[win-install] 80 hdd niet mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb sinds gisteren een 80 gb hdd in mn systeem hangen van samsung. Maar als ik nu windows wil instaleren, dan vraagtie wel gewoon welke partitie, hij ziet ook alle partities goed enz. Maar na formateren en kopieren van de setup bestanden moet de pc herstarten.

Ik doe dat, maar dan moettie van de HDD opstaren dat doetie, hij zegt fout met laden van het besturings systeem. Gaf dit zowel met FAT32 als met NTFS.

Booten van de schijf kon wel had hem bootable gekregen om te partitioneren met Gdisk.

Laatste bios update heb ik al gedaan. Dus iemand............die kan helpen ?

damn verkeerd topic, ff naar SM

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29
PMG -> OM & IO :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Heb je je HD vervangen, of er bij gehangen?
En als je em eens in de setup partitioneert, en niet met Gdisk.

• fleppuhstein
Heb ik ook geprobeerd. hij start ook niet op met mn oude hdd erbij, krijg dan een error dattie twee bootsectors vindt( actieve partitie ?)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Wildfire

Joy to the world!

fleppuhstein schreef op 08 November 2002 @ 20:20:
Heb ik ook geprobeerd. hij start ook niet op met mn oude hdd erbij, krijg dan een error dattie twee bootsectors vindt( actieve partitie ?)
Dat kan idd niet, je computer kan maar één actieve bootpartitie hebben. Anders zou 'ie van twee bootpartities tegelijkertijd moeten opstarten, dat zou me toch echt een toverkunstje zijn als dat zou lukken... :)

Het klikt iig alsof je huidige schijf niet de primaire schijf van je systeem is... Kijk eens goed met Fdisk of je ook daadwerkelijk maar één actieve bootpartitie hebt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• fleppuhstein
Wildfire schreef op 08 november 2002 @ 20:26:
[...]

Dat kan idd niet, je computer kan maar één actieve bootpartitie hebben. Anders zou 'ie van twee bootpartities tegelijkertijd moeten opstarten, dat zou me toch echt een toverkunstje zijn als dat zou lukken... :)

Het klikt iig alsof je huidige schijf niet de primaire schijf van je systeem is... Kijk eens goed met Fdisk of je ook daadwerkelijk maar één actieve bootpartitie hebt...
Kan niet met fdisk, die heeft geen ondersteuning voor groter dan 32 GB.
Maar booten vanaf de nieuwe 80 GB schijf wil ook niet.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:55
Ik zou toch maar doen wat wildfire zegt want fdisk ondersteund heus wel >32 GB...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dar verschilt wel per Windows versie, zie ook de OM FAQ :)

Het lijkt me idd een geval van activering van de Primaire Partitie.. Let hier goed op tijdens het werken met PartitionMagic en FDISK. Alleen de ene partitie waarvan je wil opstarten moet je primair en actief maken. Alle overige partities gewoon extended of inactief primair maken :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

fleppuhstein schreef op 08 november 2002 @ 19:53:
. Maar na formateren en kopieren van de setup bestanden moet de pc herstarten.
dan moet je in de bios weer ff de hd selecteren om op te starten :)
ik heb dit ook wel eens gehad en als ie opnieuw opstarte ging die of zeuren of wilde ie hem weer opnieuw installeren :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• fleppuhstein
Dat stonf allemaal goed, maar het werkte gewoon niet. Maar ik ben nu van het idee afgestapt om er windows op te zetten, en gebruik hem nu op ide 2 als master, met mn cdromspeler als slave, maar die kan winxp nu niet opstarten ? kans dat de schijf kapot is ?
Pagina: 1