Toon posts:

[W2k/ XP] IE en OE doen appart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed .. aangepast en wel :) .. ik kan het wel :)

Het is de laaste tijd het geval dat het mijn windows na 2 (soms 3) dagen af en toe een paar minuten aan te staan met van die fouten komt dat IEXPLORER.EXE geen geldige win32 toepassing is ... hetzelfde met outlook express ... mja .. en na een 10 nieuwe installaties ga je toch afvragen waarom dit nu blijft gebeuren. Er staat op dit moment W2K op met SP3. Maar het XP doet het ook keb slate er al een keer overheen gepleurt. het geheugen is ook niks mis mee.

Intel PII 400Mhz
400bxnogwat mamabord
256Mb Kinston geheugen 100Mhz
IBM hdtje erin
rest is niet nodig lijkt mij.

---
Er werd me gezegt .. ligt het niet aan je hardware .. nee dat is het nu juist .. alees is al verschillende malen vervangen.

Proc, geh en hd zijn al paar keer helemaal door gescant op fouten etc.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Stuk beter :)

Heb je ook IDE kabels vervangen, en misschien andere IDE poort geprobeerd? Wordt de PC misschien te warm ofzo? Je probleem is namelijk behoorlijk vaag ;) :D Misschien meldingen in eventviewer?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ik start IE en dan krijg ik : "C:\program Files\ Internet Explorer\IEXPLORE.EXE is geen geldige Win32-toepassing" met een mooi rood rondje en wit kruisje erdoor .. meer niet .. keb ook al verschillende W2K cd's geprobeert dus eik kan het niet aan win liggen .. maar keb ook linux erbij opstaan en nog eens bsd .. zonder problemen. En dat is ook geen probleem .. want ik heb dezelfde problemen zonder die 2 andere OS'jes ook.
Bij andere shit in pc heb ik ook andere bekabeling etc. geprobeerd. dus ik begin een beetje radeloos te worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.google.com/search?q=not+a+valid+win32+application

Meestal gebeurt dat als de bestanden een invalid crc hebben (een vreemde 1 in de byte zeg maar ;) ).
Dat kan veroorzaakt worden door directe hardware problemen (wat je al gechecked hebt, op je mobo na zie ik btw), of door te hoge temperaturen/out of specs lopen.
Virus of andere malware zijn in andere gevallen ook mogelijke bronnen van dit soort problemen (sircam bijvoorbeeld), al een virusscan gedaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device