Toon posts:

Slot 1 -> Duron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje stomme vraag als newbie.
Maar ik heb in mijn PC nu een PII 350@420 hangen (Slot1). Ik wil upgraden naar een snellere processor. Nu vind ik die Duron 700/800 wel leuke CPU's en wil er wel zo eentje aanschaffen maar mijn vraag is of er een converter is om in een Slot1 eeen Duron te plaatsen. Ik stel deze vraag omdat ik nog geen overzicht heb wat nou welke aan sluiting is. Slot1, FCPGA, Socket 'nog wat' etc. Is er een site waar ik wat info kan vinden over deze aansluitingen en als iemand antwoord heeft op mijn eerste vraag dan hoor ik dat graag. Greetz, CRiViT

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Volgens mij kan dat niet...voor amdŽs heb je een andere chipset voor nodig en dus een andere mobo...

by the way, hoe heb je je p2 350 @420 gekregen?
die van mij gaat maar tot 392@100 fsb...466@133fsb trekt ie wel, maar mijn hhŽs vinden dan NIET fijn (fzzz...brrrb...fzzz enz...niet tof dus)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, dat gaat niet. De AMD processoren hebben een compleet andere architectuur.

Intel heeft Slot 1+2 en Socket 370
AMD heeft Slot A en Socket A

De intel socket processoren kunnen meestal wel op een slot 1 moederbord d.m.v. een slotket.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
intel en AMD zijn elkaars grootste rivalen, dus ze kijken wel uit met het uitbrengen van een mobo dat bijde ondersteunt. daar komt nog bij dat je PII een cartridge is en een duron gewoon een losse chip, en er zijn geen converters voor.
mischien is een celeron een goede keuze voor jou. het hangt van je mobo af maar de meeste kunnen wel een 600MHz aan of horen. die kan je waarschijnlijk tot iets van 900MHz overclocken, is ook leuk >:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Had nooit gedacht dat 'jullie' zo snel zouden reageren.
Ik mail zo even de gegevens door van mijn overclock praktijken.
Dan had ik nog een vraagje.
Nu wil ik dus toch gaan upgraden naar een hogere processor dus neem ik aan dat het een Pentium moet worden alleen wat is een lekkere prijs/snelheid verhouding en is goed te overclocken?

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Ik denk dat je beter een athlon/duron kunt nemen. Die kicken ass op dit moment. intels zijn en blijven altijd duur. Athlons/durons zijn beter geprijsd ondanks hun veel lagere prijs.

• johnny.xxx
denk eraan dat als je een amd neemt je dus weer een ander mobo moet kopen. als je zoekt naar een goedkope upgrade is de celeron een goede keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor dit laatste replytje maar dat betekent dus ook dat ik een nieuw moederplankje moet aanschaffen en die heb ik net 2 weken in mijn computer hangen omdat de oude het begaf. Er zit nu een Abit BE6-II in waar ik erg blij mee ben alleen ja nu is het CPU upgraatje een probleempie...(ik ga steeds lomper tikken, al zeg ik het zelf)

Verwijderd

Topicstarter
mijn laatste mailtje is voor Goldme.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik voor een Celeron ga welke zou ik het beste aan kunnen schaffen mbt oveclocken en prijs. Iemand ervaring met die CPU?

Nu ga ik even die andere helpen met mijn overclocking praktijken....<reboot>

• johnny.xxx
op een be6-II kan je max een celeron 533(275+19 voor een slotket) of een PIII-700(577slot1 en 595fcpga+19slotket) succes.

Verwijderd

Topicstarter
Graasgast.
Hier zijn wat gegevens :

FSB 117
MF 3,5
PCI/CPU FSB 1/3
AGP/CPU FSB 2/3
Core Volt. 1.80

Hopelijk heb je er wat aan.

CRiViT

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

thnx...hoe hebbie je fsb op 117 gekregen dan? met je bios? ik kan alleen kiezen uit 100, 103, 112 en 133 op mŽn chaintech 6btm

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat mijn moederboard nou niet zoveel aankan. Naja een PIII 700 is zeker niet verkeerd alleen de prijs weer wel in verhouding tot AMD en een AMD komt toch beter uit de hoek als je de tests ziet.
Wat is een goed mboard voor een AMD met overclockings mogelijkheden? Ik had voor deze Abit een Chaintech mboard, wat helemaal niet verkeerd was, alleen ging er een wereld open met deze Abit BE6-II. Als die opties en tweakjes etc. Geniaal vraag je het mij. Welk moederboard beschikt over hetzelfde en is een aanrader voor een AMD upgrade?
Mijn excuses voor al deze vragen maar waar is zo'n messageboard als dit anders voor? ;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:04
Op een BE6-2 kan maximaal een celeron 700.....wel moet je dan even een bios-update doen.

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
graasgast.

Je hebt precies hetzelfde moederboard als ik had. Ik heb sinds twee weken geupgrade naar een Abit moederboard (omdat mijn chaintech het begaf voor een of andere reden).
Met deze Abit kan je alles met simpelweg gezegd stappen van 1 verhogen dus kan je alle kanten op met die moederboard.
Ik zit op een golden globe cooler te wachten en heb meerdere mensen gesproken die hem op 500 hebben lopen met wat cooling. Maximaal ben ik tegen gekomen van 560Mhz.
Dus er zit meer in... :)

Verwijderd

Topicstarter
Oi skinhead!
Kijk dat zijn tips waar we wat aan hebben. Scheelt weer lekker wat geld ;)
Thanks, CRiViT

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

owke thnx...ja ik wil graag uprgraden maar ik ben nu aan het overwegen of ik ga wachten op die 760mp van amd want ik wil bestwel een dual duron of athlon...

Verwijderd

Topicstarter
Graasgast. ja kan ik begrijpen. inderdaad waarom niet voor nog iets beters...

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

duurt alleen nog zo lang :r

Verwijderd

Topicstarter
Graasgast.

Hoe heet wordt jou CPU eigenlijk?

Ik liep trouwens op FSB 120 en geen 117...foutje in de berekening ;)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Moederborden voor Duron/thunderbird zijn best duur. Athlon+mobo is duurder dan P3 in de meeste gevallen. Mijn Abit BX6 kan max. een P3-800 aan, en dan ben ik ong. evenveel geld kwijt als wanneer ik een Duron 600 + mobo koop. Moeilijk, moeilijk... dat mobo heeft dan natuurlijk wel weer UDMA/100, AGP 4x en zo...

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

ik heb dus nu een p2350@392 met zoŽn gewone coolermaster toestand met hele dunne aluminium vinnetjes...met een stofzuigerslang blaas ik er koude lucht op die een andere vent van buiten mŽn kast aanzuigt...ik weet niet pciez hoe warm hij word want mŽn download van motherboard monitor was verrot...vanavond ff opnieuw proberen (zit nu op mŽn stage)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:04
Hij moet tot celeron 700 kunnen....maar als je het allernieuwste bios pakt, dan staat er weer tot Cel 600

Wel kan de allernieuwste de 1 ghz monsters aan

bron:

<html> http://www.abit.nl/english/download/bios%20update/bios-be6r2.htm </html>

https://wren.co/join/Devian

• johnny.xxx
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 14:03 schreef GraasGast het volgende:
ik heb dus nu een p2350@392 [/quote]bruut, waar koop je die pentium 2350?
wat zijn daarvan de benchmarks? ;)
Pagina: 1