[Exim] mailforwarding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13
Onder Debian heb ik in /etc/aliases een groep aliases staan (de standaard aliases en een paar zelfgemaakte).

Nu wil ik dat alle overige mail niet wordt gebounced, maar via een catch-all naar een mailbox wordt gestuurd. Volgens de documenten die ik heb gelezen zou dit zo moeten:
code:
1
*: root
Helaas werkt dit niet. Als ik mail aan test@domain krijg ik de melding 'unknown local part'. Ook heb ik virtual mail domains ingesteld in Exim met catch-all's ingesteld, maar ook deze mislukken.

Heeft iemand dit met Exim werkend gekregen :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Waar gaat 'root' dan heen? Naar 'root' zeker? Probeer eens een FQDN erachter, dus iets als dit:

code:
1
*: bill@microsoft.com

De aliases refereren naar je default domein als je er niet @microsoft.com achter zet (of een ander domein natuurlijk), en afhankelijk van je configuratie hebben aliases wel of geen voorrang op echte mailboxes. Daar zou het aan kunnen liggen.

• Arno
Dat had ik dus ook al gedaan. Het werkt intussen, na wat tests samen met Jotti. Voor de search zal ik de oplossing nog even posten:
voeg in de DIRECTORS section, NA localuser:, vlak voor de "end" dus, toe:

catchall:
driver = smartuser
new_address = catchall@$domain

(en daaronder dus de "end" die er al stond)

dan is het _wel_ de bedoeling dat je in ELKE aliasfile (elke /etc/exim/aliases.DOMEIN dus) een alias maakt (en dus OOK in /etc/aliases) voor catchall:

catchall: GEWENSTEUSERNAME

wil je dat een bepaald domein _geen_ catchall heeft, dan zet je in de betreffende aliasfile

catchall: :fail: No such address
Hiervoor moet de regel met 'no_more' weggehaald worden bij 'virtual_localuser'.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

wat er staat zou gewoon moeten werken. gebruik ik zelf ook met exim 3 (ja ik draai nog 3).

Wel heb ik er geen spatie tussen staan dus:
code:
1
*:root

• Arno
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 10:02:
wat er staat zou gewoon moeten werken. gebruik ik zelf ook met exim 3 (ja ik draai nog 3).

Wel heb ik er geen spatie tussen staan dus:
code:
1
*:root
Dat had hier dus nooit gewerkt. Welke Exim versie run jij :?

Ik heb 3.6 uit de testing release.

Jeremy Clarkson