Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

Topicstarter
Hoi,

Ben aan het kijken voor een nieuwe GSM en dacht daarbij aan het nemen van een verzekering.
Als je een duurdere verzekering neemt dan is je gsm ook verzekerd voor verlies of 'verklaarbaar verlies'
Dat is natuurlijk handig aangezien het ding altijd in je broek- of jaszak zit. En het toch nogal eens voorkomt dat deze eruit valt tijdens het boodschappen in je auto zetten of andere activiteiten.

Maar hoe verklaarbaar willen ze dit hebben bij een verzekering?
"Verloren bij boodschappen doen"
"Verloren in de trein"

Pikken ze dit of moet je toch een uitgebreid verhaal hebben met getuigen? Ofwel je hebt er niks aan en die verzekering is weggegooid geld.

Misschien dat iemand ervaring hiermee heeft en deze hier kan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45313

Het hangt er helemaal van af hoe groot je de kans acht dat je hem kwijt raakt. Je moet ook bedenken dat er ongetwijfeld een hele boel mensen zijn die misbruik maken van zo'n verzekering. Dat maakt de maatschappij in principe niet zo heel veel uit. De kosten worden direct door berekend aan de consument. Oftewel jij betaalt extra door oplichting.

In principe kun je vaak de volgende regel als beste nemen als je je afvraagt of je iets moet verzekeren:
-Als het financiele Risiko dat je loopt groter is dan je zelf op kunt brengen, moet je je verzekeren.

Omdat het bij een GSM om een relatief laag bedrag gaat, kun je het risiko dus wel aangaan. Dat is dus anders dan bij branverzekeringen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 23:58
Als je niet zo handig bent is het ook wel een goed idee. Dan fixen ze m ook als je m uit je handen laat vallen (laten vallen=buiten garantie).

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juist door dat misbruik mijn vraag. Hierdoor zullen ze behoorlijk wat eisen hebben voor je om aannemelijk te maken dat je het ding ook per ongeluk verloren bent.
Waar ik dan geen zin in heb is een ellendig lange procedure, een hoop papierwerk enz. voordat je iets geregeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

Bij Kassa was daar eens een uitzending over, het kwam er op neer dat je vrijwel niets hebt aan zo'n verzekering. Bij diefstal moest er minstens fysiek geweld zijn geweest (dus niet uit je handen of uit je zak gejat, maar je moet dan echt neer geslagen zijn), alvorens je geld zag. Bij verlies moest je kunnen aantonen (toon dat maar eens aan) dat je hem niet bent verloren door nalatigheid (laten liggen, uit je zak laten vallen, en alle andere mogelijke manieren hoe je iets kunt verliezen). Als je kunt aantonen dat hij spontaan opgelost is toen je hem met 6 getuigen je gsm in een afgesloten jaszak deed die onmogelijk spontaan open kon gaan, dan kreeg je pas je geld.

Bij de winkels zeiden ze dat dit niet zo was, maar de praktijk is/was het dus wel zo. Misschien is dit inmiddels wel niet meer zo, maar kijk er maar mee uit alvorens je iets afsluit waar je niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
verzekering is alleen goed voor diefstal uit een afgesloten ruimte(mijne iig)
maar vooral voor schade aan 't toestel, het aantal in bad/wasmachine belande toestellen dat ik in m'n handen gehad heb was best hoog. reparateur kijkt dan of er waterschade is. is dit zo valt het niet onder de garantie, vette pech als je geen verzekering hebt
heb je wel een verzekering, geen probleem, wordt gefixed, als het niet lukt krijg je zelfs gewoon een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb ook zo'n 'dure' verzekering. Na een kleine stuiter van mijn telefoon is die gewoon netjes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 08:54

QuasaR

One ring to rule them all

kiekerjan schreef op 08 november 2002 @ 16:39:
Als je niet zo handig bent is het ook wel een goed idee. Dan fixen ze m ook als je m uit je handen laat vallen (laten vallen=buiten garantie).
Garantie gaat nog best wel ver.

Mij siemens S35I is in de wasmachine geweest en ik heb een splinternieuwe gekregen. Het enige wat ik moest betalen was m eigen risico.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

Q-bone

Dusss...

ik heb ene verzekering afgesloten voor mijn t68i bij vodafone, en als ik hem laat vallen of wat dan ook maar, is mijn eigen risico 45 euro en de rest ik allemaal verzekerd, maakt nie uit wat ik er mee doe, ding is verzekerd :) een gast die hem steeld hoe dan ook en belt, verzekerd :) en toestel is 589Euro verzekerings waarde, dus ik heb hem maar ff laten verzekeren :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34019

Het ligt er inderdaad aan hoe en waar je hem verzekert. Bij een debitel abonnement bv. kun je ook een verzekering afsluiten, maar ze zeuren wel enorm om papieren en dergelijke. Je hoeft echter niet neergeslagen te zijn, een aangiftebewijs van de politie is voldoende. Je moet ook zelf er achter aan gaan en niet naar de winkel, want die hebben niets met de verzekering te maken.
En moet je natuurlijk bekijken of de gsm al dat gedoe wel waard is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verzekering bij de halfords gehad, telefoon gejat, verklaring politie, nieuwe uitzoeken voor de waarde van het toestel bij halfords.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

hier is een voorbeeld van voorwaarden, trek zelf je conclusie...

http://www.gsmplaza.nl/toestellen/verzekering.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56280

Mijn telfoon was gejat, verzekering klaar, nieuwe tel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13022

Ik verzeker mijn phones nooit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die verzekerings pagina zien op de genoemde url ziet er goed uit. Maar de voorwaarden pagina is een stuk langer en laat zien dat er toch nogal wat uitzonderingen zijn.
Een leuke:
Artikel 6 Uitsluitingen
voor schade direct of indirect veroorzaakt door atoomkernreacties, onverschillig hoe de schade is ontstaan;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67455

Is een uitkomst die verzekering, had mijn 6210 laten vallen was dus verrot, nu heb ik een 6310i gekregen voor de 45 euro eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb mijne verzekert. Tot nu toe heb ik er niks aan gehad omdat ik nu eenmaal zuinig op mijn telefoon ben. Ik denk er ook nooit iets aan te hebben, maar het geeft wel een zeker gevoel. Het enigste wat ik ermee kan krijgen is dat ik de software op de telefoon vern**k.
Maarja, voor €4,95 per maand kon ik het niet laten. Ze moeten alleen eens dat geld van mijn rekening halen want tot nu toe hebben ze er niks afgehaald, en ik heb toch echt geldige papieren in huis liggen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67455

C}{@0$ schreef op 09 november 2002 @ 21:32:
Ik heb mijne verzekert. Tot nu toe heb ik er niks aan gehad omdat ik nu eenmaal zuinig op mijn telefoon ben. Ik denk er ook nooit iets aan te hebben, maar het geeft wel een zeker gevoel. Het enigste wat ik ermee kan krijgen is dat ik de software op de telefoon vern**k.
Maarja, voor €4,95 per maand kon ik het niet laten. Ze moeten alleen eens dat geld van mijn rekening halen want tot nu toe hebben ze er niks afgehaald, en ik heb toch echt geldige papieren in huis liggen.
Bij mij staat het gewoon op mijn telefoonfactuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 67455 schreef op 10 november 2002 @ 09:38:
[...]

Bij mij staat het gewoon op mijn telefoonfactuur!
Ik heb geen telefoon factuur, ik heb een prepaid telefoon met verzekering :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1