Goede koptelefoon....

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13
Ik zoek een koptelefoon, en dan niet zo een pruts surround ding oid, maar gewoon een stereo....

Ik heb gehoord dat Sennheimer erg goed, is ik zag in de folder een koptelefoon met aparte versterker (buizen) zal wel vreselijk duur zijn :( :( :(

Kent iemand een goede??? (Prijs ook aub)

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Audiotechnica studiophones dacht D40 maar weet het niet zeker, klinkt laag een zuiver hoog.
Heb ik zelf namelijk, was toen 249,-

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

De beste hoofdtelefoons zijn van Staxx, maar dat zal wel een beetje buiten je budget liggen... (in ieder geval de electrosteten-versie) Ik zou gewoon (heb ik ook gedaan) voor een Sennheiser gaan, goed spul.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mmmm lijkt mij duidelijk....

Pioneer 450 serie. De grote DeeJee's werken ermee. Heb er zelf ook een..:):)

Kost je gellof ik iets van 125 piek

Money for nothin' and your chicks for free

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Beyerdynamic.... Geweldig! :)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Pioneer 405 NIET doen wordt alleen gebruikt door dj's omdat ze zo kneiterhard kunnen,en thuis hoeft het niet zo hard.
Wil je een "gesloten" of een "open" model?

Verwijderd

De beste hoofdtelefoon: Jecklin Float elektrostaat.

Een goeie betaalbare hoofdtelefoon: bv. Sennheiser HD-565, heb em zelf namelijk :) voor die 300 piek heb je best strak geluidje, vergulde plug, e.d.

Beyerdynamic en AKG Acoustics maken ook topkwaliteit hoofdtelefoons.

Verwijderd

Je moet gewoon naar een audio zaak gaan en veel luisteren. Er is veel kwaliteit te koop en uiteindelijk komt alles aan op smaak.
Persoonlijk zou ik voor AKG gaan, maar nogmaals dat is smaak.

• MaxxRide
Ik begrijp dat ik veel zal moeten luisteren, zo ben ik ook aan mijn speakers gekomen en anders had ik wel een goedkope SONY koptelefoon gekocht..... ;)

Wat is het voordeel van een gesloten en een open koptelefoon en wat zijn de nadelen???

Zoals je merkt ik ben me nog puur aan het orienteren!!! :) :) (Kerst komt eraan he! :) )

Verwijderd

Hehe, die buizen versterker die je zag is richting fl 10.000,- :D
Wel vreselijk mooi!
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/orpheus.gif
Ik heb de senheisser HD 585, zeer tevreden over. Koptelefoons gaan vreselijk lang mee en zijn elke cent waard.
Advies: ga naar een goede audio zaak waar ze goed advies geven EN ze je de tijd geven om rustig en uitgebreid te luisteren naar je eigen muziek. Neem er de tijd voor, besluit niet meteen maar wacht een dag of wat, ga weer luisteren en maak dan (of niet) een beslissing. Let ook op draagcomfort, je zit snel een uurtje of wat met zo'n ding op je hoofd.
Succes.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
* Coyote geniet al een tijdje van een Sennheiser HD570

Ding is echt fantastisch! Vooral omdat het een open model is klinkt het echt super, als ik mijn handen op de doppen leg (en dus een gesloten model maak als het ware) dan klinkt het al meteen een stuk minder.

• Obi

Obi

Ik zou zelf nooit een open hoofdtelefoon nemen omdat je na een tijd erg warme-rooie oren krijgt... Gesloten oefend geen druk op je oren uit.

Verwijderd

Hmm, dan vat ik niet meer wat open of gesloten is. Heeft dat alleen te maken met het feit of de koptelefoon wel of niet druk uitoefent op je oor (dus er niet omheen valt)?

Verwijderd

Open wil zeggen: geluid van buitenaf kan je oren nog bereiken en dus gemakkelijk door de muziek heen klinken.
Gesloten wil zeggen: je hoort niks meer van buitenaf, je oren zijn akoestisch ontkoppeld van het omgevingsgeluid.

