Toon posts:

Wat voor reservoir heb jij ??

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil dus eigenlijk dit weekend eea. gaan maken voor watercooling, mag best beetje geknutsel kosten, heb ook wel wat id-tjes over waterblokjes etc..

Zit alleen een beetje te peinzen over wat ik als reservoir moet gaan gebruiken 8)7
Had eerst gedacht zo'n mooi waterdicht PVC doosje te kopen, maar die vindt ik dus nergens :?

Misschien iets van plexiglas maken, maar da's toch wel weer een hoop geknoei d8 ik en wat blijkt... kan het ook niet echt zomaar vinden ofzo |:(

Mensen met leuke suggesties/ideeen? wil wel duurzaam/mooi/functioneel hebben en het moet in de kast komen..

Een eheim pomp... Als je die inline gebruikt scheelt dat veel warmteafgifte aan het water ? En qua geluidsproduktie??

Kewl.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

heb een 12 liter kweekbak staan, met destilleerd water, en een beetje koelvloeistof :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

euroshopper zaanse mayonaise potje met zo'n groene deksel

als je de slangen er vanaf de zijkant in laat gaan kan je hem precies klemzetten tussen 3 cdrom bays :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Uhm ik heb er geen gebruikt :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

ik gebruik mijn goudvis kom....
leuk zo'n visje in je slang :P

Verwijderd

Topicstarter
Ghehehehe oke leuke voorbeelden allemaal ;-)
Maar wilde dus echt graag iets moois maken, no offence maar een mayonaise pot vindt ik niet echt iets voor in me puter &zo.. (labels wel afgeweekt hoop ik :-).
Is er iemand die een bakje van plexiglas heeft gelijmd ofzo, is dit makkelijk te doen?

Zat te denken een oude cdrom speler te slopen en hier dan een bakje in te maken en het in een bay te gooien.. Was al eerder iemand met zo'n idee, maar dan zonder de cdrom, lijkt me alleen makkelijk qua bevestiging &zo..

Astennu: Hoe heb jij het zonder res. gedaan?? hoe vul de verlies aan etc?

PS weet niemand wie die waterdichte PVC doosjes verkoopt?? Zijn geloof ik voor electronica bedoeld ofzo.. heel mooi met 4 schroefjes en een rubberen pakking, ideaal!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 14:47 . Reden: nog ff wat ]

Verwijderd

Een zelfgemaakt reservoir.
Plaatje
En nog een plaatje

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
cool id, scheel dook direct een radiator.. :)

_/-\o_ marx :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

of een badkuip sloop je ff uit de badkamer zet je die onder je bed :9 :P

Verwijderd

BasieP schreef op 08 november 2002 @ 14:54:
[...]

cool id, scheel dook direct een radiator.. :)

_/-\o_ marx :)
Helaas, het ziet er leuk uit, maar de radiator heb ik toch nog steeds nodig.
Eigenlijk maakt die fan geen ruk uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Da's op zich wel zoiets als ik in gedachte had marx, heb net nog een beetje rond zitten bellen maar het blijkt best wel onmogelijk om hier in de buurt een plaatje plexi te vinden :-(

Ik denk dat ik een stuk PVC pijp gebruik, 1 kant met een platte lijm dop, de andere (boven)kant met een schroefdop, ik vraag me alleen af of het dus ideaal is om de slangaanluitingen in een rond oppervlak te bevestigen...? Zal wel een vereiste zijn dat ik een hoop moet lijmen :-( wordt materiaal ook weer minder sterk van NEEEXXT :-)

Verwijderd

Dat "plastic" wat er bij mij voor zit is gewoon zo'n plaat van de bouwmarkt.
Voor een reservoir heb je niet iets anders nodig hoor. Plak het ding in elkaar met 2 componenten lijm. En je slangaansluitingen kun je ook gewoon op lijmen.
Moet lukken...

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:44

EntonoX

Team leider

zoiets???

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.vdlaan/kastmod/2entonox9.jpg

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
DAT wil ik nou ook bouwen ...

