SGI INDIGO2 ervaringen/mogelijkheden.

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ik kan goedkoop aan een Indigo2 Impact 10000 komen. Ziet er leuk uit, heb wat aardige reviews gelezen, schijnt in sommige gevallen sneller te zijn dan menig nieuwe pc ;) .

Nu vraag ik mij af. Zijn er tweakers die zo'n ding thuis hebben staan en er daadwerkelijk wat mee doen hier? En welk OS kun je hierop draaien? En kun je er speeltjes als Nikon Coolpix III op aansluiten, zijn geheugen/HDD/CD-r makkelijk uitbreidbaar?

Het zal niet m'n primaire PC worden maar meer een speeltje. Muziek, beeld-bewerking, divx, etc.

Spec's:
Processor: 175MHz R10000 met 1MB SC
Bus: High-speed 64-bit memory bus tussen de CPU en het geheugen op 400MB/sec. De 64-bit system bus loopt op 267MB/sec
Geheugen: 128MB RAM, 12 SIMM sockets (maximaal 384MB RAM)
Harddisk: 4 GB SCSI
Indigo2 Graphics: XZ
4-GE's, 24-Bit, Z Buffer Extreme
8-GE's, 24-Bit, Z Buffer Dual Combo
XL/XL, XL/XZ, XL/EXT, XZ/XZ 13W3
Uitbreidingen: met 2x 3.5-inch drive bays en 1x 5.25-inch bay
Audio: 4 simultane ingaande of uitgaande audio kanalen.
Indigo2 Graphics:
Solid Impact
GE11, RE4, 2-PP1
Netwerk: 2x RS422 AUI of 10 Base T Ethernet
Poorten: parallel, 5x audio I/O
SCSI: 1x SCSI-2 intern en 1x SCSI-2 extern

Afbeeldingslocatie: http://www.obsolyte.com/sgi_indigo2/i2_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.obsolyte.com/sgi_indigo2/i2_top_rear.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welk OS:

Irix is de OS bij uitstek voor SGI, maar als je daar niet aan kan komen, dan wil iig netBSD draaien (maarja, dat draait zowat op een koelkast, dus niet zo raar) en ik meen dat er ook RedHat en Debian 3.0 GNU/Linux ports zijn voor SGI

HDD is gewoon SCSI, prima uit te breiden dus. geheugen is lastiger (iets van EDO ECC SIMMs staat me bij, maar daar kan ik flink naast zitten) en CD-r geen idee (allicht ook SCSI)

En tja, het is als servertje erg bruikbaar, of als een geil uitziende low-end workstation (naja, tik/internetbak) te gebruiken. Heb je een 2e over toevallig :? :+

Oslik blyat! Oslik!

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
dion_b schreef op 08 november 2002 @ 13:32:
. Heb je een 2e over toevallig :? :+
Jep, maar weet niet of je er 150 Euro voor neer wil leggen. Goedkoop maar niet spotgoedkoop.