Toon posts:

[asp] krijg 1 record terug maar moet meer zijn!

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
(ik ben aan het kijken of asp de taal is die ik nodig heb, heb daarom nog geen boek!!)

Mijn probleem is dat ik maar 1 record terug krijg met een query terwijl dit er meerder zouden moeten zijn:

code:

<%
'Dimension variables
Dim adoCon
Dim strSQL
Dim verzondeID
Dim rs
Dim rs2
Dim strSQL2
Dim strSQL3
Dim vvv
Dim vvv1

verzondeID = CLng(Request.QueryString("id_nob"))
Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
adoCon.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQL = "SELECT * FROM bedrijf WHERE id_noB=" & verzondeID
set rs = adoCon.execute(strSQL)
set vvv = rs("id_noB")
vvv1 = CLng(vvv)
Response.Write rs("id_noB")
Response.Write ("<br>")
Response.Write "SELECT * FROM lijst WHERE id_noBl='" & vvv1 & "'"
Response.Write ("<br>")
Response.Write (vvv1)
Response.Write ("<br>")
strSQL2 = "SELECT lijst.id_noKl FROM lijst WHERE id_noBl='" & vvv1 & "'"
set rs2 = adoCon.execute(strSQL2)

strSQL3 = "SELECT * FROM Kandidaat WHERE id_nok=" & rs2("id_noKl")
set rs2 = adoCon.execute(strSQL3)

Do While not rs2.EOF

Response.Write (strSQL3)
Response.Write ("<br>")
Response.Write (rs2("kandidaat_an"))
Response.Write ("<br>")
'Move to the next record in the recordset
rs2.MoveNext
Loop

rs.Close
rs2.Close
Set rs = Nothing
Set adoCon = Nothing
Set rs2 = Nothing
%>

Voldens mij moet er iets fout zitten in de loop of "strSQL3"
IK weet niet hoe ik dit voor mekaar box?
Ken iemand me helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15

mulder

ik spuug op het trottoir

1) Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
2) Koop een SQL boek, gebruik eens de F1 toest, zoek een op Google.

Dit is je derde SQL topic vandaag, allemaal vrij simpele beginners vragen.

oogjes open, snaveltjes dicht

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kijk eerst eens in een tutorial over SQL's (met name het gedeelte over JOINS)
Lees verder eens de quickstart (waarin o.a. staat over de code tags, leest een stuk makkelijker) en verder gaarne niet kicken binnen 10(!) minuten; dit is pas toegestaan na 24 uur.

Kijk verder eens naar de basis van debuggen. Gooi je query op het scherm, zet deze in je Access database en kijk wat er dan uit komt rollen. Verder wel vreemd een Long is VBScript gebruikt als een text in je query..

Ik heb verder het vage vermoeden dat je bezig bent met een aantal complexe dingen, die misschien in dit stadium nog iets te lastig zijn. Vergeet die database eerst even en kijk eens rustig naar de verschillende datatypen (voor zover mogelijk in VBScript) en wat de verschillen hier tussen zijn.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
lees dit pas na 24 uur:

Ik wil niet 'kicken' maar ik heb de 'quickstart ' gelezen en
mag je als beginner hier geen vragen stellen dan? Waar dient dit forum dan voor. Ik heb toch beschreven waarom ik (nog) geen boek heb, BEN AAN HET ONDERZOEKEN OF DIT DE TAAL IS DIE IK NODIG HEB!

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

"dus" het is vrij vervelend om beginners dingen te vragen die ws. met 1 of 2 google searches of een F1 (in 't ergste geval moet je geld uitgeven voor een SQL boek... :o) zijn op te lossen.

indien je die dingen wel blijft posten, is het dus best waarschijnlijk dat ze je door enkel en alleen irritatie bij "echte" vragen niet meer zullen helpen.
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:30:
lees dit pas na 24 uur:

Ik wil niet 'kicken' maar ik heb de 'quickstart ' gelezen en
mag je als beginner hier geen vragen stellen dan? Waar dient dit forum dan voor. Ik heb toch beschreven waarom ik (nog) geen boek heb, BEN AAN HET ONDERZOEKEN OF DIT DE TAAL IS DIE IK NODIG HEB!
tuurlijk mag je als beginner wel vragen stellen, maar iedere sociale beginner kijkt toch eerst even of ie zelf de oplossing kan vinden? :|

en zonee stel ze dan gerust, maar vermeld het er ook ff bij...

