Toon posts:

mijn tv geeft geen kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heb al een jaar of wat een labtop met een trident cyberblade xp video kaart met tv-out (composite). die labtop gebruik ik ook al een jaar om films af te draaien op verschillende televisies en ik heb er tot voor kort geen problemen mee gehad. Maar nu heb ik een paar maanden geleden een nieuwe tv gekocht en op deze tv krijg ik alleen zwart wit beeld als ik de labtop er op aansluit. voor de rest geven wel alle zenders kleur en de video ook. De tv heeft een video ingang en twee scartingangen.
ik heb al van alles geprobeert zoals de laptop met scart op de video aansluiten en dan de video met coax op de tv. alle kanalen geven dan kleur behalve het kanaal waar mijn labtop op aangesloten staat. verder ben ik al naar verschillende winkels gegaan (regenboog, display) en daar zeiden of dat mijn probleem onoplosbaar is of dat ze me niet konden helpen.
zijn er mensen die bekend zijn met dit probleem?

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
TV-out van je viedokaart is S-vhs, je TV ondersteunt blijkbaar alleen VHS, dan krijg je alleen zwartwit inderdaad.

Probeer het eens met TVtool (meuktracker)

Red een boom, eet een bever

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Wat voor TV is het? Ik heb op mijn Philips op het ene kanaal de TV-out in zwart wit, terwijl hij op een ander kanaal wel in kleur is.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het zou ook NTSC kunnen zijn wat je laptop maakt en je TV kan misschien geen NTSC aan, het zou PAL ipv NTSC moeten zijn.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het vreemd vinden als mijn labtop een NTSC signaal of s-video signaal uitzend want met andere, goedkopere en veel oudere tv's doet de labtop het wel.

ps. is er ook een tvtool voor mijn video en waar kan ik die vinden? want ik dacht dat die er alleen voor Nvidea kaarten waren

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-06 02:54
Als je een redelijk moderne televisie hebt zou het ook kunnen liggen aan de selectie van het juiste AV signaal. Als ik m'n laptop op de SVHS ingang aansluit dan geeft de ene AV selectie zwart/wit en de andere kleur...

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Als het goed is kun je kiezen uit 3 opties...

-RGB
-Y/C
-S-Video (Video/Audiosignaal via scartkabel)

S-Video moet je selecteren dan komt het allemaal goed.

Verwijderd

misschien moet je een laptop kopen ipv een labtop :/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pc op beide ingangen aangesloten. ze gaven beide zwartwit beeld.
en voor zover ik weet kan ik nergens uit kiezen. er staat in ieder geval niets van RGB en Y/C bij de beeldinstellingen.

Verwijderd

ik ben het remco_k eens,

heb ook ooit eens problemen met kleuren gehad.
in je tv-out properties pal selecteren en het is verholpen.

gegroet

anders even de nieuwste drivers downen:
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-40378.html?doctype=

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit is toch echt een kwestie van s-video of VHS/composiet, danwel PAL/NTSC.

Kijk eens in videoplanken en beeldkannonen, daar staat een hele FAQ vol over TVout problemen.

De "tool" voor jouw tvkaart vindt je in de drivers van ati, als het een ati is (maar dat heb je er niet bijvermeld). Kijk ook eens in de FAQ van de producent :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.