Kunnen ze in bouwmarkten die dingen gewoon goed afzagen ?
Want thuis wordt dat wat moeilijk ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
EntoNox:
Ja zoiets idd, maar zat zelf iets kleiner te denken, heb jij niet wat meer pics??
Je hebt dezelfde kast als ik ;-) Waar zit je rad? Boven voeding?

Wat ik dus eigenlijk zocht is dit: Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips85/house3.jpg
Nice, clean&kewl !
Ik heb er thuis wat maar die zijn erg laag, als ik die zou gebruiken en ik maak hem open om te vullen dan spuit het er aan alle kanten uit volgens mij..

Verwijderd

gewoon bij de electro boer op de hoek :D daar krijg je van die kleine pvc kistjes

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:19:
EntoNox:
Ja zoiets idd, maar zat zelf iets kleiner te denken, heb jij niet wat meer pics??
Je hebt dezelfde kast als ik ;-) Waar zit je rad? Boven voeding?

Wat ik dus eigenlijk zocht is dit: [afbeelding]
Nice, clean&kewl !
Ik heb er thuis wat maar die zijn erg laag, als ik die zou gebruiken en ik maak hem open om te vullen dan spuit het er aan alle kanten uit volgens mij..
W00t waar kan je die bakjes kopen?
Die zijn nog handiger dan zo'n stuk ronde pvc buis met 2 afsluiters.
Volgens mij is die bak ook gelijk waterdicht, en je kan 'm makkelijker openen

iStockphoto

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf zo'n klein plexi Eheim resevoir, en die vind ik prima werken is lekker klein, makkelijk aantesluiten enzo

Mijn pomp gebruik ik inline met dempingsschroeven waardoor de pomp niet meer hoorbaar is
bijde te krijgen bij xxlcases

voor een plaatje hiervan kijk in me sig

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS:
Ik heb slechte verhalen gehoord over dat eheim dingetje... Schijnt enorm moeilijk af te vullen te zijn.. krijgt de lucht er niet uit etc.. geen problemen mee gehad??

Blizzard:
Die zijn idd waterdicht, worden gebruikt voor electronische koppelingen onder de grond etc, er zit een rubberen pakking tussen de deksel/romp :-)

The best a man can get !

• TDLofCC
En waar te vinden ?

Gewoon in de Praxis ?
(zoja, ga ik na me werk ff langs de praxis :))

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:46:
PilatuSSS:
Ik heb slechte verhalen gehoord over dat eheim dingetje... Schijnt enorm moeilijk af te vullen te zijn.. krijgt de lucht er niet uit etc.. geen problemen mee gehad??
Het is wel ff wennen dat ding, in het begin ook wel wat problemen gehad met ontluchten maar de lucht gaat er naar een tijde vanzelf uit

Als het eenmaal in elkaar zit werkt het prima, het vullen is niet echt een probleem en het leeghalen ook net, je moet het alleen een paar x gedaan hebben en werkt dat ding best lekker

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 14:44:
Ghehehehe oke leuke voorbeelden allemaal ;-)
Maar wilde dus echt graag iets moois maken, no offence maar een mayonaise pot vindt ik niet echt iets voor in me puter &zo.. (labels wel afgeweekt hoop ik :-).
Is er iemand die een bakje van plexiglas heeft gelijmd ofzo, is dit makkelijk te doen?

Zat te denken een oude cdrom speler te slopen en hier dan een bakje in te maken en het in een bay te gooien.. Was al eerder iemand met zo'n idee, maar dan zonder de cdrom, lijkt me alleen makkelijk qua bevestiging &zo..

Astennu: Hoe heb jij het zonder res. gedaan?? hoe vul de verlies aan etc?

