Toon posts:

[Win2k]Na reboot alle hidden shares actief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb Win2k Prof draaien en heb sinds een paar weken een erg vreemd probleem.

Als ik de hidden shares van windows uitschakel zoals ik altijd doe dan zouden die in principe verwijderd moeten blijven. Maar deze keer niet elke keer als ik reboot zie ik de hidden shares weer in mijn deel lijst staan.

Hoe kan dit en hoe krijg ik dit weg???

Of welke software veroorzaakt dit?? kan dit door de Firewall van Norton gedaan zijn. Lijkt me sterk maar ik wil een antwoord dus twijfel zelfs daaraan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bedoelt de administrative shares \\computer\C$, \\computer\admin$ etc? die krijg je volgens mij niet weg, waarom zou je?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:05

Tuinhark

Retro

Dat zijn administratieve shares die noodzakelijk zijn voor het correct functioneren van uw Windoos installatie en zijn als zodanig niet (pertinent) door de gebruiker uit te schakelen. B)

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar heb het al gevonden.

Ja die bedoel ik. Ik ga drek naar Ambience en daar lopen van die crappy hacker pikkie's rond.
En wil safe zijn.

Maar heb het al gevonden. Als ik thuis ben zet ik meteen weer aan want is wel handig voor thuis netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Tuinhark ze zijn wel permanent uit te schakelen door iets in het register te veranderen zoek maar met de search op Hidden shares dan kom je veel tegen.

Sorry @min dat ik dit niet eerder gedaan heb.

EDIT: http://support.microsoft....MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

hier kan je zien hoe je ze permanent kan uitzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 13:14 . Reden: URL ingepaste ]

Verwijderd

Of gewoon je server service disablen.

NET STOP server , en al je shares zijn "weg".

En NET START server als je je shares weer nodig hebt.

Sim-pel.
Pagina: 1