Toon posts:

Storing in geluid met downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klinkt de topic wat vaag (#$%#$, tikfout in topic :( ), maar ik heb het volgende probleem:

Als ik aan het downloaden ben, en tegelijkertijd start ik een spel op, dan stoort het geluid. Je hoort dan om de 3-4 seconden een bromtoon door de speakers (dat geluid wat je vroeger had als je cassetes inlaadde op je oude Commodore 64).

Waar wat stoort nu precies? Is het mijn netwerkkaart die de data doorspeelt naar de HD? Is het de HD zelf? Ik snap het niet helemaal.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Wat vaak geadviseerd wordt is de geluidskaart zover mogelijk van de storingsbron te zetten. In mijn geval is dat het laatste pci slot. Het heeft niet geholpen helaas.

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan een video kaart die stoort op audio. Verschillende soorten storing afhankelijk van wat er op het scherm staat, een venster gemaximaliseerd geeft een andere storing dan bijvoorbeeld een leeg buroblad.

Wat ik maar es ga maken is een afscherming, zeg maar een klein metalen doosje om de geluidskaart heen zetten, en dat verbinden met mijn (aluminuim) kast.

Verwijderd

Topicstarter
Pff, dat kan toch niet de bedoeling zijn, een kastje in je kast maken...

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Probeer dit eens:

- Zet je geluidskaart allereerstin PCI-slot 2. (anders 3 of 5)
- Alles wat je NIET gebruikt zoals comm-poorten, paralelle printerpoort, gamepoort, powermanagement uitzetten in de BIOS en/of Windows dus rustig je BIOS settings doorlezen en disablelen die handel. Dit spaart resources, IRQ's ed.
- Let op in de devicemanager (dubbleklik op computer) dat er geen IRQ's gedeelt worden met de geluidskaart en/of videokaart etc. Het beste is ieder apparaat z'n eigen IRQ.

Verwijderd

Topicstarter
Neogenic:

Het probleem doet zich alleen voor tijdens gamen en downloaden. Zet ik de laatste stop, dan is er niets aan de hand. IRQ's resources e.d. hebben er in dit geval niets mee te maken.
Het gaat erom dat de data die binnenkomt stoort op mijn geluid.
De 'grote slotendans' heb ik al toegepast, zonder enig resultaat.

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Zet anders eens de UDMA van je harde schijf uit en kijk of ie 't dan ook nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, is ook het probleem niet.

Heb nu uit pure hufterigheid de handel maar weer eens geformatteerd, en.... het is verdwenen..
Snap er niets van. Draai nu onder de standaard Creative drivers van XP, en er is niets aan de hand. Zodra ik de Creative drivers installeer, is het weer beurt.

Geen Creative drivers meer voor mij dus :/

Verwijderd

Toch lijkt dit wel heel erg op een irq probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Toch lijkt dit wel heel erg op een irq probleem
Zou je haast denken, echter in de IRQ's is er na de nieuwe XP installatie niets gewijzigd cq. veranderd.
Ik zit te denken dat de Compaq drivers van Creative de boosdoender waren...

Verwijderd

Topicstarter
Goed, probleem is nu wel heel duidelijk geworden.

Na installatie van XP was er niets aan de hand, alles deed het. Verder nog wat programmatuur geinstalleerd, en toen was het bestaande probleem er weer.
DU Meter en WinAMP 3 waren de boosdoeners in deze. Na uitschakeling van beide programma's was het probleem weg.
Had me dus een herinstallatie kunnen besparen.....
Pagina: 1