Hoe kan ik mijn IP onzichtbaar maken in Hotmail?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hoi,

Als ik via Hotmail een mail stuur naar mijn normale account bij mijn provider en ik bekijk vervolgens de berichtgegevens in Outlook Express, dan zie ik dit:

------------------
X-NAV-TimeoutProtection0: X
X-NAV-TimeoutProtection1: X
X-NAV-TimeoutProtection2: X
X-NAV-TimeoutProtection3: X
X-NAV-TimeoutProtection4: X
X-NAV-TimeoutProtection5: X
X-NAV-TimeoutProtection6: X
Return-Path: <------_-----@hotmail.com>
Delivered-To: -------@----.widexs.nl
Received: from hotmail.com (f75.sea1.hotmail.com [207.68.163.75])
by s329.widexs.nl (Postfix) with ESMTP id 0414F48436
for <---------@-------.nl>; Fri, 8 Nov 2002 09:38:48 +0100 (MET)
Received: from mail pickup service by hotmail.com with Microsoft SMTPSVC;
Fri, 8 Nov 2002 00:39:09 -0800
Received: from xxx.xx.xx.xx by sea1fd.sea1.hotmail.msn.com with HTTP;
Fri, 08 Nov 2002 08:39:08 GMT
X-Originating-IP: [xxx.xx.xx.xx]
From: ...enz.

Op de plaats van de xxx staat mijn IP adres vermeldt. Voor zakelijke mails gebruik ik gewoon mijn reguliere POP mail-adres en is het uiteraard geen probleem dat men het IP kan zien. Echter, (en NEE: het heeft NIETS met 'minder legale' dingen te maken!) als ik gebruik maak van mijn prive hotmail adres dan wil ik graag dat mijn IP onzichtbaar blijft voor mensen die mijn berichten via Outlook (of welke client dan ook) ontvangen.

Ik heb al op Tweakers gezocht en zag dat de kans bestaat dat er een slotje op een dergelijke vraag gezet wordt. Ik vind het enigszins opmerkelijk en hoop dat ik een bruikbaar antwoord krijg, aangezien het mij puur en alleen te doen is om privacy-redenen als ik gebruik maak van mijn prive-mail.

Alvast bedankt voor tips,
Grover.

Verwijderd

Kan niet :)

Gebruik anders Hushmail, www.hushmail.com

• Grover
Aha. Dus via Hotmail is het pertinent ONMOGELIJK? Voor de duidelijkheid : ik ben NIET op zoek naar een manier om anoniem te mailen. Zoals gezegd: het gaat mij absoluut niet om misbruik te maken van de mogelijkheid tot anoniem mailen, nee: het gaat mij puur en alleen om het IP-adres. Daarnaast moet ik via een dergelijke service (als het dus met Hotmail niet mogelijk is....) wel in staat zijn om mails te schrijven EN te ontvangen.

Thanks,
Grover.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09
Moeilijk hoor... 8)7

Gebruik een anonieme proxy of bij www.megeproxy.com en log dan in op hotmail... ;)

• Grover
Bl@de schreef op 08 november 2002 @ 10:26:
Moeilijk hoor... 8)7

Gebruik een anonieme proxy of bij www.megeproxy.com en log dan in op hotmail... ;)
Als ik met www.megaproxy.com naar hotmail.com ga dan krijg ik:

Toegangsfout bij aanmelden

JavaScript nodig. De browser die je gebruikt, ondersteunt geen JavaScript of misschien heb je JavaScript uitgeschakeld

Grover.

Waar kan ik goede anonieme proxies vinden?

• dôh
www.google.com

'Anonymous proxy list'

Hoppa... tig resultaten, werkt perfect... probeer er dan een te kiezen die geen SSL doet. :)

• Grover
Kan niet? ;-)

Just found this:

Can a proxy make me anonymous to HotMail, Yahoo! Mail, etc, so that I can send anonymous e-mail?

Yes. As long as you are connected to the HotMail server through an anonymous proxy server, your IP address is hidden, and all e-mail that you send with the web-forms on the HotMail server has no track of your true location. It is so for all web-based e-mail services, like mail.com, as well as for web-based chat boards like Yahoo! Chat. There is a possible trap, however: many of such services use a secure connection when you send e-mail or when you logon to your account. Therefore it is very important to make sure that your proxy supports HTTPS and configure your browser to use the proxy for the Secure protocol in addition to the ordinary HTTP. A4Proxy, a web anonymizer developed specifically for managing large lists of proxy servers, can check them for HTTPS support. TOP
------

http://www.proxybench.com/proxy/articles/proxyfaq.asp

Dus het kan wel.
Grover.

