Ik heb een novell netwerk en windows 98 workstations. Op deze workstations heb ik mcafee geinstalleerd. De workstations loggen aan op de novell server. Nu heb ik de virusupdate file *.dat in de map public staan. Ik wil nu dat elke dinsdag wanneer men aan logt op de server de workstation controleert op de nieuwe virusupdate die we in public hebben gezet. Ik heb geen Zenworks dus het moet met een script werken, of via de application launcher. Weet iemand een oplossing voor mij?
Waarom niet de sdat.....exe in een map op de server zetten en deze dan met de optie \s laten uitvoeren bij het inloggen dmv een NAL object. Werkt hier al jaren feilloos.
Console Guy
- auto-update opties instellen op pc
- export maken van registry key
- application object force run met registry settings via nal.
- export maken van registry key
- application object force run met registry settings via nal.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Kun jij me uitleggen wat ik dan precies moet doen? ik snap hoe je de sdat file in een bepaalde map moet zetten. Alleen hoe moet ik de NAl instellen? Waar moet ik dat doen??basmaaks schreef op 08 november 2002 @ 13:10:
Waarom niet de sdat.....exe in een map op de server zetten en deze dan met de optie \s laten uitvoeren bij het inloggen dmv een NAL object. Werkt hier al jaren feilloos.
Zo werkt dat hier bij ons ook, via de NAL, ik weet alleen niet exact hoe dat hier is ingesteld.(ben wat netwerk betreft alleen gebruiker)basmaaks schreef op 08 November 2002 @ 13:10:
*edit*
Bij ons is er een map: F:\ZenWorks\SnapShot\Mcafee AutoUpdate
Elke keer als er ingelogd wordt worden hiervandaan de nieuwste sdat files gehaald.
Virusconsole openen, klik auto-update 2 keer aan. Dan tijdscheme, vink daar je dingen aan... je hebt dus niks van het novell gebeuren nodig.... public dir is algemene map dus iedereen heeft er rechten op... vul natuurlijk het pad ook in waar de update staat
<editje>ook de update.ini heb je dan nodig</editje>
<editje>ook de update.ini heb je dan nodig</editje>
Gewoon een NAL object maken en deze hang je aan de groep everyone ( die heb je hoop ik ) In dat object zet je force run aan en wijs je de exe aan. Wij hernoemen iedere keer de sdat......exe naar sdat.exe zodat je het object niet hoeft aan te passen. Dit heeft als voordeel dat je engine ook altijd up to date is.
Console Guy
Verwijderd
Zoiets....
if exist c:\checkxxxx.ctl goto end
sdatxxxx.exe /s
copy c:\autoexec.bat c:\checkxxxx.ctl
:end
Verder is zen/nal natuurlijk te gek.
if exist c:\checkxxxx.ctl goto end
sdatxxxx.exe /s
copy c:\autoexec.bat c:\checkxxxx.ctl
:end
Verder is zen/nal natuurlijk te gek.
tis overigens,
sdat4232.exe -silent en niet /s ...
of je conffiged je clients met een .reg key zo dat ze vanaf een share de .dat file's halen (unc pad),
op die share moet de beheerder dan elke keer een delta.ini plaatsen (bij nai te downen) zodat de clients weten dat er een update is, tevens geef je op de clients aan dat ie bij het opstarten moet checken...
sdat4232.exe -silent en niet /s ...
of je conffiged je clients met een .reg key zo dat ze vanaf een share de .dat file's halen (unc pad),
op die share moet de beheerder dan elke keer een delta.ini plaatsen (bij nai te downen) zodat de clients weten dat er een update is, tevens geef je op de clients aan dat ie bij het opstarten moet checken...
A wise man's life is based around fuck you
Pagina: 1