Matrox G550 DH wordt niet herkend onder W2k

Pagina: 1
Acties:

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Na een installatie van win2000, kan Windows op de 1 of andere manier mijn videokaart niet meer vinden. Na wat zoeken kreeg ik te zien dat win2000 in 'normal mode' een 'vga safe' driver gebruikt. Verder valt me op dat de CPU to Agp bridge een uitroep teken geeft (geeft een fout dat ik te weinig vrije system resources heb). Verder is het erg vreemd dat ik handmatig de driver wel kan toevoegen (dat zie je ook in apparaatbeheer) en die er ook zonder conflicten in staat ( echter met dezelfde bronnen als de 'VGA safe' driver )

Wat heb ik al gedaan:

- De allerlaatste drivers gedownload van Matrox,
- Sp3 geinstalled,
- de standaard driver van win2000 uit te schakelen
- Andere G550 geprobeert -> werkte ook niet...

Ik denk zelf aan een corrupt register binnen Windows (dan zal dit topic hier waarschijnlijk niet thuis horen..)... Dat zou kunnen betekenen dat ik win2000 overnieuw moet installeren (maar die hou ik liever als allerlaatste mogelijkheid ;) )

Mijn specs:

Amd Athlon 1800+ @ 1533 Mhz gecooled door een Zalman cooler (temp stressed 39C, idle 32C)
512 mb pc2700 Kingston geheugen
Epox k3a+ mobo
Matrox G550 32 mb DDR dualhead
SB audigy 2
2x30 gb wd in RAID0
Hauppage Wintv Theatre
Compaq 7020 TFT monitor

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

in je Bios de AGP als primary video mode gekozen?

• tommie-boy
Is ook al gebeurt...

Verwijderd

Hij wordt niet herkend... Kan je ook geen drivers forcen voor de videokaart

• tommie-boy
hmmm... Volgens mij zit 't probleem 'm in het feit dat ie standaard de vga driver gebruikt die windows 2000 normaal gesproken voor de 'veilige modus' gebruikt. Op zich is de driver geforceerd te installeren, (hij installeert 'm ook (is te zien in apparaatbeheer..) zonder zichtbare conflicten) maar blijft hij nog steeds de vga safe mode driver gebruiken.. (die matrox driver gebruikt dan overigens dezelfde resources als de vga safe mode driver.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

na install van de matrox driver en het het nog zichtbaar zijn van je standaard driver moet je die standaard vga driver *kicken* uit je apparatenbeheer.

Mocht dit niet helpen, dan wordt er door de pci-agp bridge die herkenning tegen gehouden. Probeer die te reinstallen.
Probeer (als dit allemaal niet werkt) een systeemherstel te doen (F8 functies bij booten),

Mocht dit wederom niet baten, dan raad ik je een herinstallatie aan. Die G550 is een prima kaart incombi met win2k.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• tommie-boy
Was het maar waar dat die ellendige standaar driver in apparaatbeheer voorkwam... Dan was het probleem heel gauw opgelost... Ik ga die reinstall maar proberen... Misschien dat iemand wist hoe je via het register een waarde kon wijzigen zodat ie wel werkt... Enne die G550 is op zich een hele fijne kaart... (Maar dan moet ie wel werken ;) )

Verwijderd

Heb je al eens gekeken of je misschien een irq probleem hebt?

• tommie-boy
Ja, heb ik gedaan... Als het echt een irq probleem was, had ik dat wel gezien in apparaatbeheer....

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 15:52
is ie misschien defect? als windows hem niet herkend, dan is een apparaat ook wel eens gewoon defect.

• tommie-boy
Nee, hij is niet defect. In een andere pc van mij doet ie ut perfect...

• tommie-boy
hmmm.... Dit is vreemd... ik heb 'm net overnieuw geinstalled... Nog steeds 't zelfde probleem.. Ik heb daarna sp2 naar aanleiding van deze link ( http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;258079 ) maar 's geinstalled (niet dat het me waarschijnlijk lijkt dat deze kaart zo'n controller heeft, maar goed). Net een reboot gedaan, en nu ziet ie 'm wel. Ik had bij mijn vorige installatie sp3 geinstalleerd. (die sp's zijn toch cumulatief??????? )... 't Probleem is iig opgelost.. :) :)

Pagina: 1