cross of straight naar server met nickies

Pagina: 1
Acties:

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Howdy folks,
Na een paar daagjes pielen heb ik dan eindelijk m'n netwerkje upn'running. De netwerkfag doorgesneupt want in eerste instanties kreeg ik hem maar niet op. Wat blijkt nu? Tussen de host en client gebruikte ik steeds een straighte UTP-kabel ( hij-doet-ut-niet grgr), terwijl hiertussen dus een cross-kabel hoort te zitten (hij-doet-ut-wel). Met de straight kabel ertussen kreeg ik dan ook steeds de melding dat de kabel disconnected was. Ik ben heel erg blij.

MAAR NU:
Kheb thuis dus een luxe netwerkje in de muur zitten, vanaf zolder allemaal straighte kabels naar alle vertrekken, behalve de wc en de douche :) . Deze zijn aangesloten op inbouwUTPstekkerdoosjes. Als ik nu een server op zolder zet en een client op onze stoeikamer. Wat moet ik dan doen om ze met elkaar te kunnen laten kletsen?
- De uiteinden van de kabels die door de muren lopen omstekkeren naar cross -OF-- Is het voldoende om tussen client en contactdoosje een crosskabel te plakken?

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Als je er maar voor zorgt dat het cross is...
Maakt dus niets uit waar die cross zit...

Moet dus werken als je tussen contactdoos en computer een crosskabelje doet.. maar dan wel aan 1 kant want cross+cross=straight...

Pvouput live

Verwijderd

Als je meer dan twee pc's aan elkaar wilt knopen kun je het beste allemaal staright kabels kopen en er een hub met switching trekjes ertussen zetten. Als je er twee aan elkaar wilt knopen moet dit dus met crosskabels.

Een cross kabel moet je alleen maar gebruiken tussen twee pc's en niet via hub/switch of whatever...

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik neem aan dat je in de nieuwe situatie ergens een switch (of hub) hebt staan. Dat moet je dus straight kabels gebruiken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
vertrouwende op uw kennis en eerlijkheid verblijf ik met innige en eeuwige dankbaarheid

wierydude :)

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Hij zei uw tegen jullie :P

• wierydude387