[asp] Met session werken (move.to, come.to ...)

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoop dat dit topic niet aanzien wordt al een dubbelpost, maar in m'n vorig topic hier . Ben ik erachter gekomen dat m'n probleem ergens anders lag dan ik eerst dacht.

M'n vraag is dus geworden : Hoe kan ik goed met sessions en cookies werken wanneer m'n hoofdpagina een move.to, come.to .. etc is ?!
Moet ik met een redirect werken ? (geeft zo'n lelijke url in adresbalk) of zijn er andere manieren ?

Verwijderd

Gewoon je asp deel in een apart frame op de come.to zetten, dan krijg je de url niet te zien. bv: <frame name="content" src="http://asp.url">

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:52
Houd er dan ook wel rekening mee dat Netscape het niet fijn vindt als je maar 1 frame hebt.

• Blizard
  • Niet online
uhu ? Dit begrijp ik toch niet echt volledig.
Je krijgt dan maar 1 frame ? Of gewoon alle frames vervangen naar een absoluut adres (http://...)

What's the netscape solution ?!

• Blizard
  • Niet online
-*schop*-

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gewoon werken met een frames pagina welke twee frames heeft, waarvan een onzichtbaar (voor netscape) en het andere frame je daadwerkelijke url / pagina bevat

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Blizard
  • Niet online
Dan staat er nog steeds die verdomde move.to in de adresbalk .. :/ ...

en dan werken m'n sessies en cookies niet goed

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat ligt niet aan dat er move.to in je balk staat.

Verwijderd

Ik denk dat de verwijzing naar [rml][ cookie] werkt niet onder domein[/rml] in je vorige topic terecht is. Het heeft dus te maken met de frame die om je pagina heen gezet wordt om de URL te behouden. Als je een redirect doet zou het goed moeten werken.

HTH :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Blizard schreef op 09 november 2002 @ 09:35:
uhu ? Dit begrijp ik toch niet echt volledig.
Je krijgt dan maar 1 frame ? Of gewoon alle frames vervangen naar een absoluut adres (http://...)

What's the netscape solution ?!
code:
1
2
3
4
<frameset rows="100%,*" border="0">
 <frame src="asp.url" name="content">
 <frame src="about:blank">
</frameset>
Blizard schreef op 09 november 2002 @ 20:32:
Dan staat er nog steeds die verdomde move.to in de adresbalk .. :/ ...

en dan werken m'n sessies en cookies niet goed
dat gaat gewoon niet (behalve in Mozilla / Netscape)
move.to enzo zijn namelijk een andere url dan je echte url en andermans cookies uitlezen is niet lief...

Netscape en Mozilla lezen wel cookies via frames maar IE en Opera weigeren dit...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Blizard
  • Niet online
Heb een oplossing gevonden
ff bij V3 (move.to ...) bij de prefs gezet dat hij de link in de adresbalk niet moet behouden, maar de echte link moet nemen ...
Pagina: 1