[WC] Wat vind de tweaker van dit blokje?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ok ik zat even te kijken op Hardforum ... en toen zag ik zo'n thread waar 'n Australische gast zijn zelf gemaakte blok liet zien. zit er best vet uit, en presteert ook goed :) Ik heb die dude meteen een mailtje gestuurd, maar goed, na even gekeken te hebben wat me dat nu kost enzo. kwam ik uit op een bedrag van €96,16.... dat is dan het blokje, met schroeven, manual, Y-Splitter, verzendkosten (binnen 7-10 dagen hier :)). etc. nou goed, genoeg gelult. is dit blokje het geld waard? hier de links / pics etc...

Link naar de thread met temps enz: http://forums.overclocker...ad.php?s=&threadid=106836

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.employees.org/~slf/concept/prod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.employees.org/~slf/concept/prod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.employees.org/~slf/concept/prod1.jpg

Het blok werkt dus zo:
Het water komt in het midden naar binnen, en gaat dan via die 2 zijpoorten er weer uit. die 2 slangen komen dan weer samen d.m.v. een Y-Splitter....

Hier had ik graag meningen over van de experts :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

FastBunny

Give it the Works !

Beetje raar formaat of ligt dat aan mij. Lijkt wel voor een Pentium Pro, die heeft ook een beetje zo'n maatje.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• De_Bastaard
hij is voor Socket A hoor..

Verwijderd

Voor 100 EUR heb je ook een Innovatek rev.3 en als ik tussen die twee moest kiezen zou ik het wel weten.......

• De_Bastaard
Nja goed, even kijken voor wat meer reply's in die andere thread. ik wil wel eens wat verschillen zien tussen Maze-3 en dat blokje en Innovatek vs. dat ding etc. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Best een leuk blokkie, maar voor dat geld heb je betere en mooiere blokken
Want persoonlijk vind ik deze echt lelijk, ik zou het dus niet doen

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 20:13

Chop2000

Vroem

hmmmm ziet er wel fancy uit, maar zolals Penaa al zei, je kan beter een ander blokkie kopen.

niks

• De_Bastaard
Ik vind em zelf wel ruig uitzien. is weer eens wat anders :-) En als ie nu nog het zelfde presteerd als de meeste andere :):)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

De_Bastaard schreef op 08 November 2002 @ 15:38:
Ok ik zat even te kijken op Hardforum ... bla... is dit blokje het geld waard? hier de links / pics etc...

Afbeeldingslocatie: http://www.employees.org/~slf/concept/prod1.jpg

Het blok werkt dus zo:
Het water komt in het midden naar binnen, en gaat dan via die 2 zijpoorten er weer uit. die 2 slangen komen dan weer samen d.m.v. een Y-Splitter....

Hier had ik graag meningen over van de experts :)
Hmmm... wat mij het eerste opviel is dat de opening voor de ingang van het water wel erg verkleind wordt door het middelste metal plak... Het zal wel niet zoveel flow hebben lijkt me.
Ook zit de bodem er niet erg dik uit. Een dikke(re) bodem zal de warmte beter verdelen en zal dat ook beter werken.
Voor bijna €100,- had ik denk ik iets anders gekocht. Een Innovatek ofzo
Maja verschil moet er wezen & je moet ons maar laten weten hoe goed hij presteerd in vergelijking tot andere waterblokkies!

iig veel plezier dr mee :)

[Specs]

Verwijderd

Bestaat dat blok nou uit 3 delen :?
Komt het water via dat middelste gat (deel1) door dat kleine openingetje/gleufje (deel 2) en gaat dan via de zijkant naar buiten???

Beetje vage constuctie....

Of zeg ik nu iets heel doms :P

Ik had het iig wel geweten voor dat geld.... koop ik wel in blokje gewoon in NL >:)

Verwijderd

Als ik zo kijk denk ik dat hij wat weinig contact oppervlak met het water heeft. Ik denk niet dat hij heel goed zal presteren. Maar om er echt wat over te kunnen zeggen moet je gewoon results hebben. Nu is het een beetje gokken..

