512 MB SDRAM verdelen over 2 PC's [windows XP]

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
offtopic:
abbadon / BalusC, ik zit te twijfelen tussen P,M & G en Windows operated systems. Dus als je hem wilt moven is dat okee met mij

Ik heb twee PC's

PC1
Celeron 1000 coppermine
P2b-f FSB = 100mhz
Windows XP
ADSL USB aansluiting + ehternet internet delen naar PC2
gebruik 70 %

PC2
Celeron 500 mendocino (geloof ik)
P2b FSB = 66 mhz
Windows XP
ethernet naar PC1
gebruik 30 %

en ik heb 512 mb 133 mhz sdram (2x 128 en 1x 256 )

Nu vraag ik me af hoe ik dit geheugen het beste kan verdelen . PC1 gebruik ik verreweg het meeste (70%) maar toch gebruik ik pc2 ook nog veel (30%)

De PC's worden voor het zelfde gebruikt games en office. Een ander besturingsysteem is geen alternatief want ik heb alleen licenties voor windows XP

[ Voor 0% gewijzigd door BovenHond op 08-11-2002 14:54 . Reden: opmaak ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ: hoeveel ram?

Bij WinXP zou ik sowieso minstens 256MB gebruiken, ben je snel klaar mee :)

• [ash]
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

50 - 50 :)

• BovenHond
Dus jullie zeggen

• De winst van 128 naar 256 op de celeron 500 welke niet zo veel wordt gebruikt
weegt op tegen:
• Het verlies van 384 naar 256 op de celeron 1000 welke meer wordt gebruikt?

De FAQ heb ik al bestudeerd, daar staat dat het minimum 128 is bij XP

Verwijderd

ehmm question, waarom is een ander besturingssysteem geen alternatief? want ik kan het fout hebbben hoor, maar Linux of FreeBSD hoef je geen licentie voor te hebben hoor :D
das dus een alternatief.
En btw, SDRAM is zo duur nog niet meer als je het wilt kopen hoor, check de prijswatch maar es op tweakers. Makkelijkst is alles in 1 en in die andere een nieuwe(of 2e hands) 256mb SDRAM drukke.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De processor doet hier niet zozeer toe.. De OS weegt hier het zwaarst. Als je nou Win98 op die Celeron500 machine draait, dan had men zeker gezegd: 128 op Win98 en 384 op WinXP :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Probeer gewoon 50-50, als je dan merkbaar tekort komt kun je altijd nog overgooien of extra erbij kopen. Wat is nou het probleem? Probeer het gewoon uit.

Damn, moet er nou voor elke scheet een topic aangemaakt worden.

de betaler vervuilt

• BovenHond
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 15:03:
ehmm question, waarom is een ander besturingssysteem geen alternatief? want ik kan het fout hebbben hoor, maar Linux of FreeBSD hoef je geen licentie voor te hebben hoor :D
das dus een alternatief.
En btw, SDRAM is zo duur nog niet meer als je het wilt kopen hoor, check de prijswatch maar es op tweakers. Makkelijkst is alles in 1 en in die andere een nieuwe(of 2e hands) 256mb SDRAM drukke.
[off topic]
True, true,

Linux staat nog op mijn to do list. Maar ik zie het nog als hobby niet als serieus alternatief. Misschien nadat ik er wat meer verstand van heb

Meer ram staat ook op mijn to do list.

Doe maar dicht dit topic ik weet genoeg. Ga!s, bedankt voor je nuttige informatie
[/off topic]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
of, verkoop pc2 , en upgrade de andere van dat geld, en houd zelfs nog geld over voor een avondje uit met vrienden :)

maareh, windows Xp zou ik liever niet op je PC2 zetten, het draaid wel, maar beter is dan toch eventjes ergens 2e hands win98se te kopen ofzo, ik heb een buurman met een 1,2 ghz duron, en 256 mb sdram, hij is van WinXp naar win98se gegaan.

Hij wilt nu niks anders meer, loopt gewoon beter :)

Verwijderd

Voor een paar spelletjes en office geneuzel is 256 MB meer dan genoeg joh!

1GB niet stoer meer? pfff laat me niet lachen!

Ik heb 256MB PC100 in mijn pc zitten en alles werkt hier flitsend onder XP!

[ontopic]

gewoon allebei de PC's uitrusten met 256MB dus ;)

Verwijderd

zou voor 50 50 gaan stop die ene chip van 256 in meest gebruikte pc, koopje later er nog een bij...anders blijf je switchen...
Pagina: 1