owjah nog 1 dingetje... NIET ZO SCHREEUWEN :O :+

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:30:
lees dit pas na 24 uur:

Ik wil niet 'kicken' maar ik heb de 'quickstart ' gelezen
:? Waarom doe je dit dan? En als je de quickstart hebt gelezen, zou je dan je post kunnen aanpassen met de codetags?
Je mag hier best vragen stellen, maar dit zijn wel de hele erge basic vragen van een taal. Het komt nu op mij over van: "Hier is de code, het werkt niet". Hele stukken zijn niet relevant. Vandaar de cursus 'debuggen'; we kunnen niet alles voor je oplossen. Duidelijk aangeven wat je al geprobeerd hebt, etc. zou ook helpen.

Je probleem ligt niet eens bij ASP/VBScript, je probleem ligt in eerste instantie bij een gebrek aan kennis over SQL in het algemeen.

En nog een klein verzoekje: je hoeft niet te schreeuwen.. Ik ben niet doof.. :+

Het feit dat je nog geen boek hebt, vind ik geen argument. Persoonlijk heb ik de eerste maanden en de eerste applicaties ook zonder boek gedaan. Op Internet is op de meeste sites enorm veel te vinden aan tutorials en eenvoudige artikels. Voor 95%, zo niet meer, kan je hier een goede applicatie mee leren schrijven.
Om even te spammen.. :P
www.asp101.com is een van mijn favorieten met eenvoudige, uitgewerkte voorbeelden. www.4guysfromrolla.com staan af en toe iets lastigere zaken op, maar is ook zeker wel goed te volgen voor beginners.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kijk, het kan verkeerd over komen als je binnen een dag 3 topics post met als strekking : het werkt niet, kunnen jullie het even oplossen. Daar is GOT, en zeker dit subforum, niet
voor bedoeld. We zijn er niet om even snel al jouw problemen op te lossen. Het is natuurlijk begrijpelijk dat je niet direct dure boeken wil aanschaffen omdat je eerst wil kijken of ASP jouw taal wel is, maar met de online tutorials kan je een enorm eind komen (ik spreek uit ervaring). Enkele links :
www.aspin.com
http://asp.pagina.nl
www.scripts.nl
www.asp-zone.com
www.google.nl

Het maakt niet uit met welke taal je aan de gang gaat, je zal (als je met DB's aan de gang wilt gaan) eerst de basis van SQL moeten leren. Daar zijn wij niet voor, dat zal je echt zelf moeten doen !
Als ik naar je code kijk valt mij op dat je bezig bent 3 SQL statements door elkaar te gooien, daar moet je mee oppassen, fouten zijn dan snel gemaakt. Probeer je SQL statement eens om te zetten naar Nederlandse taal, dan kom je vanzelf achter de fouten die er eventueel inzitten.
Tevens is het een idee om je te gaan verdiepen in het gebruik van (relationele) databases, ik zie bijvoorbeeld dat je een ID (meestal toch een nummer) gebruikt met als type String...Waarom ?? Als je DB niet goed in elkaar steekt kan je nooit een goed functionerende applicatie er om heen bouwen.
Neem alsjeblieft de F.A.Q. van GOT door, alsmede de diverse F.A.Q's van de subfora. Ook de sticky topics (bovenin de topiclijst) zijn verplichte kost ! Daaruit blijkt dat het niet de bedoeling is voor elk probleempje een nieuw topic te openen, we zijn hier geen helpdesk voor al uw problemen. Zelf initiatief, alsmede het gebruik van de search en zoekmachines, worden op prijs gesteld. Verder het gebruik van [code] tags e.d, niet kicken binnen 24 uur en het overbodig gebruik van hoofdletters...op deze manier maak je je niet erg geliefd...
Aangezien je nieuw bent bij uitzondering deze adviezen...
Suc6 ermee

Everytime I suffer I become a better man because of it

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

D2k

zie boven

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.