• dôh
Dat zei ik toch ;) Ik ben niet gek.. :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Grover schreef op 08 november 2002 @ 10:46:
[...]
Kan niet? ;-)

Just found this:

Can a proxy make me anonymous to HotMail, Yahoo! Mail, etc, so that I can send anonymous e-mail?

Yes. As long as you are connected to the HotMail server through an anonymous proxy server, your IP address is hidden, and all e-mail that you send with the web-forms on the HotMail server has no track of your true location. It is so for all web-based e-mail services, like mail.com, as well as for web-based chat boards like Yahoo! Chat. There is a possible trap, however: many of such services use a secure connection when you send e-mail or when you logon to your account. Therefore it is very important to make sure that your proxy supports HTTPS and configure your browser to use the proxy for the Secure protocol in addition to the ordinary HTTP. A4Proxy, a web anonymizer developed specifically for managing large lists of proxy servers, can check them for HTTPS support. TOP
------

http://www.proxybench.com/proxy/articles/proxyfaq.asp

Dus het kan wel.
Grover.
lees fftjes de faq door op groeten onder een post ;)
en ik heb zelf slechte ervaringen met dit soort spul
ik kreeg een rode kaart van home :?
omdat ilegale praktijken uitvoerde :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dôh
Wat een gezeik van @home, er is niets illigaals aan om een anonieme proxy te gebruiken.. :?

• Grover
Het enige wat ik dus hoef te doen is bij InterNet opties in mijn browser een proxy in te voeren?

Tot nu toe werkt er nl nog geen enkele proxy uit die lijsten. Zooo traag als stroop. Is er niet 1 proxy die altijd werkt die ik altijd kan gebruiken?

Grrrrover.

Verwijderd

Hotmail heeft geen optie om je IP te verbergen, klaar. Je kunt wel een proxy gebruiken zodat Hotmail alleen die proxy ziet (de proxy is dan eigenlijk ingelogd op hotmail, niet jij, proxy is dan tussenpersoon zeg maar). Dit zou betekenen dat het IP van de proxy in de header X-Originating-IP staat.

Maar om het nou even een stuk makkelijker te maken dan met proxies werken: ga eens naar www.hushmail.com en maakt daar ff account aan. Hushmail stuurt namelijk geen X-Originating-IP header mee, dat is toch wat je wilt? :?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

De meest simpele oplossing is om gewoon een e-mail functie in php schrijven. Deze op een php ondersteunende server te zetten (één die ook de e-mail functie ondersteund) en vervolgens daar vandaan te mailen. Jouw ip staat er niet onder. Ander vraagje, waarom mogen ze jou ip niet zien???

• dôh
hehe...stel dat diegeen nou geen PHP kan, zo simpel is het niet... Ik zou het op een proxy houden :)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 11:58
Wat boeit het eigenlijk als mensen je IP zien..
Op bijna iedere website word je IP gelogged...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:55

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik kwam toevallig dit topic tegen: ik heb een (offtopic) vraag voor de poster:

Waarom? Waarom wil je je ip verbergen?

• dôh
Waarom doet dat terzake?

Laat die kerel lekker.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2002 @ 11:02:
Hotmail heeft geen optie om je IP te verbergen, klaar. Je kunt wel een proxy gebruiken zodat Hotmail alleen die proxy ziet (de proxy is dan eigenlijk ingelogd op hotmail, niet jij, proxy is dan tussenpersoon zeg maar). Dit zou betekenen dat het IP van de proxy in de header X-Originating-IP staat.

Maar om het nou even een stuk makkelijker te maken dan met proxies werken: ga eens naar www.hushmail.com en maakt daar ff account aan. Hushmail stuurt namelijk geen X-Originating-IP header mee, dat is toch wat je wilt? :?
Ik denk niet meer dat deze topic écht actueel is, maar goed, ik wilde na 3 jaar toch nog even reageren op de quote van CiPHER, want het is niet helemaal wat hij/zij toen zei over Hushmail, als je deze link (nu) goed leest. Voor wie het Engels niet machtig is, de vrije vertaling: Hushmail biedt alléén 'beveiligde communicatie' (dus veilig e·mailen) wanneer verzender én ontvanger allebei een Hushmail·adres hebben. Dus als de ontvanger van een e·mail bericht géén Hushmail·adres heeft (maar bijv. Hotmail/Yahoo of
-tegenwoordig- Gmail of 'n eigen ISP e·mail adres) en de verzender stuurt zijn/haar e·mail wél vanaf 'n Hushmail·adres, dan krijgt de ontvanger een e·mail in ongecodeerde (niet·beveiligde) vorm mét daarbij (dat neem ik tenminste aan) een 'openbare' originele X·Originating·IP header.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 11:34 ]

