Toon posts:

tv kijken zonder kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven:

Ik wil namelijk tv in mijn kamer kijken. Ik zit helemaal op zolder en mijn vader wilt geen kabels doortrekken naar boven. Welke opties heb ik? Ik hoorde dat er iets was dat je in heel je huis tv kon kijken, ben alleen vergeten hoe de benaming van zoiets was. Misschien weten jullie het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 23:26
Neem je toch een schotel. Dat is een eenmalig bedrag. En je hebt dan veel keus uit vele programma's

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Huiskamerantenne aan je TV aansluiten. Kun je gewoon bij Kijkshop halen (of electrozaak e.d.). Het enigste probleem wat je dan hebt is, dat je geen Yorin, RTL4/5, SBS6 enzo kunt ontvangen. Kortom: dan moet je het doen met de publieke zenders (geen commerciële).

Anders moet je misschien zo'n Trust ding kopen dat het signaal draadloos doorgeeft. Ik zal wel ff voor een plaatje zoeken... moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wireless Audio/Video Transmitter 100V :?

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/12351.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 08-11-2002 13:25 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

-marmitek-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 13:32
Ik hep zo'n draadloos ding van Trust. Ik gebruik die om het beeld van mijn zolderkamertje met dvd speler naar de huiskamer te sturen.
Volgens mij zit daar ook een coax aansluiting op.
Die zou je dus kunnen gebruiken (goed beeld trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Laatst online: 02-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeh handig.. wat kost ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-10 11:21
The_Greater schreef op 08 November 2002 @ 13:24:
Neem je toch een schotel. Dat is een eenmalig bedrag. En je hebt dan veel keus uit vele programma's
Je betaald toch ook iedere maand nog kosten voor de zenders die je ontvangt?? abonnements kosten of heb ik het nu weer helemaal mis???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, schotel is eenmalig, tenzij je nog extra betaalzenders gaat decoderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 08:38

Snijkoek

Metal up your ass

Dat is zo'n 6,5 Euro's. Een stuk goedkoper dan kabel in verhouding tot de hoeveelheid zenders en vooral betere beeldkwaliteit.

Nadeel: Weergevoelig (onweer in Luxemburg is geen TV) en duur in aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hohoho wacht eens even... ik heb dit ding ook, maar het is alleen geschikt om een bepaald video signaal (bijvoorbeeld uit tv-out van pc of dvd-speler) door te geven. Het kan ook nog een infraroodsignaal terugsturen zodat je vanaf de zolder de dvd-speler beneden kan bedienen... MAAR:

Het kan dus niet een coax 2-richtingsverkeer aan. M.a.w. je kan dus niet een ander tv-kanaal kiezen. Trust heeft wel een ander ding waarmee je een soort splitter tussen de kabel uitgang stopt en waarmee je dus wel signalen door kan geven. Kweenie hoe die heet, maar kost iets meer. Het is in ieder geval NIET de 100V die dat kan.

Punt.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus voor mij zou dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De 100V dus niet (behalve als je altijd precies hetzelfde kanaal wilt zien dat er beneden aanstaat) maar er was een ander ding een soort splitter ... (er zit dus GEEN coax op...)

Kan het zo snel niet vinden...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze staat niet op de website he......... Damn, ik ben bang dat het geen tv op mijn kamer wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou je pa toch maar eens heel lief aankijken :)

Een andere optie is idd een schotel voor jezelf, is wel iets duurder dan een kabeltje trekken. Maar aangezien je in de zolder zit heb je geen lange kabels naar de schotel nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn opoe heeft sateltiet (ook kabel)
maar als je veel zapt dan moet je geen sateliet nemen ..echt sloom
maar wel lekkerrr veel zender....chinees (leuk taaltje) turks amerikaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt toch zo'n setje voor signalen te verzenden, ene die ook Infrarood kan voor je afstandsbediening. Sluit die aan op de video en je kan boven met je afstandsbediening de video bedienen dus ook zappen... Ingewikkeld maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Quantor schreef op 08 november 2002 @ 14:31:
Ik zou je pa toch maar eens heel lief aankijken :)

