What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Misschien heb je hier wat aan: ATX voeding passief gekoeld (+PICS)
Moet je wel ff de koelblokken groter maken.
Moet je wel ff de koelblokken groter maken.
Een schema staat er niet in die link, en ik kan er ook geen vinden met google. Maar de oplossing die ze hier hebben gebruikt (de onderdelen die warm worden en die in je PSU al aan een koelblok hangen, loshalen en aan apparte koelblokken vastmaken) lijkt me goed bruikbaar: Je plaatst de onderdelen die warm worden gewoon een groter koelblok, buiten de case, waardoor je de voedingsfan niet meer nodig hebt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik wil zelf een voeding gaan maken met een eigen printplaat waar alle 'warme' componenten aan 1 kant zitten, een beetje het idee van een professionele versterker.
Ik heb wel een schema gevonden van een 200W voeding, maar dat is niet wat ik zocht.
Ik kan daar nog eens naar kijken, en dan enkele componenten vervangen door zwaardere.
Ik heb wel een schema gevonden van een 200W voeding, maar dat is niet wat ik zocht.
Ik kan daar nog eens naar kijken, en dan enkele componenten vervangen door zwaardere.
heb je al eens gezocht op geschakelde voeding. Het is namelijk gewoon een geschakelde voeding met een ATX connector er op. Alleen kijken hoe krijg ik al die mooie spanningtjes
je kan ook een NIET geschakelde voeding zelf bouwen..
Heb je alleen een of twee grote Transformatoren (ringkernen) nodig en die kosten veel geld.. Dan kan je makkelijk met wat goedkope spanningsregelaars een voeding maken die alle benodigde spanningen levert...
Het nadeel van deze manier is dat je er twee dure en ook ZWARE ringkernen voor nodig hebt
Heb je alleen een of twee grote Transformatoren (ringkernen) nodig en die kosten veel geld.. Dan kan je makkelijk met wat goedkope spanningsregelaars een voeding maken die alle benodigde spanningen levert...
Het nadeel van deze manier is dat je er twee dure en ook ZWARE ringkernen voor nodig hebt
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
shit dubbelpost
[ Voor 0% gewijzigd door Illusion op 08-11-2002 12:26 . Reden: dubbelpost :( ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
TrailBlazer,
Dat is juist het punt, ik heb geen zin om alles uit te rekenen. Het maken van een geschakelde voeding is geen probleem, dat is het rekenwerk.
Schema in elkaar zetten, evt potmetertjes inregelen en andere dingen, klaar.
Dat wil ik.
Illusion,
Ik weet niet hoe je electronica is, maar reken eens uit wat die spanningsregelaars aan warmte verstoken bij 10A (op de 5V lijn bv.)
En nog een gelijkrichter, waar ook die stroom door heen gaat.
Lineaire voedingen zijn wel mooi bij versterkers, omdat ze minder stoorsignalen produceren, die het geluidssignaal verstoren.
Dat is juist het punt, ik heb geen zin om alles uit te rekenen. Het maken van een geschakelde voeding is geen probleem, dat is het rekenwerk.
Schema in elkaar zetten, evt potmetertjes inregelen en andere dingen, klaar.
Dat wil ik.
Illusion,
Ik weet niet hoe je electronica is, maar reken eens uit wat die spanningsregelaars aan warmte verstoken bij 10A (op de 5V lijn bv.)
En nog een gelijkrichter, waar ook die stroom door heen gaat.
Lineaire voedingen zijn wel mooi bij versterkers, omdat ze minder stoorsignalen produceren, die het geluidssignaal verstoren.
Voor de liefhebber:
op http://pavouk.comp.cz/hw/en_atxps.html staat het schema voor de 200W uitvoering, + wat uitleg.
op http://pavouk.comp.cz/hw/en_atxps.html staat het schema voor de 200W uitvoering, + wat uitleg.
Pagina: 1