Na een installatie van win2000, kan Windows op de 1 of andere manier mijn videokaart niet meer vinden. Na wat zoeken kreeg ik te zien dat win2000 in 'normal mode' een 'vga safe' driver gebruikt. Verder valt me op dat de CPU to Agp bridge een uitroep teken geeft (geeft een fout dat ik te weinig vrije system resources heb). Verder is het erg vreemd dat ik handmatig de driver wel kan toevoegen (dat zie je ook in apparaatbeheer) en die er ook zonder conflicten in staat ( echter met dezelfde bronnen als de 'VGA safe' driver )
Wat heb ik al gedaan:
- De allerlaatste drivers gedownload van Matrox,
- Sp3 geinstalled,
- de standaard driver van win2000 uit te schakelen
- Andere G550 geprobeert -> werkte ook niet...
Ik denk zelf aan een corrupt register binnen Windows (dan zal dit topic hier waarschijnlijk niet thuis horen..)... Dat zou kunnen betekenen dat ik win2000 overnieuw moet installeren (maar die hou ik liever als allerlaatste mogelijkheid
)
Mijn specs:
Amd Athlon 1800+ @ 1533 Mhz gecooled door een Zalman cooler (temp stressed 39C, idle 32C)
512 mb pc2700 Kingston geheugen
Epox k3a+ mobo
Matrox G550 32 mb DDR dualhead
SB audigy 2
2x30 gb wd in RAID0
Hauppage Wintv Theatre
Compaq 7020 TFT monitor
Wat heb ik al gedaan:
- De allerlaatste drivers gedownload van Matrox,
- Sp3 geinstalled,
- de standaard driver van win2000 uit te schakelen
- Andere G550 geprobeert -> werkte ook niet...
Ik denk zelf aan een corrupt register binnen Windows (dan zal dit topic hier waarschijnlijk niet thuis horen..)... Dat zou kunnen betekenen dat ik win2000 overnieuw moet installeren (maar die hou ik liever als allerlaatste mogelijkheid
Mijn specs:
Amd Athlon 1800+ @ 1533 Mhz gecooled door een Zalman cooler (temp stressed 39C, idle 32C)
512 mb pc2700 Kingston geheugen
Epox k3a+ mobo
Matrox G550 32 mb DDR dualhead
SB audigy 2
2x30 gb wd in RAID0
Hauppage Wintv Theatre
Compaq 7020 TFT monitor
Humor moet je serieus nemen