Een andere optie is idd een schotel voor jezelf, is wel iets duurder dan een kabeltje trekken. Maar aangezien je in de zolder zit heb je geen lange kabels naar de schotel nodig :)
Ik heb hier thuis een schotel, maar dat is nog best duur. We waren zo'n 500 Euro voor die schotel kwijt en nog zo'n schotelkastje die koste ook iets van 250 Euro en voor Yorin, SBS6, RTL etc (commerciele zenders) moet je 50 Euro per maand betalen. (das dan het basispakket, zonder Canal + etc) Verder hebben we nog duizenden zenders die we niet allemaal op een nr gezet hebben en waar de helft het niet van doet (vooral US & Afrikaanse zenders)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nee joh...geen schotel! Weet nu werkelijk niemand waar ik het over heb?

Een mogelijke noodoplossing is dat je de ontvanger via een videorecorder (beneden) schakelt. Met de infrarood boven bedien je dan de videorecorder beneden zodat die ervoor zorgt dat de juiste tv-kanaal wordt doorgegeven...

Maar ik weet zeker dat voor een paar tientjes meer een andere elegantere oplossing was. Valt me tegen dat geen enkele tweaker door heeft wat het probleem is, laat staan de oplossing... (en ik irriteer me eraan dat ik het niet kan vinden...)

edit: oeps zag claxon's reactie niet op tijd... maar deze oplossing zou WEL met de 100V kunnen. Hoef je dus geen extra setje voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, bij me pa staat ook een schotel, (Digitale Humax 5400) En daarbij betaal je aan CanalDigitaal een 30 gulden per JAAR voor hun service en dan ontvang je alle gratis zenders, Ned123, Yorin RTL en die zenders, wil je Discovery en nog een extra pakket dan moet je betalen.

Maar Rtl4 5 SBS6 enz zijn Gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Snijkoek schreef op 08 November 2002 @ 13:34:
Dat is zo'n 6,5 Euro's. Een stuk goedkoper dan kabel in verhouding tot de hoeveelheid zenders en vooral betere beeldkwaliteit.

Nadeel: Weergevoelig (onweer in Luxemburg is geen TV) en duur in aanschaf
dit slaat nergens op want ik heb toch al een tijdje schotel en nog nooit gehad dat de astra plat licht. alleen als het vlak bij huis inweert dan doet ut soms niet maar verder geweldig. _/-\o_ _/-\o_

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
ik weet niet waar je woont, maar als je nog een paar maanden geduld hebt en het geluk hebt in het juiste deel van de randstad te wonen, dan kun je met 'digitenne' gaan werken. (draadloos digitaal TV dat in einde 2003 in heel nederland zo'n beetje te ontvangen zou moeten zijn, maar dus begin 2003 als eerste in de randstad). meer info op www.digitenne.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Is het niet een idee om een coax kabel te trekken, buitenlangs ? Dus bijvoorbeeld langs de regenpijp ? Je hoeft dan alleen maar 2 gaten naar buiten te boren (eentje beneden en eentje op je zolderkamer) en dan moet het in principe lukken :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--"Is het niet een idee om een coax kabel te trekken, buitenlangs ? Dus bijvoorbeeld langs de regenpijp ? Je hoeft dan alleen maar 2 gaten naar buiten te boren (eentje beneden en eentje op je zolderkamer) en dan moet het in principe lukken "--

en een dure coax kabel kopen, die buiten bestendig is :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je hoeft trouwens geen kabels door te trekken, er zijn meestal genoeg manieren om ze op een andere wijze onzichtbaar te maken, bijvoorbeeld langs de muren en onder het tapijt, langs de plint etc. Je moet hierbij wel opletten dat je kabel vast komt te liggen, anders gaat ie schuiven en dat wil je niet :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
als er cv pijpen door je huis lopen van boven naar beneden kun je daarlangs een coax trekken, is erg simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

zit toch met 1 ding: waarom wil je pa geen snoertjes leggen?!

maja, coax is eigelijk niet duur, voor 15 euro heb je zo`n 20 meter snoer + splitter en 1 van die stekkertjes bij de praxis.....hek tijdje terug ook gedaan... 8)

