Toon posts:

Niveau /13

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In het verleden is er vaak gezeurd over dat het niveau van /13 omlaag gaat (overigens word er ook over gezeurd in /14 ;) ); mensen zouden niet genoeg moeite zelf doen, zouden niet willen zoeken zelf en daarom worden er per dag veel topics gesloten. Dit tot ergenis van menig moderator.

Ook ik zelf heb weleens te snel iets gevraagd op dit forum, met alle gevolgen van dien. Toch ben ik het wel eens dat men vind dat soms mensen wel erg snel dingen vragen.

Toch wil ik iets kwijt; ondanks het gezeur door menig mens op dit forum dat het niveau te laag ligt, word er blijkbaar door de meeste tweakertjes met het hoofd opzij gedraaid wanneer er een vraag voorbij komt met enige moelijkheidsgraad.

Het gaat hierbij om : [rml][ flashMX] advanced collision detection[/rml]
In totaal is er nu 1 reply geweest op deze post door Oh, When? (erg bedankt overigens), maar van de rest van de bezoekers van /13 is weinig te merken.

Dit kan natuurlijk komen doordat er totaal geen mensen langs zijn gekomen sinds gistermiddag, maar dit is echter niet het geval. Ik zie men namelijk masaal replyen op [rml][ js] file beschermen tegen downloaden[/rml]

Met alles respect voor het persoon die deze laatste topic heeft gepost, maar ik vind dit toch wel de meest onzinnige vraag die je kan posten. En ja, ik krijg zeker weten kritiek op deze opmerking maar ik kan het gewoon even niet laten om mijn mening hier te schrijven.

Sorry dat ik dit even kwijt moest; de moderators mogen doen met deze post wat ze willen; waarschijnlijk komt er toch weer een slotje op.

Mijn point is dus: ondanks dat er gezeurd word over het niveau van /13, word er wanneer er een vraag komt met enige moeilijheidsgraad niet gereageerd. En ik heb deze post dus niet geplaatst zodat iedereen ineens massaal mijn vorige topic gaan beantwoorden.

edit:

Ik haalde Oh, When? in de war met Clay. Dit omdat het vaak dezelfde mensen zijn die een uitgebreid en ZINVOL antwoord geven, dit zijn dus onder andere deze mensen. Bedankt OzBoz voor het opmerken!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 15:35 . Reden: sorry, cvergist in replyer ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ben het met je eens. Bij een beetje ingewikkelde vraag moet je meestal zelf het antwoord ook posten. Maar ok, het is logisch dat je met een ingewikkelde vraag minder antwoorden krijgt. Overigens passeer je Oh,when? nogal die je het uitgebreide antwoord gaf. Wel opletten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 12:16

Tim Schuhmacher

abasios

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dan er voor moeilijke vragen wel minder mensen zijn die een nuttig antwoord kunnen geven.

bedoel je ipv Clay niet oh,when?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

[rml]oh,when? in "[ flashMX] advanced collision detection"[/rml]

JavaScript:
1
2
3
for ( var i = 0; i < 999; ++i ) {
    alert("Clay != oh,when?");
}

:P

"You're only as good, as what you did last week."

• OzBoz

OzBoz

Tim Schuhmacher schreef op 08 november 2002 @ 15:31:
bedoel je ipv Clay niet oh,when?
Echo echo

Verwijderd

Topicstarter
zie ook mijn verbeterde eerste post ... :P Maar dit is dus ook precies wat ik bedoel! Ik weet zeker dat dit hele topic nu over het feit gaat dat ik Oh, When! in de war haalde met Clay ... *zucht*

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien is het wel zo dat het niveau zo laag is dat niemand het gewoon weet
dat kan ook nog

