Toon posts:

Verwijderen bij Win98 se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met Win98 SE erop en heb het volgende probleem: als ik een grote map (dat wil zeggen meer dan 100mb) wil verwijderen, dan gaat dit zeer traag. Niet het verwijderen zelf, ik heb er een 7200 rpm HD inzitten en een snelle processor enz enz, maar wanneer het laatste filetje eraf is, blijft ie een tijd hangen. Als ik geluk heb doet ie het een halve minuut later weer. Soms komt er ook een foutmelding van explorer.

Dit probleem had ik al een tijdje geleden, maar nu na het opnieuw installeren van windows nog steeds!! Verder heb ik alle updates van windows. Is dit een bekende bug bij jullie of een vaag probleem?!

ps. ik heb ook al defragmenteren enzo gedaan maar dat hielp niks en zowel het verwijderen via de prullenbak als zonder prullenbak (met shift ingedrukt) geven het probleem.....

alvast bedankt voor de reacties!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor systeemspecs heb je? Misschien ligt het aan een VIA chipset ofzo, althans, daar zijn een aantal bugs mee mbt grote files.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Hoe zit het met het verwijderen in DOS. Duurd dit ook zo lang? En in de Veilige Modus?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk inderdaad gevalletje VIA 4in1 installeren of anders voor Intel chipsets op www.intel.com kijken naar drivers voor je chipset (da's dan inclusief geoptimaliseerde IDE drivers)

In dos worden zulke dingen op een andere level gedaan en wordt er geen gebruik gemaakt van 32bits drivers enzo, waardoor dit soort problemen minder voorkomen. (d8 ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD athlon 1700+ 512 mb ddr en een MSI KT266Pro2 moederbord
en dat is dus idd een VIA Chipset.........

zou het helpen om de nieuwste 4in1 drivers van VIA op te halen?

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dan kzal de drivers installeren
bedankt voor de tips

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Gebruik anders "deltree" in de commandline.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op 08 november 2002 @ 13:22:
Gebruik anders "deltree" in de commandline.
Ja, maar dit werkt toch alleen bij mappen :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
dit komt mij zo bekend voor....ik zal vanavond ff het topic zoeken wat ik hierover opende (2 weekjes terug)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 15:42:
[...]

deltree doet het ook met bestanden ;)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:42:
[...]

neuh hoor :?
mappen,submappen, bestanden, bestanden in mappen, etc

Je kan gewoon de hele sub-structuur dellen met deltree :)

edit: veldmuis is irritant :+ ( net iets eerder :X :P )

C:\>_

Verwijderd

We hebben datzelfde probleem hier ook op het werk. Is Intel BX. Maar of daar drivers voor zijn??? Volgens mij is het gewoon een bug in Windhoos.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
topic is al een paar keer langs geweest
dacht dat het aan de combinatie van win98SE + IE6.0 kon liggen
kan dus bug zijn door IE6
oplossing was dan ook terug naar IE5 of 5.5

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:31
Ik heb dat probleem ook. Is het mogelijk om dit probleem op te lossen zonder explorer 5.5 te instaleren??

Verwijderd

Topicstarter
En kan het trouwens ook tot gevolg hebben dat de pc tijdens het opstarten soms blijft hangen bij het scherm met het windows-vlaggetje?

kheb daar de laatste tijd ook wel es last van........dan moet ik 3 keer opnieuw opstarten voordat ik in windows kom (veilige modus wil dan wel, maar ik zou niet weten wat ik daar te zoeken heb als ik de oorzaak van het probleem niet weet)

en nogmaals: ik heb onlangs de hele boel geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd, dus windows opnieuw installeren is niet de oplossing. Dan zou het dus idd een combinatie van software/drivers zijn.....nou ja dan maar wachten tot windowsupdate met een patch komt tegen dit probleem....... of komt er nog een gouden tip? ;)
Pagina: 1