[Asus A7V333] Onboard Geluid uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:58
Ik heb hier dus de Asus A7V333 met onboard geluid, had hem zonder besteld maarja die hadden ze weer niet, dan maar met.
Nu heb ik dus ook een Soundblaster Live 5.1 het probleem is dat hoe ik het IRQ ook instel in me BIOS windows blijft zijn eigen instellingen handhaven.
Ik heb nu dus regelmatig echte lockups omdat ie op de 1 of andere manier een conflict heeft met elkaar.
Ik ben echter niet van plan mijn SBlive eruit te halen en die onboard sound te gebruiken.
In het BIOS is hier normaal een optie voor om het onboard sound uit/in te schakelen alleen is die optie in dit BIOS niet aanwezig?
Iemand enig idee hoe ik hem wel 100% kan uitschakelen?

Verwijderd

even in hardware beheer onboard sound uitschakelen :)

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:30:
even in hardware beheer onboard sound uitschakelen :)
Volgens mij dan nog steeds actief, je gebruikt hem dan alleen niet, maar deelt nog steeds het IRQ ?

Verwijderd

Normaal gesproken zit er een jumper op het moederbord of een setting in de bios waarmee je de onboard sound hardwarematig kunt disabelen, en dan deelt ie ook geen bronnnen meer.

Verwijderd

bladzijde 28 van je manual staat dat je de jumper op disable moet zetten om niet gebruik te maken van de onboard chip. |:(

Ik heb ff de manual gedowned van de ASUS FTP.
Dus ff verder kijken dan je neus lang is voor je begint te mauwen op deze site.

• Valkyre
  • Laatst online: 19-08 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

ja ook gewoon in ut boekej staat welke jumper ut is, ongeveer in ut midden onde de onderste PCI slot! (bij ikke staat ie ook uit :D )

iRacing Profiel

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 16:51:
bladzijde 28 van je manual staat dat je de jumper op disable moet zetten om niet gebruik te maken van de onboard chip. |:(

Ik heb ff de manual gedowned van de ASUS FTP.
Dus ff verder kijken dan je neus lang is voor je begint te mauwen op deze site.
Ik mauw niet, doodgewone vraag.
Het staat idd in het boekje :D
Is vrij normaal dat nederlanders de manual nooit leest toch :P
Was iig niet in me opgekomen dat het een Jumper kon weze, bij mijn vorige bordjes was het namelijk allemaal in het Bios.
nogmaals dank.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
BOEKJE --> JUMPER!
:z

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:/

The_Dart: hou je mailbox in de gaten.

ixl85: neem dit eens aandachtig door: Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics
Hiermee voorkom je dat je in de toekomst weer de fout in gaat..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.