PS weet niemand wie die waterdichte PVC doosjes verkoopt?? Zijn geloof ik voor electronica bedoeld ofzo.. heel mooi met 4 schroefjes en een rubberen pakking, ideaal!
Het is een gesloten systeem heb em onderwater vol gestopt en toen afgesloten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een keten kan vinden die ze verkoopt, post ff hier !!
Ik heb dus alles afgebeld maar hoeveel mensen weten nou wat het is ??
Precies makkelijkste is om te zeggen dat je het niet hebt :-)

Heb ze gevonden, idd bij electronica boer onder inbouw-doosjes!!
Kleinste 3 euro, grootste 40, zal ff moeten gaan zien wat ik wil hebben.. kewl !

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 16:09 . Reden: Eurekaazzz ]

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Dit is mijn reservoir .
hij is een beetje aan de grote kant maar werkt wel prima .
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Lianli/bakmet%20kast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Lianli/bakboven.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zat ook in de richting van wat EntonoX heeft: een rioolbuis.
Maar dan in een eigengemaakte kast naast de drives (van onder tot boven)
Of 2 dunnere buizen parallel, die zowel aan de onderkant als aan de bovenkant met elkaar verbonden zijn.
Buis 1: aan de bovenkant het water wat de radiator uitkomt er in
Buis 2: aan de onderkant het water er weer uit, en aan de bovenkant een schroefdeksel om het systeem te vullen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Dark Angel schreef op 08 november 2002 @ 16:33:
Dit is mijn reservoir .
[afbeelding]
Hoe vul je die bij eigenlijk? Elke keer de kast eraf?

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:36:
[...]

Hoe vul je die bij eigenlijk? Elke keer de kast eraf?
Vroeg je dat aan mij?

zo ja er zit een losse klep boven op die schoef ik los slang er in en extra pomp in me jerycan even wachten en alles is weer vol en zo pomp ik hem ook leeg.

Verwijderd

Dark Angel schreef op 08 November 2002 @ 16:40:
[...]

Vroeg je dat aan mij?

zo ja er zit een losse klep boven op die schoef ik los slang er in en extra pomp in me jerycan even wachten en alles is weer vol en zo pomp ik hem ook leeg.
maar dan moet je wel elke keer de zijpaneel van je kast afhalen toch?

• 418O2
  • Nu online
ik heb een eheim res met een 1048.. werkt wel fijn, lekker klein en makkelijk bij te vullen

(ik denk dat er een slotje op komt omdat je met de search ook veel kan vinden over reservoirs)

• FragFrog
  • Laatst online: 11:11
Heel flauw natuurlijk, maar ik gebruik een 'standaart' Senfu blauw-plexiglas reservoir, inclusief thermometer en ontluchtingsgat te vinden bij XXLcases :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/12001xxl.JPG

Kan je'm je alleen niet echt aanraden: ding lekt enorm als'ie een keertje opengaat & weer dichtmoet, en de schroeven ed die je erbij krijgt roesten weg waar je bij staat ;)

(Maar als'ie dan eenmaal waterdicht in je kast staat, met CCFL erachter, dan is'ie ook :9~!!)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:45:
[...]

maar dan moet je wel elke keer de zijpaneel van je kast afhalen toch?
Ja dat klopt maar water vervangen doe je toch bijna nooit.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FragFrog schreef op 08 november 2002 @ 16:48:
Heel flauw natuurlijk, maar ik gebruik een 'standaart' Senfu blauw-plexiglas reservoir, inclusief thermometer en ontluchtingsgat te vinden bij XXLcases :)

[afbeelding]

Kan je'm je alleen niet echt aanraden: ding lekt enorm als'ie een keertje opengaat & weer dichtmoet, en de schroeven ed die je erbij krijgt roesten weg waar je bij staat ;)

(Maar als'ie dan eenmaal waterdicht in je kast staat, met CCFL erachter, dan is'ie ook :9~!!)
ik heb nergens last van dat blok is alleen kut als je er effe een 172Watt peltier tussen ddenkt te zetten dan kan die ze'n warmte toch niet echt kwijt ik ben dus op zoek naar een nieuw block >:)

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• De_Bastaard
  • Laatst online: 10:47
Dark Angel schreef op 08 November 2002 @ 16:33:
Dit is mijn reservoir .
[afbeelding]
[afbeelding]
a.p.versteeg rip >:)

Verwijderd

mag, no problemo ;)

Verwijderd

dit is dat res van mij : Klax Extern Waterreservoir

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/Klaxexternr.jpg

en hier gemonteerd :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ruiter/009.jpg

Verwijderd

Een joekel!

