Hoe krijg ik het irritante loginscreen weg bij windows 98? Ik heb al vanalles geprobeerd in netwerk instellingen. Windows logon gedaan in plaats client voor microsoft netwerken. netwerkkaart opnieuw geinstaleerd. Enz hoe krijg ik dat scherm weg. Je kan ook niet je wachtwoord bewaren bij dat loginscreen duw hij kan ook niet automatisch inloggen. En als ik mijn password intyp dan moet dat de volgende keer opnieuw. Waarom ik dat loginscreen weg wil is omdat deze computer binnenkort naar mijn vader gaat en die nix van computers afweet. En omdat als je op annuleren drukt hij 20 sec wacht en daarna pas je programma's gaat laden.
Ik gebruikte altijd WinBoost ervoor. Soort van tweak-proggie.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
del *.pwl al gedaan?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
en kan je dat proggie daarna ook weer verwijderen zonder dat hij weer in de oude staat terugkeerd want hij moet helemaal kaal zijn (behalve windows 98 en office 2000)
Dat heb ik dus nog nooit gedaan, dar gaat toch nix verkeerd mee?blackd schreef op 08 November 2002 @ 17:46:
del *.pwl al gedaan?
Even bij het begin beginnen: Welk login scherm krijg je? netwerk login scherm, of Windows aanmelding?
Als je namelijk je .pwl files weggooit, ben je je gebruikersnamen en wachtwoorden kwijt. Zodoende kan je dan bij de volgende keer dat je het windows aanmeldingsscherm krijgt, een username en geen wachtwoord opgeven, en dan zal het venster niet meer verschijnen.
Als je namelijk je .pwl files weggooit, ben je je gebruikersnamen en wachtwoorden kwijt. Zodoende kan je dan bij de volgende keer dat je het windows aanmeldingsscherm krijgt, een username en geen wachtwoord opgeven, en dan zal het venster niet meer verschijnen.
Verwijderd
TweakUI heeft een LOGON setting wat jouw probleem oplost.
zoek even naar TweakUI of Microsoft PowerToys
zoek even naar TweakUI of Microsoft PowerToys
tweakui
of bij primaire netwerkaanmelding microsoft family aanmelding installeren : als er maar 1 gebruiker is start ie door
installeren bij configuratiescherm - netwerk - toevoegen client -microsoft
of bij primaire netwerkaanmelding microsoft family aanmelding installeren : als er maar 1 gebruiker is start ie door
installeren bij configuratiescherm - netwerk - toevoegen client -microsoft
kloptVerwijderd schreef op 08 november 2002 @ 18:05:
nog wat, als ik het scherm bij opstarten krijg dan krijg ik een andere achtergrond dan wanneer ik dan op annuleren heb gedrukt.
instelling user <-> instelling default user
Verwijderd
Klopt is ook een optie, maar moet dan op iedere pc!Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 18:47:
Even op Windows aanmelding zetten in de netwerkwerk omgeving opties.
dat zal niet helpenVerwijderd schreef op 08 november 2002 @ 18:46:
Aanmelden bij DOMEIN uitschakelen! Is al vaker behandeld!
is trouwens meestal zo reeds uitgeschakeld bij installeren
btw de 'netwerkwerk omgeving opties'
waar staat dat in win98??
Verwijderd
rechts klikken op netwerkomgeving op je desktop; en dan windows aanmelding kiezen ipv. netwerkaanmelding.ajouin schreef op 08 november 2002 @ 18:54:
[...]
dat zal niet helpen
is trouwens meestal zo reeds uitgeschakeld bij installeren
btw de 'netwerkwerk omgeving opties'
waar staat dat in win98??
Nou ik heb dus family login geinstaleerd en werkt nu weer goed. Maar sinds toen is er iets heel erg verkeerd gegaan. Nu heb ik in plaats van een start balk een zwarte balk en alle menus zijn ook verdwenen. Ik kan nu dus ook niet meer in internet explorer een website intikken. Hoe kan dit?
om je adresbalk terug te krijgen ----» beeld ------» werkbalken -----» adresbalkVerwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:16:
Nou ik heb dus family login geinstaleerd en werkt nu weer goed. Maar sinds toen is er iets heel erg verkeerd gegaan. Nu heb ik in plaats van een start balk een zwarte balk en alle menus zijn ook verdwenen. Ik kan nu dus ook niet meer in internet explorer een website intikken. Hoe kan dit?
Die balk beeld, bestand, enz is nu ook weg. Zelfs als ik gewoon naar mijn computer ga of naar cofiguratiescherm. Druk ik met de rechterknop erop dan kan ik hem wel met de verkenner openen en krijg ik het wel. Maar waar dan de harde schijven, cd-romspelers enz staan is het helemaal zwart. Tussen het blokje start en de datum is er een zwarte balk. Die krijg ik niet weg. Windows opnieuw instaleren heeft niet geholpen. Als ik meerdere vensters heb openstaan kan ik ook niet in start op een van die vensters drukken (als ze geminimaliseerd zijn) Als ik in de opties kijk van start en ik verander wat dan blijft het hetzelfde.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2002 13:08 . Reden: moest nog iets toevoegen ]
Ik wilde de internet explorer herstellen maar dat ging dus niet. Ik instaleerde hem opnieuw en hield het probleem toen deed ik opnieuw herstel en toe kreeg ik dezelfde foutmelding. Ik drukte op meer uitleg en wat bleek; mijn comctl32.dll versie was te oud. Hoe kan ik deze updaten naar een nieuwe versie?
Verwijderd
Aangezien je probleem nu wat anders is, misschien tijd om de topic titel wat bij te laten werken?!
Het is niet verstandig om je tweede vraag zomaar in dit topic te behandelen, ik stel voor dat je een nieuw topic begint.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()