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Het is maar goed dat ze je IP loggen, zo kan je dus niet genaait worden zonder dat de gene die het echt heeft gedaan onvindbaar is.
Of de topicstarter heeft last van achtervolgingswanen :S

Edit: Reageren op een topic dat al bijna 3 jaar oud is goed bezig willy :Z

[ Voor 18% gewijzigd door willy83 op 16-03-2005 17:10 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
Bl@de schreef op vrijdag 08 november 2002 @ 10:58:
Wat een gezeik van @home, er is niets illigaals aan om een anonieme proxy te gebruiken.. :?
waar heb jij het over?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

willy83 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:08:
Het is maar goed dat ze je IP loggen, zo kan je dus niet genaait worden zonder dat de gene die het echt heeft gedaan onvindbaar is.
Of de topicstarter heeft last van achtervolgingswanen :S

Edit: Reageren op een topic dat al bijna 3 jaar oud is goed bezig willy :Z
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar ik begon mijn reply ook met dat ik denk dat dit onderwerp nu niet écht meer actueel zal zijn.

Maar ik wilde wel even duidelijk stellen -zelfs na 3 jaar nog!- dat je IP alléén ontzichtbaar is als zender én ontvanger over een Hushmail·adres beschikken. En dat werd in eerdere reply's niet of m.i. niet helder aangegeven.

Plus dat anonimiteit eerder tegen je zal werken dan dat je er (lang) voordeel van zult hebben. En wordt er meestal niet gedacht: wie anoniem wil zijn heeft wat te verbergen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 17:26 ]

• dôh
God god, wat zijn we oplettend. Als je goed leest is dit topic iets van 3 jaar oud. Toch wel grappig om terug te lezen wat ik 3 jaar geleden heb geschreven.

Maargoed om even op je vraag in te gaan. Als je verder omhoog leest dan lees je ook waarom ik toendertijd die reply gaf.

Beetje laat... ;)

Verwijderd

Je kan ook gewoon de proxy van je provider ff in je browsersettings invullen. Werkt prima.

Om toch maar ff een antwoord te geven na 3 jaar :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:29:
[...]
Ik denk niet meer dat deze topic écht actueel is, maar goed, ik wilde na 3 jaar toch nog even reageren op de quote van CiPHER, want het is niet helemaal wat hij/zij toen zei over Hushmail, als je deze link (nu) goed leest. Voor wie het Engels niet machtig is, de vrije vertaling: Hushmail biedt alléén 'beveiligde communicatie' (dus veilig e·mailen) wanneer verzender én ontvanger allebei een Hushmail·adres hebben. Dus als de ontvanger van een e·mail bericht géén Hushmail·adres heeft (maar bijv. Hotmail/Yahoo of
-tegenwoordig- Gmail of 'n eigen ISP e·mail adres) en de verzender stuurt zijn/haar e·mail wél vanaf 'n Hushmail·adres, dan krijgt de ontvanger een e·mail in ongecodeerde (niet·beveiligde) vorm mét daarbij (dat neem ik tenminste aan) een 'openbare' originele X·Originating·IP header.
En om dan maar weer een half jaar later antwoord te geven :P :

Vroeger (ja dus in 2002) stuurde Hushmail geen X-Originating-IP header mee, dus ook niet naar een emailadres buiten hushmail. Kan goed zijn dat dit hedendaags niet meer zo is. Maar vroeger was het dus wel een anoniem alternatief voor Hotmail. Overigens had Hushmail al wel snel een overeenkomst met de FBI gesloten, dus echt anonieme rotzooi kon je (gelukkig) toch niet uithalen.

Wel grappig zo oeroude threads. :+

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 06:12:
En om dan maar weer een half jaar later antwoord te geven :P
Je geeft een geheel nieuwe invulling aan de term 'slow chat', dat is zeker. _/-\o_

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:18:
[...]

Plus dat anonimiteit eerder tegen je zal werken dan dat je er (lang) voordeel van zult hebben. En wordt er meestal niet gedacht: wie anoniem wil zijn heeft wat te verbergen?
Daarentegen zou je ook kunnen denken dat iemand gewoon voorzichtig wil zijn.
Dus wanneer je niet in het telefoonboek zou staan dan heb je ook iets te verbergen? :)

Verwijderd

Met het programma Anonimity 4 Proxy moet het mogelijk zijn.
Hier te downloaden.
Kijk op http://www.samair.ru/proxy/ naar een goede proxy.
Hoe het werkt staat uitgelegd op de site van a4p.
Succes
Pagina: 1