Waarom bouw je de radiator en het reservoir niet binnenboord?
Ruimte zat.

Wat je ook kunt doen in het waterradje in het front inbouwen: zie hier.

Afbeeldingslocatie: http://milla.streamload.com/Gimme/643810151/14247795/11/870/E4CC545D-3571-41F7-9AD5-886CF147129E/0.335857/4/stroemko2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://simpson.streamload.com/Gimme/643810299/14247804/11/870/E4CC545D-3571-41F7-9AD5-886CF147129E/0.279101/4/stroemko1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image1ex.villagephotos.com/pubimage.asp?id_=973632
Afbeeldingslocatie: http://image1ex.villagephotos.com/pubimage.asp?id_=973631

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2002 20:41 . Reden: nieuwe links naar pics ]

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 11:15:

[plaatje]

en hier gemonteerd :

[2 plaatjes]
Mjah, zo 1 heb ik ook (alleen dan Innovatek, maar voor zover ik weet Klax == Innovatek). Kost wel redelijk wat maar is zekur mooi/functioneel :)

XBO: Michaël#3318

• cryptapix
  • Laatst online: 13:20
een curverbakje van 4 euro

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/pvanham/casemod/Foto%20019.jpg
en nee das geen schuim wat je daar ziet

edit:
en voor de wiremess komt nog fictoflex :p

[ Voor 0% gewijzigd door cryptapix op 09-11-2002 13:16 . Reden: wiremess ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 11:15:

[afbeelding]

en hier gemonteerd :

[afbeelding]

[afbeelding]
hmmm daar heb ik er 2 van :9~ >:) . Ben bezig met ze in te bouwen, pics volgen later >:)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hier is mijn bakje :) 10CM hoog 10CM lang 5CM breed
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/33.jpg
En dit pompje heb ik er in gepropt ,21 pleuro's bij de visboer :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/32.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dark Angel schreef op 08 November 2002 @ 16:33:
Dit is mijn reservoir .
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je dit reservoir zelf gemaakt ?
Welk spul precies is dit en zijn het schroeven waarmee de platen bij elkaar gehouden worden ?
cryptapix schreef op 09 november 2002 @ 13:12:
een curverbakje van 4 euro

[afbeelding]
en nee das geen schuim wat je daar ziet

edit:
en voor de wiremess komt nog fictoflex :p
Dat is mijn reservoir. ;)
Ik vind alleen dat je er erg weinig water in hebt zitten en de kleur is ook al niet echt mooi. Mijn reservoir is compleet gevuld tot aan de deksel. (Echt goed waterdicht.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 11:39:
Een joekel!

Waarom bouw je de radiator en het reservoir niet binnenboord?
Ruimte zat.

Wat je ook kunt doen in het waterradje in het front inbouwen: zie hier.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
sorry hoor, no offense maar dat vind ik dus niet mooi op de manier, hij zit (als je hebt gekeken op mn site) voor het raam, kan goed zien dus,

en dan hoe meer slangen en bochten hoe groter de weerstand hoe slechter de koeling.......................

Verwijderd

[quote]sorry hoor, no offense maar dat vind ik dus niet mooi op de manier, hij zit (als je hebt gekeken op mn site) voor het raam, kan goed zien dus
[quote]

Ook goed - tis jou kast - :P
maar het dingetje is wel precies gemaakt om zo gebruikt te worden: stroming zichtbaar vanaf de buitenzijde.

