Toon posts:

Eerst Win2k dan Win98 installed... waar is boot menu?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb het stomme voor elkaar gekregen om Win 98 NA de win2k install te installeren, en ben nu me mooie boot manager van win2k kwijt.

Ik heb win98 wel op partitie e: gedouwd, maar compu gaat meteen naar win98 toe...

Hoe kan ik mijn bootmanager van win2k terugkrijgen?

Wil bijvoorbeeld een 3e partitie WIN XP hulp bieden?

help! :'(

Verwijderd

In dos c: en dan edit boot.ini

en ff de volgorde veranderen.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Gaat niet werken, je hele MBR is nu overschreven. Heb het zelf ook wel eens gehad, maar heb uiteindelijk maar eerst Win98 opnieuw geinstalleerd, en daarna W2K.

boot.ini aanpassen heeft geen zin, want die zoekt naar W2K in de MBR, en daar staat alleen nog maar W98.

Edit:

XP nu installeren helpt ook niet, aangezien die ook zoekt in de MBR naar reeds bestaande OS'es. Het enige wat je nog kan proberen is een andere bootmanager installeren, zoals bootmagic of system commander. Zelf heb ik goeie ervaringen met XOSL, een gratis bootloader.
Als dat allemaal niet werkt, uithuilen en opnieuw beginnen (maar nu dus EERST W98 installeren ;).

[ Voor 0% gewijzigd door Dionysus007281 op 08-11-2002 12:14 . Reden: regel over XP niet gelezen. ]

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fixboot in de recovery console, dan boot.ini aanpassen, daarvoor staan een aantal links in de FAQ.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Dit topic is gesloten.