Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pitch control op cdspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 09:51
Aangezien ik een oude cdspeler (buitenkant beetje verkaait, werkt wel goed) van JVC thuis heb staan, en ik nog wel eens vage ideen heb, was mijn vraag:

Is het mogelijk om een normale cd speler te 'modden' zodat ik de afspeelsnelheid/pitch kan regelen? Aangezien ik nogal graag aan zo'n dingen pruts voor 'fun'.

In de cdspeler zitten wel een aantal potmeters maar als ik daar aan ga draaien begint ie te tikken en met een andere kan ik het volume bijstellen.

ik post dit hier omdat dit ook een elektronica forum is, maar als het in audio/video moet moet een modje em maar ff verplaatsen

• gustafa
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Zoek in de bibliotheek eens naar oude exemplaren van elektuur. Ik heb daarin ooit eens een artikel gelezen over pitchcontrol. Het is mij toen trouwens niet gelukt (draaide per ongeluk + en - om ;) )

Verwijderd

ik denk dat het moeilijk zal gaan.

Houd je vinger maar eens bij de cd zodat de cd langzamer gaat draaien, hij speelt dan net zo snel door omdat hij uit een buffer kan gaan spelen.
Hij speelt net zolang door totdat de buffer leeg is of hij te weinig data kan gaan lezen, dan legt hij de cd namelijk stil en gaat zoeken als een gek.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Niet computer gerelateerde elektronica

Dit topic is gesloten.