• cryptapix
Rick2001 schreef op 09 November 2002 @ 20:27:
[...]
Dat is mijn reservoir. ;)
Ik vind alleen dat je er erg weinig water in hebt zitten en de kleur is ook al niet echt mooi. Mijn reservoir is compleet gevuld tot aan de deksel. (Echt goed waterdicht.)
als mijn setup uit staat zit het reservoir VOLLEDIG vol.. alles stroomt van boven terug het res in.. met gevolg dat als ik er meer water in had gedaan de deksel eraf knalt (heb ik al meegemaakt) en de deksel dicht kitten zie ik niet zitten

bovendien is me water roze, gedistilleerd water met watterwetter.. tis alleen beetje vieze kleur op foto maar hier in echt dus nie :p

• FragFrog
Zooo, heb ook maar even wat pics gemaakt :Y) :

Het reservoir (zonder flits):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FragFrog02.jpg

Totaaloverzicht, nu met flits. In het echt ziet het er meer uit als op eerste foto, maar dan zie je de rest van m'n kast niet, beetje rare camera 8)7
Jaja, nogal rommelig, ben nog bezig deze kast netjes te modden ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FragFrog01.jpg
En inderdaad, die bruine troep halverwege m'n reservoir is roest, om de een of andere reden zijn de standaart schroefjes niet echt bestand tegen water...

Hij staat trouwens op schuimspul om trillingen van de pomp nog wat te dempen, zodat'ie extra stil is :D

Verwijderd

ik draai ZONDER reservoir ik kan hem vullen door een Y stukje boven in het systeem waar normaal een stukje slang van een CM of 5 met een beetje lucht er in er op zit dat aan een kant dicht zit werkt prima hoor

P.S. ruimte voor een reservoir in de kast heb ik ook niet meer

Verwijderd

Dark Angel schreef op 08 november 2002 @ 16:33:
Dit is mijn reservoir .
[afbeelding]
[afbeelding]
Das opzich wel leuk, maar als je het reservoir asl hoogste punt neemt, dan komt alle lucht wat nog uit het water komt in het reservoir, en gaat het niet in bijv. het CPU block zitten...

Ohw trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartje81.5u.com/images/103-0308_img.jpg

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

FragFrog schreef op 10 november 2002 @ 15:57:

[afbeelding]

Totaaloverzicht, nu met flits. In het echt ziet het er meer uit als op eerste foto, maar dan zie je de rest van m'n kast niet, beetje rare camera 8)7
[afbeelding]
En inderdaad, die bruine troep halverwege m'n reservoir is roest, om de een of andere reden zijn de standaart schroefjes niet echt bestand tegen water...

Hij staat trouwens op schuimspul om trillingen van de pomp nog wat te dempen, zodat'ie extra stil is :D
dat setje heb ik ook.. troep is t.. ik heb het nu een half jaar en ben weer op zoek naar iets anders.

het reservoir lekt verschrikkelijk omdat er een paar schroeven niet meer in konden (te hard gedraaid enzo).. als ie te vaak open moet wordt ie iig snel rot

dat blok is aan het wegrotten waar ik bij sta (komt omdat ik alleen ged water heb gebruikt) op de site waar ik hem kocht stond dat je voorlopig alleen ged water moest gebruiken omdat sommige materialen slecht waren voor de componenten (waarschijnlijk bullshit denk ik)

die radiator ervan is niet echt gebouwd op een computerkast qua afmetingen en het reservoir ook niet echt.. had in ieder geval handiger gekunt

maar je thermometer hangt niet in het water dus je zal niet echt de precieze temperatuur kunnen aflezen nu

Verwijderd

hier de mijne zat standaard bij het setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/3_op_rij_klein.jpg

na wat spuitwerk en een speciaal houdertje te buigen ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/images/reviews/cooltechpro/IMGkk_1766.jpg

vreemd eerst zie ik de pics niet!! klik ik op vorige en dan weer volgende dan wel :o

• TDLofCC
FragFrog schreef op 10 november 2002 @ 15:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

woei ...
Leuk res ... waar komt die vandaan ?

