[XP] Geen rechten na copy partition magic *

Pagina: 1
Acties:

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik had mun harde schijf vol zooi staan en kben dus ff met partition magic gaan kloten om wat andere partities te krijgen.
Nu kon ik alleen in deze computer mijn d: partitie niet meer zien, terwijl ik nog bestanden van C: naar D: moest zetten omdat ik D: wilde formatteren.
Nu zag ik dus in partition magic de optie browse files, en zo heb ik dus al mijn docs&sets naar D: gekopierd.
Hierna geformatteerd etc, en nu staat windowsXP weer schoon op mun c: schijf.

Alleen nu komt het probleem: bij elke file uit de docs&sets die ik nu wil openen op D:, krijg ik de error: Toegang geweigerd....

Hier baal ik dus erg van, ik kan nergens meer bij, terwijl alle files wel de goeie grootte hebben....

en ja kheb de zoekfunctie al gebruikt, maar daar werd ik niet wijzer van, helaas....

Kan iemand me helpen?

btw, bij de oude versie van windows had ik wel bij de beschrijving van de computer PC1 ingevuld, terwijl ik daar nu niks heb staan......

Verwijderd

Mijn documenten en favorieten ff kopieren en dan een clean install.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Take ownership doen, evt simple filesharing uitzetten.
Ik heb even je OS in de titel gezet, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 stappenplan stap 3.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ivos schreef op 08 november 2002 @ 23:27:
zo heb ik dus al mijn docs&sets naar D: gekopierd.
Hierna geformatteerd etc, en nu staat windowsXP weer schoon op mun c: schijf.

Alleen nu komt het probleem: bij elke file uit de docs&sets die ik nu wil openen op D:, krijg ik de error: Toegang geweigerd....
Logisch , omdat de oorspronkelijke Security Identifier van de eigenaar van die bestanden er niet meer is.
Als je bij properties > security > owner gaat kijken zie je waarschijnlijk ook S-1-5-2-veelnummers staan.

> dat is je sID, en jouw nieuwe user op je verse installatie heeft wel dezelfde naam maar is voor NTFS niet dezelfde userID.

Door je die files toe te eigenen (take ownership) vervang je de sID door je huidige en kun je die bestanden weer benaderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Djivo
BackSlash32 schreef op 09 November 2002 @ 10:24:
[...]

Logisch , omdat de oorspronkelijke Security Identifier van de eigenaar van die bestanden er niet meer is.
Als je bij properties > security > owner gaat kijken zie je waarschijnlijk ook S-1-5-2-veelnummers staan.

> dat is je sID, en jouw nieuwe user op je verse installatie heeft wel dezelfde naam maar is voor NTFS niet dezelfde userID.

Door je die files toe te eigenen (take ownership) vervang je de sID door je huidige en kun je die bestanden weer benaderen.
Als ik op eigenschappen van de map klik ( Ik heb NL versie), dan zie ik alleen de tabbladen: Algemeen/Delen/Aanpassen... Er staat dus geen beveiliging bij.

Ik heb hier al meer over gelezen, maar dat hele beveiliging zie ik niet....

Of doe ik iets niet goed??? :/

Thanks!

• Djivo
Laat maar jongens :), kheb het securtiy tab geactiveerd na veel zoeken, en nu heb ik de rechten weer overgenomen. Het werkt weer dus!

Bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Ivo
Pagina: 1