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 08 november 2002 @ 15:33:
misschien is het wel zo dat het niveau zo laag is dat niemand het gewoon weet
dat kan ook nog
dan bombardeer ik me bij deze tot goeroe :P ...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:23:
Toch wil ik iets kwijt; ondanks het gezeur door menig mens op dit forum dat het niveau te laag ligt, word er blijkbaar door de meeste tweakertjes met het hoofd opzij gedraaid wanneer er een vraag voorbij komt met enige moelijkheidsgraad.
In totaal is er nu 1 reply geweest op deze post door Clay (erg bedankt overigens), maar van de rest van de bezoekers van /13 is weinig te merken.
Sorry, maar dit vind ik bullshit. Als je iets over collision detection wilt weten, dan moet je niet hier in /13 zijn. Dat jij daar nou toevallig Flash voor gebruikt, doet niks af aan het feit aan het feit dat er andere dingen aan ten grondslag liggen. Flash is de tool waarmee je je wiskundige kennis inzet voor dit probleem.
Dit kan natuurlijk komen doordat er totaal geen mensen langs zijn gekomen sinds gistermiddag, maar dit is echter niet het geval. Ik zie men namelijk masaal replyen op [rml][ js] file beschermen tegen downloaden[/rml]
Sorry, ik reply alleen in topics waar ik verstand van heb of waarvan ik vind dat ik een nuttige bijdrage kan leveren.
Mijn point is dus: ondanks dat er gezeurd word over het niveau van /13, word er wanneer er een vraag komt met enige moeilijheidsgraad niet gereageerd. En ik heb deze post dus niet geplaatst zodat iedereen ineens massaal mijn vorige topic gaan beantwoorden.

Hmm, ik vind het een beetje laf om het niveau hier als excuus te gebruiken om jouw eigen probleem onder de aandacht te brengen. Er zijn zat interessante topics, die het n00b niveau ver ontstijgen, en waar genoeg zinnige replies op zijn. En nu heb jij toevallig een probleem en is het hek van de dam.

• OzBoz

OzBoz

eej bedoelde je niet Oh,when? ipv Clay?

Sorry hoor.. maar je post komt nogal gefrustreerd over op me. Kijk ik neem aan dat jij ook begrijpt dat niet iedereen goed genoeg is in FlashMX om a-la Clay.. ow.. Oh,when? te antwoorden. Dus logisch oorzaak-gevolg verhaal en bij deze benoem ik je post dan ook tot een enorme opendeur die je in trapt.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 10:56

DeFeCt

je wéét toch

Zie antwoord Tim, ik denk dat je probleem inherent is aan het aantal antwoorden...
Als jij een probleem hebt waar meerdere mensen tegen aangelopen zijn krijg je snel antwoord, niet iedereen is nou eenmaal elke dag bezig met collision detection in flash.

Daarnaast was deze post beter in LA op z'n plek geweest denk ik

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Pelle schreef op 08 November 2002 @ 15:34:
Hmm, ik vind het een beetje laf om het niveau hier als excuus te gebruiken om jouw eigen probleem onder de aandacht te brengen. Er zijn zat interessante topics, die het n00b niveau ver ontstijgen, en waar genoeg zinnige replies op zijn. En nu heb jij toevallig een probleem en is het hek van de dam.
Volgens mij heb ik duidelijk er bijgezet dat dat niet de bedoeling was van deze post, blijkbaar heb je niet mijn eerste post helemaal doorgelezen, of je geloofd mij niet.

Ik wil niet dat nu ineens iedere n00b een collision detection schrijft voor mij; daar zit ik echt niet op te wachten. Wat ik duidelijk probeer te maken met deze post staat ook duidelijk vermeld.

Jammer dat je het toch nog moest vermelden.

En nee, dat je ook vermeld dat ik nu een probleem heb, en ineens het hek van de dam is, vind ik ook nogal onzin. Ik help vaak genoeg mensen; mensen hier op GoT, alswel mensen die me via GoT benaderen. Ook zelf post ik problemen. Maar ik vind het gewoon jammer dat er 1 persoon is die een mogelijke oplossing weet te posten op mijn probleem.