• FragFrog
Pixal schreef op 10 november 2002 @ 19:09:
[...]
dat setje heb ik ook.. troep is t.. ik heb het nu een half jaar en ben weer op zoek naar iets anders.

het reservoir lekt verschrikkelijk omdat er een paar schroeven niet meer in konden (te hard gedraaid enzo).. als ie te vaak open moet wordt ie iig snel rot

dat blok is aan het wegrotten waar ik bij sta (komt omdat ik alleen ged water heb gebruikt) op de site waar ik hem kocht stond dat je voorlopig alleen ged water moest gebruiken omdat sommige materialen slecht waren voor de componenten (waarschijnlijk bullshit denk ik)

die radiator ervan is niet echt gebouwd op een computerkast qua afmetingen en het reservoir ook niet echt.. had in ieder geval handiger gekunt

maar je thermometer hangt niet in het water dus je zal niet echt de precieze temperatuur kunnen aflezen nu
Zie ook mijn eerste post over dit reservoir: vrij bagger in eerste instantie, lekte aan alle kanten. Toen'k uiteindelijk ten einde raad het rubbertje vervangen had was'ie ineens weer waterdicht, en aangezien'ie er toch wel :9~ uitziet krijgt'ie nog een laatste kans ;)

Afmetingen hadden inderdaad wel wat slimmer gemogen, maar oach, we zijn toch tweakers nietwaar >:)
Enne, zoals ik al zei moet deze kast nog gemod worden, dus zie die thermometer toch niet :)

• TDLofCC
Maar waar komt je res nou vandaan ?

• cryptapix
TheDarkLord666 schreef op 10 november 2002 @ 19:45:
Maar waar komt je res nou vandaan ?
volgens mij is da zon res van die standdaard setjes die ze bij mycom en computerland verkopen

• Rick2001

Rick2001

cryptapix schreef op 10 November 2002 @ 03:29:
[...]

als mijn setup uit staat zit het reservoir VOLLEDIG vol.. alles stroomt van boven terug het res in.. met gevolg dat als ik er meer water in had gedaan de deksel eraf knalt (heb ik al meegemaakt) en de deksel dicht kitten zie ik niet zitten

bovendien is me water roze, gedistilleerd water met watterwetter.. tis alleen beetje vieze kleur op foto maar hier in echt dus nie :p
Mijn setup is altijd vol, ongeacht of de pomp aanstaat of niet.
Als ik de pomp uitschakel, dan loopt dus niet alle water uit de slangen en radiator, maar blijft gewoon op de plaats waar het hoort.
Ik weet dus niet wat er bij jouw anders is, maar dit lijkt me toch niet meer dan normaal.
Deksel hoef je dus niet dicht te kitten, dat heb ik ook niet. De deksel is er ook nog nooit 'afgeknalt' zoals jij dat verteld.
Ik begrijp dus even niet wat er anders aan mijn setup is dan aan de jouwe.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mischien is het wel een idee on zo'n jerrycan bij de benzine pomp te halen. Die lekken niet snel en makelijk te vullen. Of bij een modelbouw zaak zo'n brandstoftankje halen ook van pvc

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon een tupperware koker van zo'n 20cm hoog. Staat op een laag schuimrubber tegen trillingen. Afgedekt met een papiertje tegen verdamping, verder staat het gewoon open.
Werkt goed :)

• cryptapix
Rick2001 schreef op 10 november 2002 @ 19:53:
[...]

Mijn setup is altijd vol, ongeacht of de pomp aanstaat of niet.
Als ik de pomp uitschakel, dan loopt dus niet alle water uit de slangen en radiator, maar blijft gewoon op de plaats waar het hoort.
Ik weet dus niet wat er bij jouw anders is, maar dit lijkt me toch niet meer dan normaal.
Deksel hoef je dus niet dicht te kitten, dat heb ik ook niet. De deksel is er ook nog nooit 'afgeknalt' zoals jij dat verteld.
Ik begrijp dus even niet wat er anders aan mijn setup is dan aan de jouwe.
mijn res staat laag en mijn rad hoog is da bij jouw ook zo ?