Schotel is leuk, maar als je een analoge neem (ook goedkoopst en geen abb.) dan zit je op de astra met zo`n 70 zender die veelal duits zijn.....alleen leuk als extra vind ik.

je kunt ook nog evt van die "gootjes" kopen....deze leg je langs de muur, ze zien eruit als een plint (houten plank) maar je kunt er een aantal snoeren in doen....dus kun je meteen ook nog een extra telefoonlijntje trekken ;) :+

Verder geen tips...... Mazz0l

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 08:38

Snijkoek

Metal up your ass

chefke schreef op 08 november 2002 @ 14:40:
[...]

dit slaat nergens op want ik heb toch al een tijdje schotel en nog nooit gehad dat de astra plat licht. alleen als het vlak bij huis inweert dan doet ut soms niet maar verder geweldig. _/-\o_ _/-\o_
zo vaak gebeurt het nou ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus wel een draadloze zender met TV-Tuner (Power Sender TV). Alleen de prijs is wat aan de hoge kant. Kijk maar eens op www.proidee.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:05:
Er is dus wel een draadloze zender met TV-Tuner (Power Sender TV). Alleen de prijs is wat aan de hoge kant. Kijk maar eens op www.proidee.de
Hehe eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel. Ik zou zweren dat er in het boekje, dat erbij zat van Trust, stond dat Trust ook iets dergelijks leverde. Kan het echter niet op hun site terugvinden. Het signaal dat wordt doorgegeven is echt perfect. Je moet alleen geen magnetron aanzetten (die zendt blijkbaar ook op de 2.4 Ghz uit). Ik geloof dat bluetooth ook op die frequentie zijn werk doet...

Dit ding moet je dus hebben. Dan hoef je niet te luisteren naar al het onzinnige gezeik over "waarom wil je pa nou niet ff een kabel leggen", "kabel leggen is zo makkelijk", "kabels kan je wegwerken onder een tapijt" etc....
Zucht... ik werd daar zo ongelooflijk moe van...

Hèhè...eindelijk weer een tweaker van niveau. Nu graag meer gelul over dit hebbedingetje en niet meer dat oeverloze gezwam over cv-pijpen, regenpijpen, thee-schoteltjes, vaders met betonboren, extra dikke plinten, sleuventrekkers en meer van dat soort onzin. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 06:28
Michael Knight schreef op 08 November 2002 @ 23:40:
zit toch met 1 ding: waarom wil je pa geen snoertjes leggen?!

maja, coax is eigelijk niet duur, voor 15 euro heb je zo`n 20 meter snoer + splitter en 1 van die stekkertjes bij de praxis.....hek tijdje terug ook gedaan... 8)

Schotel is leuk, maar als je een analoge neem (ook goedkoopst en geen abb.) dan zit je op de astra met zo`n 70 zender die veelal duits zijn.....alleen leuk als extra vind ik.

je kunt ook nog evt van die "gootjes" kopen....deze leg je langs de muur, ze zien eruit als een plint (houten plank) maar je kunt er een aantal snoeren in doen....dus kun je meteen ook nog een extra telefoonlijntje trekken ;) :+

Verder geen tips...... Mazz0l
Je gaat toch geen zooi van de praxis adviseren?? Zeker voor lange afstanden heb je goed spul nodig, bijvoorbeeld Hirschmann. Ok, het is iets duurder, maar de kwaliteit is ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-10 20:58
of gewoon deze dus ... de cablelink 75 van Marmitek is wel € 199,-

Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.nl/nl_site/pictures/9275.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat marmitek ding is voor tvsignalen prut (ik spreek uit ervaring)

je kunt het beste een kabel trekken :7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik weet niet of henry_f het heeft over een slechte tuner die op de armitek zit of dat hij bedoelt dat het zenden van videosignalen over de 2.4 Ghz prut is.
Ik kan niet spreken over dat Marmitek ding, maar volgens mij is het dezelfde techniek als de Trust 100V met dat verschil dat er een tv-tuner op zender (of ontvanger) zit. De 100V heeft dus geen TV-tuner en kan alleen één bepaald video signaal doorsturen.

En van dat signaal zeg ik als ervaringsdeskundige: TOP!
Maar je moet dan alleen niet de magnetron aanzetten zoals al eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 13:13

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1