erg slecht beeld met r8500le na Mobo-upgrade

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
ik heb net dolblij mijn nieuwe gigabyte-7vaxp [kt400] moederbord ingebouwd. alles loopt perfect alleen er is 1 probleem.

het begint zelfs al in de bios, het gaat door in het boot-scherm van winXP en als ik een andere resolutie draai van 1600x1200x85hrz zie ik het ook heel duidelijk [bij die resolutie is alles nog goed te zien, ook soms een vervorming maar iig nog leesbaar]. het beeld van mijn radeon8500le verschuift de hele tijd. dus het ziet er heel vreemd uit. ik probeer een foto te maken maar de batterijen zijn op :(

ik heb de vidkaart snel nog ff op een ander mobo geprobeerd en daar werkte hij goed. ik heb ook ff een gf2gts op mijn nieuwe mobo geprikt en die werkte ook goed. maar stop ik mijn 8500le in de 7vaxp gaat het weer helemaal fout.

ik zag in de bios een optie om het voltage van de AGP bus omhoog te schroeven. dus ik dat ff doen 0,1volt omhoog. en toen werd het alleen maar erger! dus ik snel weer terug zetten. er was alleen jammergenoeg geen optie om het agp-voltage lager dan normaal te zetten. volgens sisoft sandra draait het hele zaakje op agp2x .

heeft iemand een idee over wat dit nou kan zijn? ik snap het echt niet meer :(

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
update: ik heb een r8500 van iemand anders geleend. een ander merk en ene heel andere layout. maar nog steeds hetzelfde probleem met iets andere verschijnselen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04
Herinstallatie van je videokaart, met nieuwe drivers.

Andere optie (iets drastischer) herinstallatie van je OS

wijze woorden