[RH7.2]Samba geinstalled. nu printer nog. :)

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29
Ik zit met het volgende probleem(pje).

Ik heb dus een server draaien en die draait redhat 7.2
Maar ik zou dus nu ook graag mijn printer (hp deskjet 870cxi) aangesloten op de server willen hebben.
Ook heb ik samba (swat) al geinstalleerd (en dat werkt overigens prima) en nu moet ik lijkt mij dus alleen de printer nog installeren op de server zodat die hem ook herkent. Alleen mijn vraag is, hoe doe ik dat? Is dat gewoon een bepaalde package downen en installen of gaat het er anders aan toe?

Ps.
Ik heb de search gebruik en daar hoor ik iets als CUPS, is dat het programma wat ik nodig heb, en zo ja, wat doet het dan?

bvd :)

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Je kan de printconf rpm downloaden, daarmee kan je vrij makkelijk een printer installeren. In de samba config staat al een stukje om alle geinstalleerder printers standaard te delen trouwens.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• spokje
ok, dus printconf heb ik nodig, en daarmee moet ik het hele zaakje dus aan de gang kunnen krijgen?

edit: printconf-0.3.44-1.i386.rpm gevonden :)

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
spokje schreef op 08 November 2002 @ 17:11:
ok, dus printconf heb ik nodig, en daarmee moet ik het hele zaakje dus aan de gang kunnen krijgen?
Ja, was bij mij even klooien, maar met de printconf tool moet het lukken. Bij mijn redhat 7.3 had ik ook een lijst met veel bekende printers, dan werkt het zo...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• spokje
Ok, bedankt! ik zal bezig, laat het horen als het (mis)(ge)lukt is :)