Toon posts:

[VB] openen pot op locale pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vb applicatie gemaakt die op een port nummer (boven de 1024) moet luisteren voor een socket connectie. Alles van 1 tot 1024 werkt , maar daarboven staat blijkbaar alles dicht. Hij luistert wel, maar is niet te bereiken. Ik heb geen firewall en winME draaien. Kan ik met mijn vb applicatie een port op mijn pc openen ?

thx

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Dat zou geen probleem mogen zijn. Ik heb zelf wel eens iets gemaakt dat op port 8080 luistert.

Verwijderd

Topicstarter
luisteren doet hij ook wel. Maar het lukt niet om van buitenaf te connecten. Als ik een poort nummer 1 pak bijvoorbeeld (onder de 1024) dan werkt het wel. Het zit hem dus ook niet in de vb code. Luisteren betekent nog niet dat de poort ook daadwerkelijk open staat voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt niemand die mij kan vertellen hoe ik een poort boven de 1024 open zet vanuit visual basic?

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waar vandaan probeer je naar je port te connecten? vanaf een pc in je netwerk of vanaf i'net?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:38
Ik kan hier connecten op poort 6901 dus het mag voor VB geen probleem zijn.

Heeft ME een firewall funcie ? Achtergrondprogramma's blocken de poort?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer eens apache op die poort te laten draaien, als dat werkt zit het iig niet dicht :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
werkt IRC bij jou? zo ja dan zal het wel aan je vb code liggen ;) (irc werkt doorgaans op 6667 tot 6669)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
1. ik probeer de mijn windows computer vanuit internet te connecten
(als ik via een andere pc (buiten mijn netwerk) connect op poorten lager dan 1024 dan reageert mijn socket connectie op een socket request. Bij poorten hoger doet hij niks)
2. Ja andere programma's zoals kazaa msn etc lukt het wel om op mijn pc te connecten via een pooort hoger dan 1024 maar die (listen) luisteren ook niet die connecten naar buiten.
3. Ik weet niet hoe het zit met de firewall instellingen van windows ME

Verwijderd

Topicstarter
BezurK schreef op 08 november 2002 @ 17:01:
werkt IRC bij jou? zo ja dan zal het wel aan je vb code liggen ;) (irc werkt doorgaans op 6667 tot 6669)
Wat betreft eventuele fouten in mijn code:

roep ik vanuit internet mijn ip + 44 aan dan doet het hele programma het

Winsock1(0).LocalPort = 44
Winsock1(0).Listen

en doe ik hetzelfde met onderstaande 2 regels, dan krijg ik niks binnen

Winsock1(0).LocalPort = 4444
Winsock1(0).Listen

Dan mag jij mij uitleggen waar de fout zit??? 8)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:38
Iets of iemand blocked je clientapp op die poorten iets anders kan ik niet verzinnen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 12:38:
luisteren doet hij ook wel. Maar het lukt niet om van buitenaf te connecten. Als ik een poort nummer 1 pak bijvoorbeeld (onder de 1024) dan werkt het wel. Het zit hem dus ook niet in de vb code. Luisteren betekent nog niet dat de poort ook daadwerkelijk open staat voor zover ik weet.
een poort staat altijd 'dicht' zolang er niets op luistert (of er al een verbinding tot stand is gebracht... maar dat is hier niet boeiend). De kernel van je OS zou dan bij een inkomende connectie een ICMP message 'port unreachable' moeten terug sturen.

Maar wat je kan testen in winME, via telnet proberen of ie misschien wel op localhost draait. Je kan ook met een portscanner kijken of ie misschien de status 'filtered' heeft. Dan weet je waarschijnlijk al wat meer.

edit: Is er geen packet sniffer voor windows, kan je kijken wat er allemaal wel of niet binnenkomt.

Verwijderd

Overhead...

Probeer maar :
code:
1
2
Winsock.localport=64565
Winsock.listen
Wat betreft eventuele fouten in mijn code:

roep ik vanuit internet mijn ip + 44 aan dan doet het hele programma het

Winsock1(0).LocalPort = 44
Winsock1(0).Listen

en doe ik hetzelfde met onderstaande 2 regels, dan krijg ik niks binnen

Winsock1(0).LocalPort = 4444
Winsock1(0).Listen

Dan mag jij mij uitleggen waar de fout zit???
Of je bent vergeten op de client de port aan te passen :D :o :o 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 09:02 . Reden: quote toevoege ]

Pagina: 1