Toon posts:

[java / xerces] XML parsen en valideren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van apache staan hele mooie texten dat je met xerces je xml kan parsen en valideren.
Ik heb het programma geinstalleerd daarna "gebuild" maar verder heb ik nu geen idee met welk commando in xerces mn xml-etje kan parsen en valideren.

P.S. ik dacht dat er meerdere parsers aanwezig zijn in het pakket namelijk:

DOM
SAX
XNI

Is er dan nog een voorkeur wanneer ik gebruik maak van XSD schema's om een xml te valideren.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Xerces is voor zover ik het weet een SAX parser. En verder moet je in je XML document een link opgeven naar je schema, en je moet de xercers parser melden dat je wilt valideren mbv een schema. Ik heb zelf Xerces nog nooit direct gebruikt. Ik heb hem onder JDom gezet, want JDom vind ik persoonlijk een stuk handiger werken omdat je tegen eeen boom aan kan lullen :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee welk commando ik moet invoeren om mn xml te laten parsen en valideren met xerces

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Alarmnummer--> Xerces is o.a. een implementatie van de JAXP, DOM level 2 en SAX level 2 API's. Het is dus veel meer dan alleen een SAX parser...
Als de de (standaard W3C) DOM parsing gebruikt heb je ook een boom waar je tegenaan kunt lullen ;-)

mboom--> probeer eens java -jar xerces.jar als dat niet werkt: lees de docs...?

FireFox - neem het web in eigen hand