Toon posts:

[PHP]wat klopt er nie?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben al een tijdje aant rotzooien om php een beetje onder de knie te krijgen nou wou ik ff een webinlog schermpje maken, dat is me dus gelukt, het probleem is dat ik nie weet hoe ik 2 waarden kan laten controleren ($naam , $paswoord) en dat terwijl ik 1 waarde laat controleren hij toch bij elke ingevulde waarde doorgaat, nou hier onder is dus wat ik heb geschreven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$naam = Ejjanssen;
$paswoord = 1337;
if(isset($name)==($naam)){
?>
<form name="wachtwoord" action="admin.php" method="post">
Voer hier uw naam in:       <input type=text name=name><br><br>
Voer hier uw wachtwoord in: <input type=password name=password><br><br>
<input type=submit name=Login>
</form>
<?php
}
else{
echo "<b>Waarschijnlijk heb je een foutje gemaakt bij de naam of paswoord invoer, klik in de browser op terug om het nogmaals te proberen.</b>";
}
?>

zou iemand me kunnen vertellen wat ik fout doe?

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:44
Hier stond iets wat niet bruikbaar was... |:(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1. isset($name) is niet gelijk aan $name. De eerste is een boolean die aangeeft of $name bestaat, en de tweede is de werkelijke waarde van de variabele. Het heeft dus eigenlijk weinig nut om die boolean te vergelijken met de inhoud van $naam.
2. Verdiep je ietsje meer in booleaanse logica en operatoren, dan is het controleren van 2 dingen helemaal niet zo moeilijk meer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op 08 November 2002 @ 20:36:
1. isset($name) is niet gelijk aan $name. De eerste is een boolean die aangeeft of $name bestaat, en de tweede is de werkelijke waarde van de variabele. Het heeft dus eigenlijk weinig nut om die boolean te vergelijken met de inhoud van $naam.
2. Verdiep je ietsje meer in booleaanse logica en operatoren, dan is het controleren van 2 dingen helemaal niet zo moeilijk meer.
1.ik vergelijk dus eigenlijk 2 verschillende soorten variabelen met elkaar ofzow?
of bedoel je dat je met
code:
1
 if(($name)==($naam)){
wel $name vergelijkt (en moet het zelfde zijn als) met $naam

2. iets meer verdiepen heeft idd wel zin, maar het is gewoon leuk als iets ff werkt zonder dat je precies weet hoe dan kan je naar aanlijding van voorbeelden weer leren

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

In elk geval verwijs ik je naar http://www.beginnersweb.nl en http://www.php.net/
Dit is zo ongelooflijk triviaal, daar kun je met een beetje beter je best doen en een beetje leeswerk best wel uitkomen. En ja, in de manual staan ook voorbeeldjes :)

Ook een beetje meer tijd in je topics steken (goede topictitel, normaal nederlands in je topicstart etc...) kan geen kwaad. Probeer in ieder geval zo over te komen dat je niet bestempeld wordt als een helpdesker ;)

suc6 :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.