• Rick2001

Rick2001

Mijn radiator 'hangt' bovenin mijn CHIEFTEC case. Het reservoir staat op de bodem van de case binnenin. Antwoord is dus ja. :)

• cryptapix
Rick2001 schreef op 10 november 2002 @ 21:35:
Mijn radiator 'hangt' bovenin mijn CHIEFTEC case. Het reservoir staat op de bodem van de case binnenin. Antwoord is dus ja. :)
ik heb da ook..
ook chieftec ;)

heb je pics ?
http://members.chello.nl/pvanham/casemod zijn mijn voorlopige pics
zijn wat slordigheidsfoutjes te zien :( die moek nog herstellen en de kabelmesh word nog opgeruimd zodra ik fitcoflex heb :p

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb gewoon 2 van die pvc schroefdopgevallen met een tussenstuk, 125mm doorsnee.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Rick2001

Rick2001

cryptapix schreef op 10 november 2002 @ 21:52:
[...]

ik heb da ook..
ook chieftec ;)

heb je pics ?
http://members.chello.nl/pvanham/casemod zijn mijn voorlopige pics
zijn wat slordigheidsfoutjes te zien :( die moek nog herstellen en de kabelmesh word nog opgeruimd zodra ik fitcoflex heb :p
Ik heb nog geen foto's gemaakt. Mijn CHIEFTEC is overigens de kleinere uitvoering.

• cryptapix
Rick2001 schreef op 10 November 2002 @ 22:10:
[...]

Ik heb nog geen foto's gemaakt. Mijn CHIEFTEC is overigens de kleinere uitvoering.
aha
jah al het water van die slang naar me rad stroomt terug en dat van cpu uit ook..
logisch denk ik want er zit vrij veel water in die slang dat geeft nogal een flinke druk richting het res met gevolg dat dat allemaal terug stroomt..

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
bobo1on1 schreef op 10 november 2002 @ 21:57:
Ik heb gewoon 2 van die pvc schroefdopgevallen met een tussenstuk, 125mm doorsnee.
hnmmm... dacht ik eens origineel te zijn :/ :)

• Rick2001

Rick2001

cryptapix schreef op 10 november 2002 @ 22:14:
[...]

aha
jah al het water van die slang naar me rad stroomt terug en dat van cpu uit ook..
logisch denk ik want er zit vrij veel water in die slang dat geeft nogal een flinke druk richting het res met gevolg dat dat allemaal terug stroomt..
Uhm, nee. Ikzelf gebruik ook dikke slangen en het water stroomt niet terug.
Dit is ook logisch, want als de slang die het water terugbrengt in het reservoir onder water zit, dan is er dus niet genoeg druk om het water dat in de slang zit aftevoeren. Je pomp laat geen lucht door zodra deze uitgeschakeld wordt.
Oftewel als je systeem gevult is met water en de ingang en uitgang zijn beide onder water, dan stroomt er echt geen water terug. Dit gebeurd bij mij echter wel als ik de terugvoerlijn van het water boven het reservoir houdt, dus niet onder water. Dus ik vind het eigenlijk vreemd dat bij jouw de deksel eraf gegaan is bij het uitschakelen van de pomp.
Bij mij is dus alles gevult, de slangen, de radiator en het waterblock, maar ook het reservoir tot aan de nok. Er zit maar een klein beetje lucht bovenin het reservoir, maar dit gaat dus absoluut niet door de slangen. Mijn water (gewoon demiwater) zit er nu al zo'n 4 maanden in zonder ook maar 1 druppel verloren te zijn gegaan en zonder ook maar iets van kleur veranderd te zijn. Wat ik erbij gedaan heb is 'ALG STOP' en dan zo ongeveer een teelepeltje. Ik heb dus absoluut geen last van algen of andere vreemde 'eenden'. >:)

• cryptapix
mijn teruglaat voor het water vanaf het blok in het res zit ver boven het waterniveau als het systeem aanstaat.. dus dan stroomt het water wel terug.. mischien als ik hier verandering in breng dat het dan niet is.. maar op een of andere manier stroomde het water wel terug toen ik het tijdens het draaien van me setup bijvulde .. maarja dan maar wa minder water in res.. boeie :p

