Toon posts:

Win2K en DOS spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij bekend dat DOS spellen (of programma's) niet goed kunnen functioneren onder windows 2000. Het rare is dat ik op een PC met windows 2000 SP3 twee oude (ik bedoel ECHT oude) DOS spellen heb geprobeerd te draaien, wat prima ging. Dit was een voorwaarde voor het installeren van w2KSP3 op een andere bak. Nou is het probleem dat beide spellen daar dus niet werken. Daarnaast heb ik een versie van Hartenjagen (ja, die moest er ook op) voor w2K gedownload, die dus op de testPC prima werkte (zag er normaal uit, zoals in W98SE). Draai ik dit op die nieuwe PC, ziet het er brak uit zoals in windows 3.1, en dat wil je niet.

Ik vind het vaag, wat vinden jullie?

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Dus met de nieuwe SP krijg je MINDER functionaliteit ??

Raar, die manne van MS....

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Klinkt op het eerste gezicht als een verschil in resolutie / videokaart / drivers / aantal kleuren.
Heb je verder niet toevallig op de eerste PC de support tools geinstalleerd?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
De installaties van beide systemen is het zelfde verlopen, alleen heb ik op de oude (waar alles wel gewoon werkt) eerst wat windows update zut binnengehaald en daarna SP3 geinstalleerd, bij dat andere systeem heb ik geen windows update gedraaid en alleen SP3 geïnstalleerd.

• mrsar
  • Laatst online: 16-09 10:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

voor dos kan je het beste de dos emulator gebruiken :) staat in de meuktracker :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• bloasfist
  • Laatst online: 16-09 10:19

bloasfist

Slot-A Crew

mrsar schreef op 09 November 2002 @ 03:08:
voor dos kan je het beste de dos emulator gebruiken :) staat in de meuktracker :)
Maar die doet geen protected mode (alle "nieuwe" dos games hebben dat nodig), dus voor games heb je daar niet veel aan.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik het sowieso effe proberen

• mrsar
  • Laatst online: 16-09 10:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bloasfist schreef op 09 november 2002 @ 03:17:
[...]

Maar die doet geen protected mode (alle "nieuwe" dos games hebben dat nodig), dus voor games heb je daar niet veel aan.
ah ja op die manier,was nie echt helemaal helder toen ik het schreef :) kwam net uit de kroeg,maarre,vanaf sp2 kan je via een commando die de compatibility-mode inschakeld die xp standaard heeft

Compatibility aanzetten:
bij uitvoeren=>regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
mrsar schreef op 09 november 2002 @ 21:48:
[...]
vanaf sp2 kan je via een commando die de compatibility-mode inschakeld die xp standaard heeft
mickysoft heeft de game compatibility update weg gehaald bij windows update (al best lang) en nu moet je het aanzetten met dit reg commando :(
Pagina: 1