Chieftec - Power fan monitor error

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hoi,

Ik heb zojuist mijn slinternieuwe Antec voeding uit de Antec kast gehaald .. en er een (nieuwe) Chieftec voeding ingezet (dit omdat dat Antec ding veel te veel herrie maakte).

Nu is die Chieftec PSU lekker stil, alleen draait de fan vaak onder de 1600 rpm.
En daarom geeft mijn BIOS een error bij opstarten .. dat de fan-speed te laag is.

Ik kan echter de treshold niet veranderen in BIOS (en in Asus PC Probe niet lager krijgen dan 1600).

Iemand een oplossing hiervoor (behalve het monitoring stekkertje lostrekken) ??
Het moederbord is een Asus P4B533-V.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Kan je het in de BIOS niet gewoon op Ignore zetten?

Verwijderd

Twix schreef op 08 november 2002 @ 23:22:
Kan je het in de BIOS niet gewoon op Ignore zetten?
geeft dat niet hetzelfde effect als stekkertje los?

Verwijderd

als je hem in de bios op ignore zet gaat ie niet lopen zeuren bij het opstarten dat de fan te langzaam loopt, maar je kan nog wel in windows via bijv pcprobe zien hoeveel rpm ie loopt

Verwijderd

edit:

sorry, dubbele post

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Damn .. je hebt gelijk !
Bedankt voor de tip!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

misschien al aan gedacht om een nieuwe hardware monitor te nemen zoals bijv mbm5?
misschien krijg je het probleem daar niet mee omdat bij mbm5 je zlef je rpm kan instellen tot hoe hoog of laag in jouwn geval

Verwijderd

Twix schreef op 09 november 2002 @ 00:08:
misschien al aan gedacht om een nieuwe hardware monitor te nemen zoals bijv mbm5?
misschien krijg je het probleem daar niet mee omdat bij mbm5 je zlef je rpm kan instellen tot hoe hoog of laag in jouwn geval
Hij komt aan een prg als MBM5 niet eens toe; z'n BIOS draait het feest al vroegtijdig de nek om...
Pagina: 1