Toon posts:

[Debian] no screens found, kopieren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt helemaal gek. Ik heb debian geinstalleerd om linux te gaan leren. Maar ik wil ook graag kunnen terugvallen voor het gemak op een Grafische omgeving. Maar bij startx krijg ik de fout "no screens found". Nu heb ik al wat oplossingen uit zowel dit forum als andere plekken van inernet (www.google.com ken ik ook) geprobeert, maar helaas geen resultaat. Het begint te irriteren omdat ik er echt geen reet van snap. Zou ik dit kunnen omzeilen door mandrake of redhat te installeren (heb ik ook beide liggen en reeds eerder geinstalleerd) en de betreffende files te kopieren om later te kopieren in debian. Zo ja, welke files moet ik dan hebben.

Verwijderd

no screens found betekend dat hoogst waarschijnlijk je XF86config niet goed ge configureerd is.
ik weet niet wat de standaard debian way van configureren daarvan is maar je kunt het meestal wel doen met programma's zoals
xf86cfg, xf86config,
probeer eens xf<tab><tab>
en dan van dat lijstje programma's eens de man bekijken ( man <programma naam>)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wat je dan gezocht hebt, weet ik niet, maar ga eens met een setuptooltje ala xf86config aan de gang of doe eens dpkg-reconfigure xserver-xfree86 ofzo voordat je je vragen hier stelt ;)
Verder is dit geen buitengewoon goede topicstart, je vermeldt bv. niet waar je dan op gezocht hebt, welke videokaart (en chipset) je machine heeft e.d.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.