Nieuwe Msi k7t pro doet helemaal niks

Pagina: 1
Acties:

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
bonsjoer
ik heb pas geleden mijn 4-rode-led-msi-k7t-pro-mobo terug gestuurd naar msi , nu heb ik een nieuwe kt7 terug gekregen maar nu doet ie niks. ik had op me vorige een k7t een amd 1400 draaien , officieel kan de kt7 met nieuwste bios een amd 1200 hebben. ik neem aan dat hier niet de nieuwste bios op zit. is het normaal dat je mobo 0,0/niks/nothing/nichts doet? of hoort ie wel te booten met lagere clocksnelheid?

pc doet dus helemaal niks voor de duidelijkheid , trek je stekker uit je eigen pc en probeer hem dan aan te doen , zoveel doet mijne dus ook

hallo

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Ik stel voor dat je wat meer info geeft... Hoezo doet ie niks? Hoor je fans draaien? En wat is de betekenis van 4 rode LEDjes (heb hier geen MSI mobo bij de hand om te checken)?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het zal niet de 1e keer zijn dat msi k7t xxx serieus terugstuurt die weer naar de klote zijn.
wij kregen daarom van de leverancier k7t 266 bordjes terug op een gegeven moment.

voor mij geen msi meer. de garantievoorwaarden en afhandeling zijn beneden alle pijl.

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
Jupiler schreef op 08 november 2002 @ 20:41:
Ik stel voor dat je wat meer info geeft... Hoezo doet ie niks? Hoor je fans draaien? En wat is de betekenis van 4 rode LEDjes (heb hier geen MSI mobo bij de hand om te checken)?
met niks bedoel ik niks , ik d8 ik zeg niks in 4 talen en cijfers zodat je wel snapt dat niks niks is , trek de stekker uit je voeding probeer hem dan aan te doen , dat bedoel ik met niks

hallo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om de BIOS te resetten?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Of een bios update?

Signature

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
hoe kan ik updaten als ik hem niet eens aan krijg , trek je stekker uit je eigen pc , zoveel doet mijne

hallo

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Is de processor nog wel heel? Bij mij heeft zo'n MSI bord met het bekende MSI probleem 2 processors verkloot.. :(

Verwijderd

NaLiN schreef op 09 november 2002 @ 00:18:
hoe kan ik updaten als ik hem niet eens aan krijg , trek je stekker uit je eigen pc , zoveel doet mijne
zo te lezen gaat niet eens voeding draaien. Misschien zit hier het probleem

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Ik had hetzelfde toen ik mijn bordje tergkreeg, processor erin --> ook helemaal niks, alleen de voeding draaide heel even (0,5sec ofzo) en bij mij was het dus de processor die stuk was gegaan door de problemen met dit mobo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ohh.. Je zou eens je voeding kunnen testen door deze volledig van je mobo te ontkoppelen en dan met een draadje de groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad. Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op de Technische PMG FAQ :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

NaLiN schreef op 08 november 2002 @ 21:06:
[...]

met niks bedoel ik niks , ik d8 ik zeg niks in 4 talen en cijfers zodat je wel snapt dat niks niks is , trek de stekker uit je voeding probeer hem dan aan te doen , dat bedoel ik met niks
Rustig joh.. :)

Ik zou in dat geval ook eens kijken naar je voeding...

En een probleem dat ik dom genoeg al vaak heb zien gebeuren: is de Power Switch wel correct aangesloten?

Verwijderd

bij mij deed een msi bordje ook niks ,bleek er een drukfoutje in het boekje te staan, jumper om cmos te wissen stond niet goed,m.a.w probeer eens de jumper die de cmos reset om te zetten.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik kan me herrinneren dat bij mij het geheugen ook eens dwars heeft gezeten, toen deed ie ook vrij weinig. Test eens ander geheugen of dit geheugen in andere pc. Of als je meerdere geheugen modules hebt probeer ze dan eens een voor een.

Signature

Verwijderd

4 rode ledjes=proc dood })

• smvs
  • Niet online
ja of mobo dood, maar dat staat niet in het boekje natuurlijk.

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
voeding heb ik al getest in andere pc maar deed het daar gewoon in , lijkt gewoon alsof de power connector niet goed is , of die power on pinnetjes niet werken

hallo

Verwijderd

smvs schreef op 09 november 2002 @ 11:14:
[...]

ja of mobo dood, maar dat staat niet in het boekje natuurlijk.
kan, maar dood mobo=helemaal geen ledjes die branden(dacht ik zo)
al een andere proc geprobeerd?

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
nog niet , ik heb geen andere cpu bij de hand , maar lijkt me toch wel dat ie aan moet gaan en dan eventueel error geeft via led's , of terug clocken

hallo

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 13:54:
[...]

kan, maar dood mobo=helemaal geen ledjes die branden(dacht ik zo)
al een andere proc geprobeerd?
tegen wil en dank ben ik de k7t pro xxx goeroe, en rode ledjes kan ook gewoon het mobo zijn. (is dat in de meeste gevallen ook gewoon)

update:
ik ben zaterdag een k7t pro ver 1 tegengekomen die nog in leven was! die is gewoon verkocht en heeft het altijd gedaan! vrij uniek. er hing dan ook wel een dikke fortron voeding in.

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
smvs schreef op 10 november 2002 @ 17:07:
[...]

tegen wil en dank ben ik de k7t pro xxx goeroe, en rode ledjes kan ook gewoon het mobo zijn. (is dat in de meeste gevallen ook gewoon)

update:
ik ben zaterdag een k7t pro ver 1 tegengekomen die nog in leven was! die is gewoon verkocht en heeft het altijd gedaan! vrij uniek. er hing dan ook wel een dikke fortron voeding in.
er branden geen rode ledjes want het mobo gaat dus niet aaaaaaaaaaaaaan , er gaat niks draaien , niks zoemen , niks kraken

hallo

• smvs
  • Niet online
NaLiN schreef op 10 November 2002 @ 17:15:
[...]

er branden geen rode ledjes want het mobo gaat dus niet aaaaaaaaaaaaaan , er gaat niks draaien , niks zoemen , niks kraken
je hebt helemaal gelijk, ik had de openingspost beter moeten lezen.

als ie helemaal niks doet dan kan het maar aan weinig dingen liggen. het mobo zelf, de voeding, of de power switch. ik zou zeggen, probeer eens een andere voeding. of sluit de power switch eens anders aan.

volgens mij kun je al zien of het aan je mobo ligt door gewoon de stekker in het stopcontact te doen. als je voeding goed aangesloten zit dan zou je mobo ff aan moeten gaan voor 1 a 2 sec ofzo. dat doen die pro bordjes allemaal.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
NaLiN schreef op 10 november 2002 @ 17:15:
[...]

HEB je al gekeken of je bios reset jumper niet op de verkeerde pennen zit?
Er zijn tegenwoordig leveranciers die dit jammer genoeg op de reset stand plaatsen.
Het is je al eerder gevraagd, maar je hebt hier nog niet een echt antwoord op gegeven.

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
volgens mij kun je al zien of het aan je mobo ligt door gewoon de stekker in het stopcontact te doen. als je voeding goed aangesloten zit dan zou je mobo ff aan moeten gaan voor 1 a 2 sec ofzo. dat doen die pro bordjes allemaal.
dit deed mijn vorige mobo wel en deze dus niet , en cmos jumper heb ik al geprobeerd en helaas

hallo

Verwijderd

probeer processor is op ander mobo, als dat kan, zie je meteen of het lag aan de processor of aan msi geval.
die amd's gaan eerder kapot dan het mobo heb ik 3x ondervonden :d
Pagina: 1