Toon posts:

beveiligde cd rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren de cd 'De muziek van Barend & van Dorp' gekocht, alleen luister ik eigenlijk nooit naar audio cd's. Ik wil hem dus rippen naar MP3.

De cd is echter beveiligd. Hoe weet ik welke beveiliging ik heb? En hoe kan ik hem dan rippen ? Ik vind dit echt vreselijk irritant namelijk...

Mocht ik hem niet kunnen rippen, bestaat er dan de kans dat als ik cd terug stuur, ik mijn geld terug krijg ?

Een scan van het beveiligingslogo :

Afbeeldingslocatie: http://www.beaart.nl/bvdsec.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 16:39 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Verwijderd

JE geld terug om de reden dat je niet kan rippen lijkt me een beetje lachwekkend. Ik denk wel dat je m kan rippen. Met Exact Audio Copy o.i.d. Daarbij geven ze vaak de waarschuwing dat het niet kan terwijl er allang overal progjes rondzwerven om de beveiliging op te heffen. Ik zou zeggen, probeer is met EAC.
Voor downloaden http://studserver.uni-dortmund.de/~su0165/eac09b4.zip

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45
En alles wat je kunt afspelen op de pc kun je ook weer opnemen via je geluidskaart. Dan zit er wel een analoge overgang op volgens mij, maar ik heb dit eens gedaan, het duurt iets langer en is meer werk , maar de kwaliteit was nog gewoon goed.

Dat dan weer wel......

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12 21:40
Kijk anders eens even bij www.cdfreaks.nl

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12 11:47

Baf

slopen. alles kapot maken.

Start clonecd, doe de cd in je cd-lezer (in die volgorde!). Maak een image en branden met Nero. Klaar!

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

bAm

hij wilt geen kopie maar gewoon in mp3 op zijn computer

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12 11:47

Baf

slopen. alles kapot maken.

Nou ja, dan haaal je de files uit de image en maak je er mp3's van.

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:38
Foxfire schreef op 09 November 2002 @ 09:17:
En alles wat je kunt afspelen op de pc kun je ook weer opnemen via je geluidskaart. Dan zit er wel een analoge overgang op volgens mij, maar ik heb dit eens gedaan, het duurt iets langer en is meer werk , maar de kwaliteit was nog gewoon goed.
Ja precies, waarom stop je `m niet gewoon in je cd - speler, kabeltje naar je line-in op je soundcard en overnemen maar? Het kwaliteitsverlies is op die manier nog vrij gering en je hoeft niet te klooien met beveiligingen e.d.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Of gebruik total recorder, te downloaden bij www.highcriteria.com. Daarmee kan je je CD gewoon afspelen op je PC, en opnemen in MP3 formaat tegelijkertijd.
Zo te zien aan de waarschuwing op de sticker moet dat gewoon lukken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties...

Opnemen vanuit dezelfde pc lijkt me niet zo'n goed idee, omdat ik het idee heb dat het afspeel programma wat bij de cd zit in een slechte kwaliteit afspeeld.

Hoe zit het precies met het geluidsverlies van audio-in ?
Ik start een record programma (welke is goed?) en begin te spelen in de audio speler...

Nadeel op dit moment is dus gewoon dat ik mindere kwaliteit op mijn pc heb, en ik luister hem alleen op de pc.

Bijkomend nadeel is dat ik een Ipod heb, en ik de cd hier ook op wil afluisteren...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat je het verschil tussen een digitale en analoge mp3 echt niet hoort...

Wise enough to play the fool

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12 10:24

Beercase

So soft!

Windac32 wil ook wel eens helpen. Maak je er eerst wav van maken (met brander).. En dan encoden in mp3.. Is wel veel werk maar het werkt wel..

Hang loose, KiteSurfing for life!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Baf schreef op 09 November 2002 @ 09:44:
Nou ja, dan haaal je de files uit de image en maak je er mp3's van.
Hoe dan? CloneCD schrijft de nummers niet weg als .wav files maar als 1 .img bestand. Ga je dit vervolgens mounten in bijv. Daemon tools dan zie je weer gewoon de .cda files zoals die op elke audio CD staan.

Als ik die afspeel met Winamp klinkt het niet goed. Dit heb ik trouwens gewoon met een onbeveiligde CD geprobeerd.

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
uiteindelijk is het gelukt om met EAC de cd te rippen, en daarna met Lame te encoden...

Dank voor uw hulp !
Pagina: 1