If you are not wiping out you are nog pushing enough...
Heb ik zelf namelijk, was toen 249,-
Pioneer 450 serie. De grote DeeJee's werken ermee. Heb er zelf ook een..:):)
Kost je gellof ik iets van 125 piek
Money for nothin' and your chicks for free
Wil je een "gesloten" of een "open" model?
Verwijderd
Een goeie betaalbare hoofdtelefoon: bv. Sennheiser HD-565, heb em zelf namelijk
Beyerdynamic en AKG Acoustics maken ook topkwaliteit hoofdtelefoons.
Verwijderd
Persoonlijk zou ik voor AKG gaan, maar nogmaals dat is smaak.
Wat is het voordeel van een gesloten en een open koptelefoon en wat zijn de nadelen???
Zoals je merkt ik ben me nog puur aan het orienteren!!!
Verwijderd
Wel vreselijk mooi!

Ik heb de senheisser HD 585, zeer tevreden over. Koptelefoons gaan vreselijk lang mee en zijn elke cent waard.
Advies: ga naar een goede audio zaak waar ze goed advies geven EN ze je de tijd geven om rustig en uitgebreid te luisteren naar je eigen muziek. Neem er de tijd voor, besluit niet meteen maar wacht een dag of wat, ga weer luisteren en maak dan (of niet) een beslissing. Let ook op draagcomfort, je zit snel een uurtje of wat met zo'n ding op je hoofd.
Succes.
Ding is echt fantastisch! Vooral omdat het een open model is klinkt het echt super, als ik mijn handen op de doppen leg (en dus een gesloten model maak als het ware) dan klinkt het al meteen een stuk minder.
Verwijderd
Verwijderd
Gesloten wil zeggen: je hoort niks meer van buitenaf, je oren zijn akoestisch ontkoppeld van het omgevingsgeluid.
Je kunt dus best een hoofdtelefoon hebben, waarvan de schelpen helemaal om je oren heensluiten, maar die toch niet gesloten is! En het draagcomfort heeft niks te maken met open of gesloten, dat heeft meer te maken met de prijs
(toch nog wat geleerd vandaag:))
Verwijderd
Ik zelf heb het liefste een open systeem, maar wel met van die lekkere zachte oorkussens... met een open systeem kun je tenminste nog íets horen als je ma onder aan de trap staat te schreeuwen
Verwijderd
Is een open systeem, hoog bereik (dus goede geluidsapparatuur gebruiken ivm ruis) en laag bereik (als je geluid hard staat, dan voel je `t zelfs!). Kortom: een wat mij betreft zeer goede koptelefoon voor weinig geld.
Ennuh....Orbi, absoluut geen rooie oren, dat heb je juist eerder bij gesloten koptelefoons, vanwege het afsluiten van de oren. Je hebt je al verbeterd, maar ik wil dit toch nog even onderstrepen. Dus niet tegen jou gericht
Verwijderd
Verwijderd
sennheiser
Ik heb thuis ook eentje en die bevalt uitstekend (geen schelp is wel klote)
nadeel: je betaald voor een goeie toch al gauw 200 (!)
Verwijderd
Pioneer 405 NIET doen wordt alleen gebruikt door dj's omdat ze zo kneiterhard kunnen,en thuis hoeft het niet zo hard.[/quote]klopt jah... en klinkt daardoor echt niet altijd even goed, ik heb zelf een sennheiser HD455, vinnik comfortabeler en lekker klinken en is nog iets goedkoper ook...
draai er al iets van 3 jaar mee
Verwijderd
Een discman heeft stiekum ook een versterker hoor, maar niet echt een toffe. En cd-spelers met een koptelefoon-uigang (volgens mij heb ik een van de weingen), hebben er ook eentje. Het gaat denkik meer om de kwaliteit van de cd-speler + versterker. Die is in een disman dus niet echt geweldig
maarjah, dat boeit je allemaal niet, jij wil gewoon ff deze url weten: www.sennheiser.com/headphones/dynamic/dh_1c001.htm
HD250 maybe???
edit: damn, ooit zullen die urls me in 1 keer lukken
edit2: kijk eens ties, khad weer eens nix te doen...
jaapvr.tripod.com/spelk.jpg
jaapvr.tripod.com/sk-74.jpg
Verwijderd
Al 8 jaar nix mis mee, goede sound em hoog volume. Ook weer een open model. Geen warme oren en ook geen grote druk op je oren.
Nadeel is alleen die #*(^(*&(&#%@$#%$@# OFC koper snoertjes. Altijd breuk bij de aansluitingen bij de oorschelpen. En ik heb er al 3 nieuwe in gedaan á 30 piek per stuk, nu loop ik er al 4 jaar mee met breuk. Geen zin om een nieuwe te halen, die breekt toch zo weer..
Toch maar eens een nieuwe halen, alleen geen draadloos geval........DIE ZIJN SLECHT!!!!!!
Verwijderd
En anders zou je eens moeten gaan kijken of je grafiekjes van de frequency response kan krijgen bij de specs. Deze moeten zo "vlak" mogelijk zijn....
What the heart requires may never be understood by the mind!
Voor DJ doeleinden is vooral de Sony MDR-V700DJ heel erg goed. Het is niet voor niets dat grote DJs als Sasha, Carl Cox, Digweed en dergelijke (zelfs, *oh gruwel* onze 'eigen' *kuch* DJ Tiësto) deze koptelefoon gebruiken.
* JumpStart heeft 'em zelf ook.
Hele goeie afscherming en genoeg vermogen om alles zonder vervorming alles te overschreeuwen (3 watt, 5-30.000 Hz). Verder is het ding heel erg stevig uitgevoerd, kan dus heel veel misbruik hebben zonder kapot te gaan.
Iedereweg, deze koptelefoon is dus vooral weggelegd voor mensen die DJ'en.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ik heb gezocht maar kom de bovengenoemde merken nergens tegen, of moet ik ze gewoon bij de HIFI-winkels gaan zoeken ?
Als je zelf gewoon muziek meeneemt naar de winkel waarvan je weet hoe het hoort te klinken kan je heel goed zelf bepalen wat jij een goede koptelefoon vindt
Ennuh voor mij zijn dat dus geen electrostaten
Electrostaten zijn hun doel voorbij geschoten
Ten eerste heb je tussen je versterker en speaker een transformator nodig en die dingen werken bovendien nog met hoogspanning ook! Wat ik geen prettig idee vindt op mijn schedel
En ten derde bestaat het menselijk gehoor uit een aantal machanische componenten (aambeeld,hamer ed)Die vele malen trager zijn dan die electrostaten of zelfs maar een conventionele conus tweater
Was er ook nog eens de luistertest waarbij ze een audiofielen panel een analoge,highend digitale,cd digitale en MP3 opname lieten horen van dezelfde muziek!
De uitkomst was:...(tromgeroffel) geen verschil
Owja de mp3 was wel op 192Kb met variabele bitrate.
Powered bij meergranenbrood.