[JetDirect] Printen over netwerk --> te groot bestand = stop

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb nu in mijn netwerk een HP JetDirect 170X gehangen aan een Paralelle HP 720C.

Als ik nu een testpagina draai, stopt de printer er mee na +/- 10 keer met zijn kop heen- en weer te zijn gegaan, wat hij als lokale printer dus niet doet. Het lijkt dus een printprobleem te zijn. Ik heb alles draaiende onder TCP/IP, met op de client zowel HP Standard TCP/IP port als die Unix port (waar ik dus even niet opkom). Ik heb dus om duidelijk te zijn geen queue gebouwd, dus direct IP-printing naar de JetDirect.

Wie kan me helpen?

20*350ZO45°

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:51

chromeeh

the Gnome

Uhm... ff denken hoor....
Je JetDirect kastje krijgt een ip mee (logisch toch ;)), als je met een rustige (!) ping, dus een stuk of 9 keer met een packet size van ca. 32000 'm pinged responsed tie dan wel op alle pings? Want ik ken het probleem wel dat ze ineens de verbinding verbreken....
De oplossing zit 'm in de config van het kastje....
Daar staat ergens (weet zo niet uit m'n hoofd welke setting) iets over hoe de verbinding met het netwerk in stand moet gehouden worden. Maybe iets om daar naar te kijken....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
chromeeh schreef op 08 November 2002 @ 23:59:
Uhm... ff denken hoor....
Je JetDirect kastje krijgt een ip mee (logisch toch ;)), als je met een rustige (!) ping, dus een stuk of 9 keer met een packet size van ca. 32000 'm pinged responsed tie dan wel op alle pings? Want ik ken het probleem wel dat ze ineens de verbinding verbreken....
De oplossing zit 'm in de config van het kastje....
Daar staat ergens (weet zo niet uit m'n hoofd welke setting) iets over hoe de verbinding met het netwerk in stand moet gehouden worden. Maybe iets om daar naar te kijken....
Geeneen pakketje van 32000 bytes haalt zijn bestemming. Zelfs 3200 bytes nieteens.

Ik denk dat je met die settings het tabje: "TCP Idle Timeout" bedoeld. Deze staat af-fabriek op 90 seconde, en heb ik zelf nu al op 600 seconden gezet, maar mag niet baten.

20*350ZO45°

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je hem als lokale printer op de zelfde bak gehangen?
btw uiteindelijk heb je maar één poort nodig volgens mij. bij mij is dit 9100 (jetdirect 500x)

ik heb ook begrepen dat er problemen waren met de 710 (die heb ik) en netwerken.
Ik niet geloven dus, maar hij werkt nog niet :( .. volgens mij is die van jouw ongeveer van dezelfde generatie .......

Iperf

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
fish schreef op 09 November 2002 @ 01:49:
heb je hem als lokale printer op de zelfde bak gehangen?
btw uiteindelijk heb je maar één poort nodig volgens mij. bij mij is dit 9100 (jetdirect 500x)

ik heb ook begrepen dat er problemen waren met de 710 (die heb ik) en netwerken.
Ik niet geloven dus, maar hij werkt nog niet :( .. volgens mij is die van jouw ongeveer van dezelfde generatie .......
Je hebt helemaal gelijk, op deze site kan je lezen welke printers er allemaal niet ondersteund worden voor netwerkprinting.

Ik baal er echt verschrikkelijk van, want had dit dus echt niet verwacht van zulke goede HP printers. Gelukkig heb ik de printserver van de zaak in bruikleen gekregen ter vervanging van mijn paralellepoort die niet op mijn nieuwe laptop zit (Ben van een DELL C610 naar C400 gegaan)

Hoe ik nu vanaf mijn laptop moet printen is nu nog maar de vraag. Iig niet via die printserver.

Ik kan hem gelukkig gewoon mee terug nemen naar de zaak en 'm ergens anders inzetten, stel je voor dat ik 'm gewoon helemaal zelf gekocht zou hebben ;(

20*350ZO45°

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die site van jouw zocht ik maar niet gevonden ....... nah ja ...

Ik (lees mijn vriendin) had gelukkig nog een 930 en die doet het perfect via die printserver
Theoretisch kun je ook scanners enzo op die dingen hangen (paralel den he ...)

Succes ............

Iperf

Verwijderd

je moet de printer poort instellen op centronics printer/plotter voor die klote hp deskjets, ze printen wel mooj, maar om ze in te stellen zijn het rotdingen :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

|:( geprobeerd ..... nog niks

Iperf

Verwijderd

je moet eerst je printer uitzetten. dan zet je je jetdirect uit. zet nu je printer weer aan. dan zet je je jetdirect aan en houd de knop die erop zit ingedrukt. hij is nu gereset en als het goed is pak hij je printer automatisch...?
plug and pray ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het herkennen enzo gaat allemaal goed maar printen .. ho maar
Ik denk ook dat het niet kan .. (hp zegt het tenslotte zelf ook)

Stel dat het aleen lastig is maar wel kan .. voor de DIE HARDS
Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/jet2.png

Iperf

Pagina: 1