Toon posts:

Performance Netwerk / Meten ? Normaal ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier allemaal ASUS Barebone PC's met geintegreerde SiS900 netwerkkaart driver...

Als je met Qcheck de performance meet dan zit het rond de 60 Mbps... lijkt mij een beetje weinig.

100 Mbit - Full Duplex

Weet iemand een "truucje" en/of een betere performance meting tool om het netwerk beter te kunnen testen ?

Protocols

1. TCP/IP
2. IPX/SPX

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Zijn ze aangesloten op een hub of op een switch ?
Indien op een hub is t vrij normaal dat je de snelheid niet haalt.

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
JUNKIE_XL schreef op 08 november 2002 @ 10:22:
Zijn ze aangesloten op een hub of op een switch ?
Indien op een hub is t vrij normaal dat je de snelheid niet haalt.
Switch ....

Verwijderd

Hoeveel PC's? als het er nogal veel zijn is het ook logisch dattie de snelheid niet haald,... je snelheid word dan gedeeld over het aantal PC's. Je hebt daar een formule voor, maar heb m niet bij de hand...

als je 1000pc's op een 100mbit switch laat draaien... haal je nooit 100mbit op alle pcs... en ZEKER al niet als je full duplex aan heb staan

Verwijderd

kan trouwes ook zo zijn dat de software onbetrouwbaar is,
k wilde wel die vorige editten, maar edit stond uit :/

Verwijderd

100 Mbit is de theoretische snelheid, deze haal je nooit.

Ik heb thuis ook een computer met een onboard Sis 900, en deze presteert veel minder dan mijn realtek 8139 kaartjes en een 3com905.

Ik denk dat de Sis 900 gewoon een baggere netwerkinterface is, als je het mij vraagt
Met mijn metingen kwam ik met de Sis 900 ook niet hoger dan 65 Mbit.
Of heb ik hetzelfde probleem?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruik iperf om de netwerk snelheid te meten:
http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 11:09:
Hoeveel PC's? als het er nogal veel zijn is het ook logisch dattie de snelheid niet haald,... je snelheid word dan gedeeld over het aantal PC's. Je hebt daar een formule voor, maar heb m niet bij de hand...

als je 1000pc's op een 100mbit switch laat draaien... haal je nooit 100mbit op alle pcs... en ZEKER al niet als je full duplex aan heb staan
mm kheb in menig enterprise omgeving gewerkt daar hadden we rond de 2500 pc's en 100mb was geen probleem om te halen.. (op de desktop),

uiteraard wel met 3com/cisco switches.. en niet met houdje/touwtje switches

snelheid delen is alleen met hubs niet met switches (een switch kan per poort gewoon 100mb leveren zonder problemen (met een goede/snelle backplane natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1