Toon posts:

[Opdrachtprompt] commando's werken niet meer :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb hier nu een heel raar probleem. Als ik in de opdrachtprompt een simpel commando als "ipconfig" ofzo intyp dan krijg ik de volgende melding: "ipconfig wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand" Ook op simpele zaken als net send reageert ie totaal niet meer :? Het zal waarschijnlijk een hele simpele oplossing zijn, maar ik kan hem even niet vinden... 8)7

Alvast voor de hulp

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 00:24
hoe kom je op de opstartprompt, via windows of via het f8 menu bij het opstarten??

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 13:29
Kijk eens of \%windir% wel in je path staat.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 23:20

Tux

HermeS schreef op 08 november 2002 @ 10:16:
Kijk eens of \%windir% wel in je path staat.
of ander set windir C:\Windows

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm werkt niet echt :( Ik snap niet helemaal wat er veranderd is, maar ik zie nu dit bij de geïnstalleerde software staan: CmdHere Powertoy for Windows XP Misschien heeft die de boel in de war gegooid ofzo... :? En wat betreft dat windir in de path moet staan, dat heb ik nog nooit hoeven te doen.... (hij stond standaard op c:\documents and settings\username\ en dan kon ik gewoon commando's zoals ipconfig intypen en dan werkte het gewoon.... :p)

Verwijderd

heb je wel je NIC goed geconfigureerd?

• HermeS
Tux schreef op 08 november 2002 @ 10:17:
[...]

of ander set windir C:\Windows
Wat schiet je daar mee op dan?

Hij heeft een NT bak, tenminste ipconfig is voor NT, en winipcfg is voor Win9x

• HermeS
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 10:21:
Hmm werkt niet echt :( Ik snap niet helemaal wat er veranderd is, maar ik zie nu dit bij de geïnstalleerde software staan: CmdHere Powertoy for Windows XP Misschien heeft die de boel in de war gegooid ofzo... :? En wat betreft dat windir in de path moet staan, dat heb ik nog nooit hoeven te doen.... (hij stond standaard op c:\documents and settings\username\ en dan kon ik gewoon commando's zoals ipconfig intypen en dan werkte het gewoon.... :p)
Ik bedoelde niet dat windir in het path hoefde testaan.

Ik bedoelte dat wat jouw windir is in het path moet staan dus:
c:\winnt\system32 zal dat meestal zijn (iig bij mijn w2k bakje).

Verwijderd

Topicstarter
HermeS schreef op 08 november 2002 @ 10:22:
[...]

Wat schiet je daar mee op dan?

Hij heeft een NT bak, tenminste ipconfig is voor NT, en winipcfg is voor Win9x
Precies ik draai Windows Xp Prof NL SP1 en het heeft gewoon gewerkt.... Ik kan alleen niet bedenken wat er nu veranderd is waardoor het ineens niet meer wil werken....

edit:
Probleem is opgelost. hermes had toch gelijk :P Bedankt!
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de commando's het eerst gelijk al deden en dat ik nu eerst helemaal naar de system32 dir moet gaan :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 10:32 . Reden: reactie op laatste bericht van Hermes ]

• HermeS
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 10:24:
[...]

Precies ik draai Windows Xp Prof NL SP1 en het heeft gewoon gewerkt.... Ik kan alleen niet bedenken wat er nu veranderd is waardoor het ineens niet meer wil werken....

edit:
Probleem is opgelost. hermes had toch gelijk :P Bedankt!
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de commando's het eerst gelijk al deden en dat ik nu eerst helemaal naar de system32 dir moet gaan :?
Ik heb hier nog een berg vaat staan, als je wat terug wil doen? >:)
Pagina: 1