Toon posts:

pc wil niet opstarten met andere cd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een dvd en een brander uit me pc gehaald en die wil ik in me nieuwe pc gaan zetten .

maar nou heb ik een probleem , als ik die ouwe cd speler aansluit dan kan ie me harde schijf niet vinden ?? hoe kan dat nou ? alles zit goed aangesloten naar mijn idee.

en in me nieuwe pc zit dus dit (zie signature) zijn dat een beetje goeie onderdelen om beetje goed games te spelen ?? :D

ik hoop dat iemand weet wat het probleem is met die ouwe k*t pc.

thnx

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 19:31
check even of de jumpers op je hd/cdr/dvd goed staan (slave/master).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op die ouwe pc dus alleen maar HD en cd-rom (,diskette) cd rom staat op master en HD ook, moet ik iets de BIOS doen ?? als ik me cd rom dus aansluit dan ziet ie me harde schijf weer niet en als ik cd rom eruit pleur dan doet ie het gewoon .. waar ligt het dan aan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's echt een kwestie van jumperinstellingen..
Let op verschillen tussen Master zonder Slave / Master met Slave / Slave / Cable Select
In de BIOS zou je het boeltje gewoon opnieuw moeten auto-detecten :)

Verwijderd

Gooi je HD ff op CS (ChoiceSelf)=> Primary en je CDROM op Master => Secondary

Verwijderd

Topicstarter
ben nog steeds niks verder gekomen , weet iemand hoe ik dat precies moet instellen met die jumpers ? zit dus alleen een diskette harde schijf en cd rom in. cd rom doet het dus niet .. iemand nog oplossingen ?

Verwijderd

zet je hd op master, en cd-rom op slave,.. of allebei op cs

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hd op master op ide 1 en cdrom speler ook op master op ide2 :)
zet in de bios ide1 master en ide2 master op auto en alles moet het doen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor doet geen moer .. als ik ide stekker uit cd speler haal dan kan ie gewoon open maar als ik die stekker erin doe dan kan ie niet eens open ?? hoe kan dit

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
weet je wat ide poorten zijn ? zo ja hang ze dan allebei op een aparte bus. dus : harde schijf op ''ide 1'' en cdrom op '' ide 2'' dan moet het altijd werken ook al staan ze op master of slave

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
ik weet heus wel wat dat betekent, die aansluiting op moederbord naar HD en cdrom die is dus apart ja. en in de bios ziet ie ze allebei niet als ik ze beide aangesloten heb en auto-detect doe. ??? vaag of niet
Pagina: 1