zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Verwijderd
Volgens mij maakt de voltage niet zo veel uit, in dit geval dan, ik heb ook een Olympus camera met een ander merk SmartMedia.Bonkdoos schreef op 08 November 2002 @ 20:12:
Ik heb gisteren een Olympus C-1 gekocht. Er zit standaard 8 mb geheugen bij (smartmedia). Ik wil het geheugen (uiteraard) uitbreiden. Op het meegeleverde kaartje staat 3 Volt. In de tweakers shop zag ik een 64 mb kaartje staan voor 30 euro. Maar deze is 3,3 volt. Zal deze het wel doen? Of moet ik een speciaal Olympus kaartje kopen (elders in de pricewatch te vinden)?
M.b.v. de search ben ik erachter gekomen dat Olympus speciale functies van hun camera alleen toelaat als er een smartmediakaart van hun merk in zit...Klopt dit en zoja welke functies zijn dit dan?
De extra functie die op de Smartmedia kaarten van Olympus zit is een panoramafunctie. Dit houdt in dat je met de software (die op de PC staat) je gemakkelijk je foto's kunt "stitchen"
Verwijderd
Heb sinds 2 weken ook zo eentje , en wil binnenkort ook een beetje meer geheugen hebben , laat graag ff weten welk merk er inderdaad in werkt .
Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt , want als je de foto van het merk Sandisk bekijkt staat er ook 3v op.
Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt , want als je de foto van het merk Sandisk bekijkt staat er ook 3v op.
Ieder SmartMedia kaartje is met een HEX editor en een kaartlezer zo te maken dat hij ook wordt gezien als een Olympus kaartje en dus ook de panorama functie kan worden gebruikt.
3.3 volt moet gewoon werken, alle SM kaarten zijn dat (misschien dat er heeeel erg lang geleden andere waren).
3.3 volt moet gewoon werken, alle SM kaarten zijn dat (misschien dat er heeeel erg lang geleden andere waren).
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Met kaartjes van olympus kun je 380 gr. fotos maken. Met andere merken niet! Maarja....wie gebruikt dit nu. Dan heb je natuurlijk ook een stitch prog nodig.
gr
gr
Bonkdoos schreef op 08 november 2002 @ 20:12:
Ik heb gisteren een Olympus C-1 gekocht. Er zit standaard 8 mb geheugen bij (smartmedia). Ik wil het geheugen (uiteraard) uitbreiden. Op het meegeleverde kaartje staat 3 Volt. In de tweakers shop zag ik een 64 mb kaartje staan voor 30 euro. Maar deze is 3,3 volt. Zal deze het wel doen? Of moet ik een speciaal Olympus kaartje kopen (elders in de pricewatch te vinden)?
M.b.v. de search ben ik erachter gekomen dat Olympus speciale functies van hun camera alleen toelaat als er een smartmediakaart van hun merk in zit...Klopt dit en zoja welke functies zijn dit dan?