Je kunt dus best een hoofdtelefoon hebben, waarvan de schelpen helemaal om je oren heensluiten, maar die toch niet gesloten is! En het draagcomfort heeft niks te maken met open of gesloten, dat heeft meer te maken met de prijs :)

• Obi

Obi

Nare man -> Dan heb ik het verkeerd begrepen... Thanx voor de verbetering, ik zal het nooit meer fout zeggen!

(toch nog wat geleerd vandaag:))

Verwijderd

LOL :)

Ik zelf heb het liefste een open systeem, maar wel met van die lekkere zachte oorkussens... met een open systeem kun je tenminste nog íets horen als je ma onder aan de trap staat te schreeuwen ;)

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser HD570, is een klasse geluid. Kost p/m f180,- .
Is een open systeem, hoog bereik (dus goede geluidsapparatuur gebruiken ivm ruis) en laag bereik (als je geluid hard staat, dan voel je `t zelfs!). Kortom: een wat mij betreft zeer goede koptelefoon voor weinig geld.
Ennuh....Orbi, absoluut geen rooie oren, dat heb je juist eerder bij gesloten koptelefoons, vanwege het afsluiten van de oren. Je hebt je al verbeterd, maar ik wil dit toch nog even onderstrepen. Dus niet tegen jou gericht :)

Verwijderd

sennheiser is qua prijs/kwaliteits verhouding de beste koptelefoon, je moet alleen zelf gewoon luisteren welk model je neemt....voor ieder wat wils

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Sennheiser

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een goede koptelefoon! Krijgt deze Sennheiser ook goed geluid uit een simpele geluidsbron als een discman, of lukt dat eigenlijk geen enkele koptelefoon zonder versterker?

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
OK, ik kan het weten, ik werk bij een provinciale omroep. Hier gebruiken ze voor het profesionele field werk allemaal

sennheiser

Ik heb thuis ook eentje en die bevalt uitstekend (geen schelp is wel klote)

nadeel: je betaald voor een goeie toch al gauw 200 (!)

Verwijderd

'k Heb sinds gisteren de Sennheiser HD500, zwaar geil :)

• Obi

Obi

PS. -> St&er -> Orbi ?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 14:18 schreef Jur het volgende:
Pioneer 405 NIET doen wordt alleen gebruikt door dj's omdat ze zo kneiterhard kunnen,en thuis hoeft het niet zo hard.[/quote]klopt jah... en klinkt daardoor echt niet altijd even goed, ik heb zelf een sennheiser HD455, vinnik comfortabeler en lekker klinken en is nog iets goedkoper ook...
draai er al iets van 3 jaar mee :)

Verwijderd

Daar hebben we terrae! Dat logo wordt wel een beetje ge-resized of niet? hehe...

Een discman heeft stiekum ook een versterker hoor, maar niet echt een toffe. En cd-spelers met een koptelefoon-uigang (volgens mij heb ik een van de weingen), hebben er ook eentje. Het gaat denkik meer om de kwaliteit van de cd-speler + versterker. Die is in een disman dus niet echt geweldig :P

maarjah, dat boeit je allemaal niet, jij wil gewoon ff deze url weten: www.sennheiser.com/headphones/dynamic/dh_1c001.htm

HD250 maybe???

edit: damn, ooit zullen die urls me in 1 keer lukken :P

edit2: kijk eens ties, khad weer eens nix te doen...

jaapvr.tripod.com/spelk.jpg
jaapvr.tripod.com/sk-74.jpg

• MaxxRide
Ik moet de koptelefoon op een compu aansluiten op mijn werk, heb ik er dan een met of zonder versterker nodig, ook zal ie hier thuis regelmatig aan mijn Onkyo 575 hangen ! :)

Verwijderd

www.headwize.com

en dan naar het forum..

Verwijderd

pinda: je koptelefoon kan prima in je line-out hoor. Dit signaal is sterk genoeg om je koptelefoon te voeden. Uit de koptelefoon-uitgangvan je versterer komt ook ongeveer zo'n signaal, alleen zit hier een potmetertje tussen, zodat je het volume kan bepalen...

