero.
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor 30.000 mislukte cd tjes.
Wat gegevens: PII, win98se, 256ram,Creative Soundblaster Audio PCI 128,
externe brander Freecom classic(Mitsumi CR-4804TE),
Nero Burning Rom V 5.5.1.8
Ik kom er zelf niet uit, teveel terminologie waar ik niet bekend mee ben.
Dus als iemand tips heeft, graag !