Edit: misschien zijn er wel results, maar dan moet ik eerst reggen.. geen zin in.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

lijkt me nix

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

ik vind die ingang ook ee nbeetje te klein als je het mij vraagt.
dan ben je of een hele gtore (sterke) pomp nodig of je moet tevreden zijn met een hele trage flow. :?

als je toch besluit om het blokje te nemen, laat hem dan nog niet in elkaar solderen en maak de inlaat zelf wat groter, iig zo groot als de doorgang van de tules.
soldeer hem dan zelf aan elkaar en zeker weten dat ie an beter gaat presteren.

ook zou ik zelf voor een dikkere bodemplaat gaan.
ten eerste voor de warmte verspreiding en ten tweede heb je dan grotere finnen waar het water aan langs stroomt.

dan heb je wel een goed blokje in handen denk ik.
maar ik vind die 100 euro toch best wel duur om eerlijk te zijn.

Still King

• De_Bastaard
Niet echt positieve reacties >:)

Nja goed ik ga nog es opzoek naar wat reviews ofzo en dan update ik deze thread wel ofzo :)

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eerste post uit de thread:

Ok, Heres the preliminary figures:

Test was ran multiple times, mounted and remounted several times to achieve repeatable results.

The system:
Eheim 1250
Big Arse Radiator (5/8' barbs)
5 Litre resovior
Cyclone 5 (6mm base, non sandblasted) & Cathar Concept Block (production unit #1)

This on an Athlon XP1600+ AGOIA 0206 '4' running @ 1850mhz @ 2.0V load (folding). Tests were run a couple of hours each to get a stable temp.

Temperatures of core (measured using mb socket diode):
Cyclone 5: Average of 3 tests 39°C (Ambient of ~18°C)
Cathars Concept Block: Average of 3 tests 34°C (Ambient of ~19°C)

Seems Cathar wasn't lying about the performance. While I'm no professional WB tester, I do know that the block does perform significantly better than my old WB (C5 6mm unblasted).

There are still Overclock tests to be run, but ATM here are some pictures to tide you over

http://members.optushome.com.au/ltran4/pics/cb/

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als die opening ineens kleiner wordt, dan verhoogt de druk van het water dat er door stroomt.
Het zou een betere stroming op kunnen leveren....
En doordat er twee uitgangen zijn wordt het verwarmde water wel lekker
snel afgevoerd.

Het zou kunnen dat dit blokje best vet presteert met de juiste pomp erachter....lijkt me.

Maar goed ik heb verder geen ervaring met waterkoeling. :{

dus ...gewoon mijn twee eurocent. :P

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Ziet er wel stoer uit!
En ik denk dat het in principe goed koelt: er is veel water-koper-oppervlak bij de inlaat.

Ik snap alleen niet waarom ie het middenstuk niet weglaat, en dan het onderstuk gewoon 5mm hoger maakt.

poging tot ascii-tekening (zal wel weer mislukken):
|_______________________|

Nu levert het middenstuk totaal geen bijdrage aan de koeling - en de bovenplaat nog weer minder. Er is geen 'thermisch' contact tussen de warme bodemplaat en het middenstuk of bovenstuk door de rubber o-ringen.

Neem gewoon een dikke bodemplaat en een perspex deksel!

• De_Bastaard
Ja maarre WTF is een Cyclone? zal zoiets zijn als Spir@l en Gemini ofzo? anyway ik moet nog steeds 'n blok kopen en weet niet welke :( ...

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 08 November 2002 @ 17:35:
Ja maarre WTF is een Cyclone? zal zoiets zijn als Spir@l en Gemini ofzo? anyway ik moet nog steeds 'n blok kopen en weet niet welke :( ...
Koop een maze3 dan..

• De_Bastaard
Tja en dan zit ik nog met het probleem, of die slangen passen. heb pas 'n radiator gekocht en die aansluitingen hebben een diameter van euh 14mm ... dat is net iets meer als 1/2" dacht ik, mja dan lukt wel denk ik als ik ze vast maak. maar het gaat er om, dat ik 'n blok moet vinden met die maat aansluitingen, die verloopstukjes vind ik schijnbaar nergens :?

