ja, is vrij makkelijk. Als dit je keuzemoment is maakt het geen ene zak uit of je suse of redhat installeert. SuSE cd's zijn erg handig omdat er vrijwel alles wat je maar kunt verzinnen opstaat, het is dan ook zo'n beetje de meest complete linux distro op cd. Bij redhat is dat duidelijk minder. Bij allebei de distro's heb je de mogelijkheid om via ftp packages te installeren. Echter bij SuSE wil het bij mij niet echt werken, de integratie van de yast rpm frontend met ftp server. Voor redhat 8 komt binnenkort de red carpet tree van ximian, dit schijnt een redelijk nette en veilige manier te zijn om je systeem via netwerk up to date te houden. Ik heb red carpet ook voor suse 8 maar eens getest, maar ben er snel achtergekomen dat je maar beter niet verschillende packagemanagers door elkaar kunt gebruiken, tenzij je niet van plan bent om je systeem grondig up te fscken.
Trouwens: Hoe dat met SuSE, iso's downloaden en ftp-install zit staat denk ik wel tig keer in de search, dat had je zelf uit kunnen zoeken.
Naja, wel leuk regelmatig die discussies waarom wel en niet iso van suse enzo. Not.
Mijn mening is: SuSE zit (zeker voor de n00b) zo goed en compleet in elkaar dat het absoluut het geld waard is, ook omdat je er een heel boekwerk bijkrijgt waarmee je heel veel dingen kunt leren en een goede instap in de linux wereld niet moeilijk hoeft te zijn.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.