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:23
Ik heb al een paar jaar een AKG K501. Fantastisch ding, klinkt heel erg open, geen lomp dreunende bassen zoals sommige Sony's. DIt is een halfopen model.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Keb al een jaar of 8 een Sennheiser HD 450II
Al 8 jaar nix mis mee, goede sound em hoog volume. Ook weer een open model. Geen warme oren en ook geen grote druk op je oren.
Nadeel is alleen die #*(^(*&(&#%@$#%$@# OFC koper snoertjes. Altijd breuk bij de aansluitingen bij de oorschelpen. En ik heb er al 3 nieuwe in gedaan á 30 piek per stuk, nu loop ik er al 4 jaar mee met breuk. Geen zin om een nieuwe te halen, die breekt toch zo weer..
Toch maar eens een nieuwe halen, alleen geen draadloos geval........DIE ZIJN SLECHT!!!!!!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil ook een nieuwe koptelefoon kopen. Maar ik zoek eigenlijk reacties van muzikanten die de klank erg belangrijk vinden (natuurgetrouw etc.). Ik ben zelf ook muzikant, en zoek een koptelefoon die alle tonen zo 'eerlijk' mogelijk weergeeft.

Verwijderd

electrostaten zijn dan wel een leuke oplossing :P

En anders zou je eens moeten gaan kijken of je grafiekjes van de frequency response kan krijgen bij de specs. Deze moeten zo "vlak" mogelijk zijn....

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik draai al een tijdje met Samson koptelefoons, maar heb nu de Pioneer DJ 5000 ontdekt; die klinkt echt geniaal!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik heb zelf ook een Sennheiser, en die bevat mij prima!!!

What the heart requires may never be understood by the mind!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MisterDon:

Voor DJ doeleinden is vooral de Sony MDR-V700DJ heel erg goed. Het is niet voor niets dat grote DJs als Sasha, Carl Cox, Digweed en dergelijke (zelfs, *oh gruwel* onze 'eigen' *kuch* DJ Tiësto) deze koptelefoon gebruiken.

* JumpStart heeft 'em zelf ook.

Hele goeie afscherming en genoeg vermogen om alles zonder vervorming alles te overschreeuwen (3 watt, 5-30.000 Hz). Verder is het ding heel erg stevig uitgevoerd, kan dus heel veel misbruik hebben zonder kapot te gaan.

Iedereweg, deze koptelefoon is dus vooral weggelegd voor mensen die DJ'en.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Heeft iemand een linkie naar een (online)winkel die koptelefoons verkoopt ?
Ik heb gezocht maar kom de bovengenoemde merken nergens tegen, of moet ik ze gewoon bij de HIFI-winkels gaan zoeken ?

Verwijderd

Ik heb een AKG 401 koptelefoon. Kostte iets van 200 piek. Enig nadeel is dat mn nieuwe versterker geen hoofdtelefoonuitgang heeft.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Goede koptelefoon is wat jij prettig vindt met jouw muziek!!!

Als je zelf gewoon muziek meeneemt naar de winkel waarvan je weet hoe het hoort te klinken kan je heel goed zelf bepalen wat jij een goede koptelefoon vindt :)
Ennuh voor mij zijn dat dus geen electrostaten >:)
Electrostaten zijn hun doel voorbij geschoten :)
Ten eerste heb je tussen je versterker en speaker een transformator nodig en die dingen werken bovendien nog met hoogspanning ook! Wat ik geen prettig idee vindt op mijn schedel :)
En ten derde bestaat het menselijk gehoor uit een aantal machanische componenten (aambeeld,hamer ed)Die vele malen trager zijn dan die electrostaten of zelfs maar een conventionele conus tweater :)
Was er ook nog eens de luistertest waarbij ze een audiofielen panel een analoge,highend digitale,cd digitale en MP3 opname lieten horen van dezelfde muziek!
De uitkomst was:...(tromgeroffel) geen verschil :)
Owja de mp3 was wel op 192Kb met variabele bitrate.

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1