En, een maze 3 kost hier 71euro, best wel prijzig :( heb geen idee wat ie zo ff in amerika kost, denk wel cheaper. damn * De_Bastaard wacht op ronde 3 van imhotep :P nee just kidding denk dat ik misschien ga voor 'n ding van aqua-computer of klax ofzo, of 'n swiftech als ik daar cheap aan kan komen hier in de buurt :7

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
zelfs mijn luchtkoeler ziet er lauwer uit... en is beter })

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ziet er leuk uit... maar verlies je geen druk als je het bij je proc laat splitsen???
* SmauG is wc n00b :)

Verwijderd

En wat vinden jullie van deze waterblokkjes.
Heeft iemand hier temp of een mening over.
Te vinden op http://www.watercooling.de
Pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/ccr03_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/ccr03_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/ccr03_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/ccr05.jpg

• theXE
duitse 10-euro cent.... waaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaa eng...

hahaha :D

sorry, maar moest ff.. :D

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm.... En dan komt die 5 eurocent op je proc?? Denk dat dat ook ni echt goed contact maakt met je proc.... of heb ik het nu helemaal mis?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 08 November 2002 @ 21:09:
mmm.... En dan komt die 5 eurocent op je proc?? Denk dat dat ook ni echt goed contact maakt met je proc.... of heb ik het nu helemaal mis?
Yeah right :+ Dat zal wel erbij liggen om te laten hoe mooi gepolijst dat ding is (en hoe groot natuurlijk)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

theXE schreef op 08 November 2002 @ 20:29:
duitse 10-euro cent.... waaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaa eng...

hahaha :D

sorry, maar moest ff.. :D
hoe zie jij dat dat een suitse is?? hij ligt met muntzijde naar boven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

apen-nootjes schreef op 08 november 2002 @ 21:09:
OMG :X

iStockphoto

• theXE
duh.. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/ccr03_2.jpg

Dit blokje vinnik eigenlijk wel heel erg mooi, en heel erg slim qua opbouw (zie bijv. die beugels).

Ik las ooit een artikel over een shootout tussen een dangerden, een swiftech, en twee spiraalblokjes, en die spiraalblokjes scoorden het best.
En ze waren ook nog goedkoper.

(Ik kan die site niet meer vinden: ik dacht bij overclockers.com, maar nee. Weet iemand anders welke site het was? Iets met shootout, dus).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 11:12:
[afbeelding]

Dit blokje vinnik eigenlijk wel heel erg mooi, en heel erg slim qua opbouw (zie bijv. die beugels).

Ik las ooit een artikel over een shootout tussen een dangerden, een swiftech, en twee spiraalblokjes, en die spiraalblokjes scoorden het best.
En ze waren ook nog goedkoper.

(Ik kan die site niet meer vinden: ik dacht bij overclockers.com, maar nee. Weet iemand anders welke site het was? Iets met shootout, dus).
idd ik heb hetzelfde artikel ook gelezen.... goede blokjes. Kan me alleen niet meer voor de geest halen van welke site het nu kwam (8>

Verwijderd

Gevonden:
http://www.overclockers.com/articles546/index.asp
De shootout met de spiraalblokjes.

Ze zien er minder degelijk uit, maar koelen 2 graden beter dan de bigguns.

Dus goedkoper, lichter en beter!?!?

• De_Bastaard
Lijkt er idd wel op he >:)

Verwijderd

Ik denk dat het eerste blokje (3 aansluitingen) erg goed werkt, maar testen is de enige manier om dat te weten. Het water maakt nl erg goed contact met het koper en het loopt vlak langs de core. Ook is het volume van het coolblok lekker klein, dus zal het verschil in watertemp, voor en na het blok relatief groot zijn, wat de koelprestaties verbeterd.

• bredend
  • Laatst online: 19-02 21:57
Als ik jou was zou ik die middelste koperen plaat vervangen door 1 van plezi glas en daar een ledje in proppen. Voor het lange termijneffect maakt het denk ik geen ruk uit. MAar het is wel lichter en ook mooi :)

wel een origineel ontwerp btw
Pagina: 1