[Win 2000] Remote desktop

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
is het in windows 2000 mogelijk een andere 2000 machine over te nemen met die remote desktop tool van MS ?

Ik heb op beide de client geinstalleerd maar hoe neem ik hem nou over ? Waar moet ik dit aangeven, onder XP is dit een kwestie van een vinkje zetten....

Weet iemand of dit kan met 2000 ?

Verwijderd

neen

• ViNyL
  • Niet online
Das kort maar krachtig ofnie ?

Weet je het niet of kan het niet

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

meuktracker: VNC 3.3.5

gewoon isntalleren
werkt altijd perfect

Smile !!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kan geloof ik wel, maar dan moet je netmeeting installeren op die andere bak, en deze zo configgen dat je je desktop kan 'sharen'

A wise man's life is based around fuck you

• ViNyL
  • Niet online
Xiric schreef op 08 november 2002 @ 17:06:
meuktracker: VNC 3.3.5

gewoon isntalleren
werkt altijd perfect
Ja idd, maar schijnt dat remote desktop protocol van MS zeer vlotjes werkt...

Verwijderd

ViNyL schreef op 08 November 2002 @ 17:19:
[...]

Ja idd, maar schijnt dat remote desktop protocol van MS zeer vlotjes werkt...
RDP bestaat uit een servergedeelte, en een clientgedeelte.
Het servergedeelte is alleen op een win2k SERVER. Ook draait er een kleiner broertje van op windows XP pro (1 user max).

Ga maar voor winVNC.

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

winVNC is idd ook erg goed hoor

Smile !!!

Verwijderd

Kijk ook eens naar Dameware mini remote control. De server (het gedeelte dus dat op de machine die je wilt overnemen moet installeren) kun je op afstand installeren, en zelfs weer weghalen nadat je je sessie beeindigd hebt.

• ViNyL
  • Niet online
Ja klopt ik ken Dameware, nadeel is is dat het niet gratis is.

Wat ik het stomme vindt is dat MS een client aanbiedt voor op Win '95 '98 etc..maar als ik deze probeer over te nemen met de Remote Desktop van MS meldt ie dat op de andere pc geen Terminal Services draaien :S

Verwijderd

Dat is helemaal niet stom van Microsoft. Wat Microsoft doet, is voor elk platform een client aanbieden om een terminal-sessie op te kunnen zetten. Het is toch schitterend dat Microsoft die client voor meerdere platforms aanbiedt?

Het kunnen "ontvangen" van een terminal sessie is een heel ander kunstje, dat inderdaad in Windows 2000 server, en Windows XP ingebakken zit, en verder niet in de andere OS'en van Microsoft (ok dan, we hebben ook nog Windows NT 4.0 Terminal server edition natuurlijk).

Kortom, je moet wel het verschil zien tussen een client en een server.
Pagina: 1