Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Via compoort van LCD wisselen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, voor mijn nieuwe Via Epia wil ik een leuke extra mod maken, dit betraagd dan wel wat electronica... het volgende is mijn plan.

Het plan;

Twee LCD's aan 1 LPT poort.

Het ID en ong. hoe het word;

Mijn Via Epia via Compoort 1 een IR module aansturen, deze met software verbinden aan de pc, de software zo bewerken dat je er Compoort2 ook mee kan regelen. Via Compoort 2 sluit je een Roleh aan die de spanning van een LCD afsluit of aansluit. Hieraan schakel je nog een Roleh die een ouderwetse schakelaar van een printer omzet(Dit moet nog ff uitgepriegeld worden...). Dus dan kan ik via de IR van LCD switchen (vooral makkelijk in het donker). Ik gebruikt dus de LPT COM1 en COM2.

Alternativen;

Mocht het niet uitwerkbaar zijn IVB die switch, probeer ik een digitale switch te vinden, mogt dat niet lukken koop ik een USB LCD

LCD's die ik gebruik;

SED1330 Hyundai (LPT)
Bleu on white van een IA hier. (LPT (Mocht dat niet slagen koop ik de USB verzie))

Wat denken jullie er van, is dit haalbaar?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik denk dat je het probleem heb dat de LCD's opnieuw geinit moeten worden.
dit gebeurd bij mij als je het progje opstart, maar ik weet niet hoe yarvieh (ofzo) dat gedaan heeft.

het zou dus kunnen dat je de software opnieuw moet opstarten (geen echt probleem natuurlijk)
verder lijkt het mij wel een goed plan, het zou volgens mij best kunnen werken als ik het zo lees

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 08 november 2002 @ 15:25:
ik denk dat je het probleem heb dat de LCD's opnieuw geinit moeten worden.
dit gebeurd bij mij als je het progje opstart, maar ik weet niet hoe yarvieh (ofzo) dat gedaan heeft.

het zou dus kunnen dat je de software opnieuw moet opstarten (geen echt probleem natuurlijk)
verder lijkt het mij wel een goed plan, het zou volgens mij best kunnen werken als ik het zo lees
Word niet echt een probleem, gewoon het programmatje wat de LCD aanstuurt via de IR ook weer aansturen dus gewoon die knop start Smartie :)

Verwijderd

Topicstarter
OK mijn ID gaat dus niet door... die Epia heeft maar 1 compoort... maar als ik me niet vergist heeft die 5 dataknalen presies genoeg dus... misschien misschien...