[compilatie linux kernel] zwart scherm bij starten

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb gisteren een linux 2.4.19 kernel gecompileerd (Debian Sid). Als de kernel boot wordt het scherm zwart en blijft het zwart. Ik weet niet zeker of het systeem start, in ieder geval doet ssh het niet, zodat ik met CtrAltDel moet rebooten.
Welke variabele heb ik verkeerd gezet bij de configuratie? Ik heb zoiets al eerder gehad na een kernel compile, maar toen kwam het beeld terug bij het starten van de X-server. Iemand een idee?

Bye,

Config: Duron (1000Mhz@1110Mhz), Epox 8KHA+, 256 MB DDR-SDRAM, nVidia TNT2-Vanta graphics card.

Verwijderd

Framebuffer (rivafb) driver vergeten?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Of zelfs je hele console-video-driver...wat geeft het volgende commando als je het in de source-dir van je kernel draait?
code:
1
grep VGA .config

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Sir Isaac
grep VGA .config geeft:
CONFIG_VGA_CONSOLE=y
dus dat zit wel goed.

Configureren van frambuffer gaat niet: menu/xconfig -> Console drivers -> Frame-buffer support is disabled.

grep FB .config geeft

# CONFIG_BLK_DEV_OFFBOARD is not set

Je moet toch zonder frame-buffer kunnen werken in een standaard VGA mode?

Zoeken op rivafb levert niets op.

• Sir Isaac
Ik ben nu een kernel met frame buffer aan het compileren. In Google groups heb ik gevonden dat ik xconfig ook experimentele features moet laten vragen.

Ben benieuwd!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Vergeet niet de Virtual Console (CONFIG_VT_CONSOLE). Die was ik ook een keer vergeten wat me een zwart scherm opleverde bij het booten.

altijd handig zo'n backup kernel :)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Dit kom door de CPU die geselecteerd is in de kernel, dit moet je even veranderen in jouw CPU type onder het kopje "Processor type and features"
Dit probleem heb ik ook gehad, en dit heeft het opgelost, bij mij starte het systeem ook niet want ik kon niet connecten met ssh, jij ook niet dus het zal zeker niet aan de framebuffer liggen
Pagina: 1