[XLS Data]2.0 formaat uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Voor ik mijn computer definitief het raam uitgooi, probeer ik heb nog eens hier..

SITUATIE
Ik heb een aantal excel sheets, die door het systeem (geschreven in FoxPro) van een klant uitgepoept worden. Deze excel sheets zijn in het Excel 2.0 formaat. De data uit de excel sheets, moet uiteindelijk in een MSSQL server komen.

Deze sheets zijn wel te openen in Excel (2000&2002), die denken dat het een 2.1 formaat is. Wat de klant nu doet, is dat ie die 2 files opent in Excel, opslaat als Excel 4.0 files, deze met CuteFTP upload naar een van onze webservers, en daar worden de 4.0 files op vaste tijden geïmporteerd in de SQL Server. Behoorlijk omslachtig dus.

Dit proces wil ik automatiseren. Ik kan zo een client-applicatietje bouwen in C#, die een Excel 4.0 file uitleest, en elk record meteen in de SQL Server 'op internet' stopt.

PROBLEEM
Maaarrrr, nu komt het grote probleem, ik kan die Excel 2.0 files, niet anders openen dan in Excel. SQL Server kan geen 2.0 files inlezen, Access niet, programmatisch ook niet, en ik wordt er helemaal knetter van.

Als je zoekt op google op Excel 2.0 krijg je alleen maar posts uit de vorige eeuw, dus dat helpt me ook niets. Nu wil ik dus die Excel files als een grote string uitlezen, en die gaan interpreteren, maar dat gaat me ook niet geweldig af.

Iemand suggesties of oplossingen?

voorbeeldbestand

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Wellicht mbv een Excel COM object gebruik maken van excel-functies?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmmm.. betekent dit dat ik excel op de server moet installeren!?

Volgens mij ben ik hier ook wel eens mee bezig geweest... macro gepakt, en het openen en opslaan in een ander formaat in een vb proggie nagespeeld, maar kreeg dat ook niet aan de praat :(

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!