• De_Bastaard
  • Laatst online: 10:47
TDL Dat reservoir is volgens mij van die Senfu set...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

De_Bastaard schreef op 10 november 2002 @ 23:42:
TDL Dat reservoir is volgens mij van die Senfu set...
klopt.. een niet aan te raden set overigens.. ga naar www.aquacomputers.de als je simpele sets zoekt.. meer voor ongeveer hetzelfde geld

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

cryptapix,

dat raampje in je kast.. is die zelfgemaakt of kan je die ergens kopen..

ik wil namelijk die chieftec bestellen binnenkort maar ik wil er een raam in zetten.. op freezingharware.nl heb je 2 raampjes die ongeveer de vorm hebben van de jouwe dus ik vroeg me af of het een van die 2 is

Verwijderd

Topicstarter
Keb mijn shit af net !!

Keb als reservoir zo'n electrodoosje dus gekocht, was alleen iets minder ruimte in mijn kast dus dan ik had gedacht (nee niet gemeten idd), heb hem nu dichtgekit en rechtopgezet, pomp rechtstreeks eraan verbonden door de bijgeleverde aansluiting als moer te gebruiken aan de binnenkant. Ik heb de voorplaat van mijn kast gedremd opdat ik res. wat verder naar voren kan zetten.. Maak van de week wel een nieuwe met aansluitpunten iets anders en met een buisje erin met een rood balletje ofzo, ik drem dan ff een gleuf in mijn plastic aanzicht (aopen kast) zodat ik het waterpijl kan zien, keb nml een electro doosje met doorzichtige deksel ;-) Wilde eigenlijk heel het res door de voorkant laten komen als een leuk raampje met water &zo maar was het wel zat na een heel weekend kutten...

Mijn voeding maakt herrie !! sux

• cryptapix
Pixal schreef op 11 november 2002 @ 00:13:
cryptapix,

dat raampje in je kast.. is die zelfgemaakt of kan je die ergens kopen..

ik wil namelijk die chieftec bestellen binnenkort maar ik wil er een raam in zetten.. op freezingharware.nl heb je 2 raampjes die ongeveer de vorm hebben van de jouwe dus ik vroeg me af of het een van die 2 is
neej het is zelfgemaakt.. het plexi is ook totaan bovenaan dat logo doorgetrokken.. 1 grote plaat "plexi" dus (in mijn geval poly carbonaat)

• cryptapix
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 00:34:
Keb mijn shit af net !!

Keb als reservoir zo'n electrodoosje dus gekocht, was alleen iets minder ruimte in mijn kast dus dan ik had gedacht (nee niet gemeten idd), heb hem nu dichtgekit en rechtopgezet, pomp rechtstreeks eraan verbonden door de bijgeleverde aansluiting als moer te gebruiken aan de binnenkant. Ik heb de voorplaat van mijn kast gedremd opdat ik res. wat verder naar voren kan zetten.. Maak van de week wel een nieuwe met aansluitpunten iets anders en met een buisje erin met een rood balletje ofzo, ik drem dan ff een gleuf in mijn plastic aanzicht (aopen kast) zodat ik het waterpijl kan zien, keb nml een electro doosje met doorzichtige deksel ;-) Wilde eigenlijk heel het res door de voorkant laten komen als een leuk raampje met water &zo maar was het wel zat na een heel weekend kutten...

Mijn voeding maakt herrie !! sux
lees eens
FAQ:
Over fonetisch geblaat en taalgebruik

dit dus:
Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen*

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

[quote]Rick2001 schreef op 09 November 2002 @ 20:27:
[...]

Heb je dit reservoir zelf gemaakt ?
Welk spul precies is dit en zijn het schroeven waarmee de platen bij elkaar gehouden worden ?

Ja alles is zelf gemaakt
het is 1cm dik plexiglas gekocht bij ru58.nl en de schroefen zijn alleen voor de extra stevigheid en de looks.

Pagina: 1