En ja, ik ben behoorlijk gefrustreerd geworden; zit nu al 3 dagen met het collision detxction in mijn hoofd; ik slaap er niet meer van, word zwetend wakker in de nacht ....

sorry daarvoor1 Maar ik moest gewoon even alles kwijt!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Probleem is dat een echte 1337 vraag nogal veel tijd vergt. En de 1337-devvers hier hebben een job waar ze erop aan gekeken worden als ze het werk niet afkrijgen. Ik merk zelf ook dat ik nu ik 40 uur per week draai veel minder zwaar inhoudelijk mee kan denken in /13. Niet dat ik daarbij ook maar wil insinueren dat ik een 1337 devver ben. ;)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op 08 November 2002 @ 15:37:
Daarnaast was deze post beter in LA op z'n plek geweest denk ik

Ik laat 'm liever hier staan.. gaat over /13 only en niet iedereen die hier wat zinnigs over te zeggen heeft komt dagelijks in LA (en dat is een probleem want dat komt er niet snel genoeg een nuttig antwoord op dit topic!).

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:38:
Volgens mij heb ik duidelijk er bijgezet dat dat niet de bedoeling was van deze post, blijkbaar heb je niet mijn eerste post helemaal doorgelezen, of je geloofd mij niet.
Als het niet je bedoeling was, dan had je het weg moeten laten. Het feit dat je het er toch bijzet, is voor mij reden om te geloven dat je er van baalt dat er niemand is die je kan helpen, en dat je dat graag wilt laten weten.
Jammer dat je het toch nog moest vermelden.

Een topic over niveau beginnen vind ik prima, maar ga er dan niet met je eigen topics lopen smijten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nou wil ik me verder niet met deze draaid bemoeien aangezien ik hier weinig ben, maar ik wil toch even reageren hierop:

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 15:23:
In totaal is er nu 1 reply geweest op deze post door Oh, When? (erg bedankt overigens), maar van de rest van de bezoekers van /13 is weinig te merken.

Dit is een programmeerprobleem, en hoort derhalve ook in /14 thuis. Dat je het in flash moet implementeren zegt natuurlijk helemaal niets over je probleem in het algemeen (ikzelf zou je bijvoorbeeld er ook bij kunnen helpen, en misschien wel meer in /14)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Maar ik vind het gewoon jammer dat er 1 persoon is die een mogelijke oplossing weet te posten op mijn probleem.
Schrijf het in je dagboek zou ik zeggen.
En ja, ik ben behoorlijk gefrustreerd geworden; zit nu al 3 dagen met het collision detxction in mijn hoofd; ik slaap er niet meer van, word zwetend wakker in de nacht ....
Tsja, daar kan ik niks aan doen. Jij wilt iets wat je blijkbaar niet helemaal onder de knie hebt.. dan vind ik niet dat je andere mensen er op aan moet kijken als ze je daar niet mee op weg kunnen helpen.
sorry daarvoor1 Maar ik moest gewoon even alles kwijt!
Ik ook.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 08 november 2002 @ 15:42:
Dit is een programmeerprobleem, en hoort derhalve ook in /14 thuis. Dat je het in flash moet implementeren zegt natuurlijk helemaal niets over je probleem in het algemeen (ikzelf zou je bijvoorbeeld er ook bij kunnen helpen, en misschien wel meer in /14)
Maar 2 dezelfde posts in verschillende fora betekend een slot!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle wil 'm best moven voor je

/edit
Zie hier het belang van eerst nadenken voor je een topic opent.. 'staat hij wel goed hier? '

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 15:45:
[...]

dat is natuurlijk weer een opmerking van niks, en dat weet jij ook wel. Je kunt ook gewoon een move aanvragen, geen probleen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:45:
[...]

goed nog 1 keer zodat jij het begrijpt
je moet niet 2 topics maken maar 1 in P&W

jij mij begrijpe?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

owjee... * oh,when? post weer eens wat en gelijk is het hommeles ;)

nou allemaal groepshug en een biertje en verplaats dit topic naar lieve adjes en [rml][ flashMX] advanced collision detection[/rml] naar die engerds van /14 en dan zijn we allemaal weer vriendjes :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook dat het een opmerking van niks is, maar wanneer Pelle dingen ronslingert als : "zet dat maar in je dagboek" ...

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok ... zand erover; ik vergeef het jullie allemaal, ja jij ook Pelle. Willen jullie me weer opnemen in /13 :P

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als iemand iets écht constructiefs te melden heeft over het niveau hier, dan mag dat. Hier dus een voorbeeld van hoe het niet moet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.