Toon posts:

Postfix relay op basis van afzender domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik met postfix mail kan relayen, niet afkomstig van een bepaald netwerk, of bestemd voor een bepaald domein, maar alles VANAF een bepaald domein? Dus voor iedereen die een bepaald domein als afzender gebruikt?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik weet niet of het slim is: het valt in principe onder een open relay server, afzender is namelijk zooooo makkelijk te faken..

Maar je kan hem dus zo opzetten dat hij alle accepteerd, maar je maakt wel een regel dat hij als afzender jouw domein moet hebben, heeft de mail dat niet, en wordt de mail ook niet vcerzonden naar een lokaal domeinl, dan bounce je hem.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het onverstandig is, maar ik had het even nodig als tijdelijke oplossing voor een probleem, vandaar dat ik me af vraag hoe dat zou gaan met Postfix...

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Veel tel dan liever je probleem. Zodat we dat kunnen oplossen dan je mail server open te zetten.

gewoon een gok!

Je, probleem is waarchijnlijk dat mensen van thuis hun E-mail moeten kunnen versturen via de mail server op de zaak.

Daar is een oplossing voor.
pop before smtp. Staat op de site van postfix.

En nog maals zet je mail server niet open voor de wereld!!

Kan je meer kosten dan je lief is

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb het vroeger met Sendmail gedraaid (relay_local_from aanzetten in je configs), en dat was geen pretje. Ik ben blij met de Roaming access support van VPopmail en Qmail, dat werkt echt zoveel veiliger dan relay_local_from. Je server zal maar eens misbruikt worden door iemand, je belandt op een spamlist en je komt er moeilijk weer af. Ik reject nog dagelijks zo'n 50 mailtjes van mailservers die al sinds 2000 in de ORDB staan en er nog steeds niet uit zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wica schreef op 08 november 2002 @ 16:19:
En nog maals zet je mail server niet open voor de wereld!!
Kan je meer kosten dan je lief is
Ik weet echt wel wat ik doe, en het ging maar om een tijdelijke oplossing (voor 1 dag zegmaar).
Probleem was dat een NT mailserver bij een bedrijf geen mail meer wilde versturen. Doorsturen naar smtp van provider kon niet omdat de versie van exchange geen smtp-auth ondersteunt, wat wel nodig was om via provider te versturen. Vandaar het idee om naar een linux machine van mezelf door te sturen, zodat die mensen gewoon konden emailen terwijl we naar de fout, of een andere oplossing, zochten...

Edit: En ze hebben geen vast IP, anders kon ik op eigen machine wel alleen voor dat IP relay-en, maar dat ging dus ook niet. Het probleem is inmiddels opgelost, maar ik ben toch benieuwd hoe ik dat had kunnen doen met postfix.
Pagina: 1