SuSE 8.1 ISO's, wanneer???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topictitel zegt het al.
SuSE 8.1 is al uit sinds 7 oktober 2002, maar de ISO's zijn nog nergens te vinden. :(
Bij RedHat is dat dus beter geregeld. Gelijktijdig met de release kun je de ISO's downen van de diverse FTP sites.

Als iemand meer weet dan ik, zou deze dan aub kunnen melden wanneer de ISO's van SuSE 8.1 uitkomen op een van de FTP's??

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:37

LegacyCode

De crack van de division

SuSE brengt bij mijn weten enkel evaluation ISO's uit. Geen full versions meer.
edit:
Via www.linuxiso.org kan je de evaluation ISO downen.

[ Voor 0% gewijzigd door LegacyCode op 08-11-2002 16:03 . Reden: www.linuxiso.org ]

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shit, meen je dat nou?
Is er dan wellicht een mogelijkheid om van de complete download van de FTP meerdere cd's te branden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:24
SuSe wacht om diverse redenen altijd enkele weken met het vrijgeven van ISO's van een nieuwe distributie. Waarschijnlijk is de belangrijkste reden het stimuleren van de verkoop. Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als ook andere Linux-distributeurs in de toekomst iets dergelijks gaan toen. Ik weet helaas niet wanneer de SuSE 8.1 ISO's vrijgegeven worden.

Verder bevatten de vrijgegeven ISO's van SuSE altijd minder software dan de set die je kunt kopen. Bij de verkoop-versie zit altijd nog een hoop commerciele / NON GPL linux software, zoals bijvoorbeeld StarOffice. Ik heb verder geen ervaring met SuSE, maar volgens mij kun je met de vrije download-ISO's evengoed prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suse geeft ten allen tijden geen iso's vrij. Suse zet alleen de rpm tree op haar servers. de Iso's op het net zijn evaluatie iso's en zijn alleen vanaf de cd te draaien. Als je SUSe 8.1 wil installeren zul je de install iso (16 mb) moeten downen en de netwerk install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu de complete tree van 8.1 aan het downen.
Kan ik daar meerdere cd's van fikken??
Moet je wel weten wat op welke cd moet, maar goed, is het mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja in principe kan dat. Maar waarom doe je niet gewoon een net install? Hoef je lang niet zoveel te downloaden en het scheelt je een CD (en een hoop gepruts, handmatig zo'n cd layout maken die werkt is lastiger dan je denkt).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook via het niet van 8.0 naar 8.1 upgraden?
En hoe dan wel? (net geinstalleerd, weet er nog nie veul van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jotti, daar heb je ook weer gelijk in, maar over het net is toch trager en minder veilig.
Ook ben ik een newbie wat Linux betreft en wil ik in den beginne niet teveel moeite doen.
Om eerlijk te zijn gebruik ik net zo lief RedHat 8.0, alleen vind ik de desktop van SuSE mooier.
Ik weet dat de GUI bewerkstelligt wordt door KDE of Gnome o.i.d. maar zijn die dingen een beetje makkelijk te upgraden/aan te passen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 16:25:
Jotti, daar heb je ook weer gelijk in, maar over het net is toch trager en minder veilig.
Ook ben ik een newbie wat Linux betreft en wil ik in den beginne niet teveel moeite doen.
Om eerlijk te zijn gebruik ik net zo lief RedHat 8.0, alleen vind ik de desktop van SuSE mooier.
Ik weet dat de GUI bewerkstelligt wordt door KDE of Gnome o.i.d. maar zijn die dingen een beetje makkelijk te upgraden/aan te passen??
Je kunt toch de GUI installeren of aanpasssen zoals je hem zelf wilt hebben :?

Op basis van de GUI kies je toch geen distribultie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus de GUI in zijn geheel upgraden, themes installeren en icons etc.
De ingebakken themes instellen en wijzigen kan ik ook wel, das niks aan.
Nee, echt upgraden van KDE 3.0 naar 3.04 bijvoorbeeld, en een crystal iconpack installen. dat soort ongein. Is dat makkelijk te doen in bijvoorbeeld RedHat 8??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ja, dat is vrij eenvoudig (zie RPM, apt-rpm en alle andere tools voor package management). Probleem is wel dat de KDE-packages van Red Hat nu niet echt als 'betrouwbaar' en 'goed' te boek staan...het is waarschijnlijk de meest Gnome-gerichte grote distributie die er is...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar heeft suse ook apt-get? Ik gebruik dit op m'n clarkconnect server en vind het DE manier van updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:45:
Misschien een stomme vraag maar heeft suse ook apt-get? Ik gebruik dit op m'n clarkconnect server en vind het DE manier van updaten...
Nope, da's een tool van Debian en zit dus alleen in Debian (en op Debian gebaseerde distro's).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
ja, is vrij makkelijk. Als dit je keuzemoment is maakt het geen ene zak uit of je suse of redhat installeert. SuSE cd's zijn erg handig omdat er vrijwel alles wat je maar kunt verzinnen opstaat, het is dan ook zo'n beetje de meest complete linux distro op cd. Bij redhat is dat duidelijk minder. Bij allebei de distro's heb je de mogelijkheid om via ftp packages te installeren. Echter bij SuSE wil het bij mij niet echt werken, de integratie van de yast rpm frontend met ftp server. Voor redhat 8 komt binnenkort de red carpet tree van ximian, dit schijnt een redelijk nette en veilige manier te zijn om je systeem via netwerk up to date te houden. Ik heb red carpet ook voor suse 8 maar eens getest, maar ben er snel achtergekomen dat je maar beter niet verschillende packagemanagers door elkaar kunt gebruiken, tenzij je niet van plan bent om je systeem grondig up te fscken.

Trouwens: Hoe dat met SuSE, iso's downloaden en ftp-install zit staat denk ik wel tig keer in de search, dat had je zelf uit kunnen zoeken.

Naja, wel leuk regelmatig die discussies waarom wel en niet iso van suse enzo. Not.

Mijn mening is: SuSE zit (zeker voor de n00b) zo goed en compleet in elkaar dat het absoluut het geld waard is, ook omdat je er een heel boekwerk bijkrijgt waarmee je heel veel dingen kunt leren en een goede instap in de linux wereld niet moeilijk hoeft te zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Important note:
Download the files only if you can export the data to your local network with NFS! If you do not have this possibility or want to install SuSE Linux on one host only, perform the FTP installation as described above.
It is not possible to generate installation CDs from a complete download
Pagina: 1